ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - 2° ΜΕΡΟΣ - ΤΡΟΧΟΣ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΤΡΟΧΙΑ





Του ΓΙΩΡΓΟΥ  ΝΙΝΟΥ
Διπλωματούχου Μηχανολόγου – Ηλεκτρολόγου Ε.Μ.Π.
Τέως Διευθυντή Ο.Σ.Ε.
Επίτιμο μέλος Τ.Ε.Ε.






Η έρευνα που ακολουθεί έχει μια μακρόχρονη διαδρομή. Μεταξύ 1977 – 1980 γίνεται
μια προσπάθεια καταγραφής όλων των τύπων σώτρων, τροχών, αξόνων και μορφών
πέλματος του ελκόμενου τροχαίου υλικού του Ο.Σ.Ε.
Ταυτόχρονα, προσπαθούμε να αναπτύξουμε μια μέθοδο παρακολούθησης της εξέλι-
ξης των φθορών στο πέλμα. 

Μας προβληματίζει ιδιαίτερα η μορφή των φθορών και η θέση των φθαρμένων τροχών ως προς το φορείο. Αργότερα, συνειδητοποιείται ότι η χιλιομετρική διάνυση μεταξύ δύο διαδοχικών τορνεύσεων είναι πολύ μικρή και επιχειρείται η οικονομική τόρνευση.

Μετά το 1996, κατά διαστήματα, άρχισα να ασχολούμαι πάλι με το θέμα, με την ελπίδα να το προσεγγίσω απλά και κατά το δυνατόν πρακτικά χρήσιμα.
Επιθυμητό ήταν να δειχθεί πως τροχός και σιδηροτροχιά αποτελούν ένα ενιαίο συ-
νεργαζόμενο σύνολο. 

Οι φθορές των τροχών δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπισθούν μεμονωμένα από τους τεχνικούς της έλξης χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψη συνθήκες της επιδομής. 

Επίσης, επιθυμητό ήταν θέματα επαφής με στόχο τη μεγαλύτερη διάρκεια
ζωής, να προσεγγισθούν με τον απλούστερο τρόπο.
Με την ελπίδα ότι η προσπάθεια αυτή έχει κάτι να προσφέρει, σε όσους ασχολούνται
με το υλικό μέσων σταθερής τροχιάς, ευχαριστώ για τη βοήθεια, τον απείρου υπομονής
και ακούραστο φίλο Νένο Νενόπουλο...........

 Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ



* Μια σειρά σε επαναδημοσίευση σχετικά με τη Σιδηροδρομική τεχνολογία

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ. ΘΑΝΟΣ ΕΥΘΥΜΕΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου