Ο Σιδηρόδροµος αποτελεί µέσο χερσαίων µεταφορών, στο οποίο οχήµατα µε τροχούς φέροντεςόνυχες κινούνται πάνω σε δύο παράλληλες χαλύβδινες σιδηροτροχιές ή γραµµές, είτε αυτοκινούµενα είτε ελκόµενα από κινητήρια µονάδα.
Η λειτουργία του σιδηροδρόµου βασίζεται στην αρχή ότι οι χαλύβδινοι τροχοί, κυλιόµενοι επί χαλύβδινων σιδηροτροχιών, έχουν πολύ µικρή τριβή κύλισης και απαιτούν σχετικώς µικρή κινητήρια δύναµη για να µετακινήσουν ένα βαρύ φορτίο.
Το χαρακτηριστικό αυτό της ελεύθερης κύλισης παρέχει στους σιδηροδρόµους σχέση ισχύος περίπου ενός ίππου ανά µικτό ελκόµενο τόνο.
Τα αντίστοιχα οδικά µέσα µεταφοράς φορτίων (φορτηγά µετά ρυµουλκούµενου) απαιτούν ισχύ περίπου δέκα ίππων ανά µικτό ελκόµενο τόνο.
Οι σιδηρόδροµοι παρέχουν επίσης, σε σχέση µε τα αντίστοιχα οδικά µέσα, πλεονέκτηµα 10 προς 1 όσον αφορά την οικονοµία καυσίµων και την παραγωγικότητα της εργασίας....
* Μια σειρά σε επαναδημοσίευση σχετικά με τη Σιδηροδρομική τεχνολογία
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ. ΘΑΝΟΣ ΕΥΘΥΜΕΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου