Συνιστώσες της Σιδηροδροµικής Γραµµής
Εισαγωγή
Ο σιδηρόδροµος ως µέσο µεταφοράς ορίζεται από δύο συνιστώσες:
Το τροχαίο υλικό και τη σιδηροδροµική υποδοµή.
Με τον όρο τροχαίο υλικό εννοούµε όλα τα οχήµατα, κινητήρια και ελκόµενα, που
κινούνται µέσω σιδερένιων τροχών πάνω στις σιδηροτροχιές.
Με τον όρο σιδηροδροµική υποδοµή εννοούµε (α) την οδό µεταφοράς και (β) το
σύνολο των εγκαταστάσεων και τεχνικών έργων, που εξασφαλίζουν την
κυκλοφορία και τη ρύθµισή της.
4.1.1. Η Οδός Μεταφοράς
Η οδός µεταφοράς ή απλώς γραµµή αποτελείται από µία σειρά στοιχείων και υλικών
διαφορετικών ελαστικοτήτων, που µεταφέρουν τα στατικά και δυναµικά φορτία της
κυκλοφορίας στο έδαφος θεµελίωσης.
Για να εξασφαλισθεί η κύλιση και η οδήγηση των οχηµάτων µε ασφάλεια και άνεση πρέπει να υλοποιηθείµιακατασκευή,που να υποβαστάζει χωρίς παραµόρφωση τις δυνάµεις που δηµιουργούνται κατά την κυκλοφορία των συρµών.
Η κατασκευή αυτή, που ονοµάζεται επιδοµή της γραµµής, παραλαµβάνει το δυναµικό
φορτίο των τροχών και διανέµει στην υποδοµή (επίχωµα ή όρυγµα) πιέσεις, που πρέπει
να είναι συµβατές µε την αντοχή και την αντίσταση του εδαφικού υλικού που απαρτίζει
την υποδοµή.
Η κλασσική µορφή επιδοµής γραµµής αποτελείται από:
. δύο σιδηροτροχιές
. στρωτήρες, στους οποίους είναι στερεωµένες οι σιδηροτροχιές µέσω τωνσυνδέσµων και
. σκύρο, στο οποίο εδράζονται οι στρωτήρες.
Η επιδοµή της γραµµής αποτελεί λοιπόν συνδυασµό στοιχείων µε διαφορετική
ελαστικότητα.........
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ:
1. Συνιστώσες σιδηροδρομικής γραμμής
2. Επιδομή >> >>
3. ΕΔΡΑΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΕ ΠΛΑΚΑ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ ( του Χρίστου Πιργίδη)
* Μια σειρά σε επαναδημοσίευση σχετικά με τη Σιδηροδρομική τεχνολογία
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ. ΘΑΝΟΣ ΕΥΘΥΜΕΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου