ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

ΑΕΤΟΦΩΛΙΑ - Ένα όμορφο αναρριχητικό πεδίο στα Μέγαρα

Η Αετοφωλιά είναι ένα σχετικά νέο αναρριχητικό πεδίο κοντά στην Αθήνα με 50 διαδρομές και με δυνατότητα για άλλες 150. Βρίσκεται σχεδόν στους πρόποδες του βουνού πάνω ακριβώς από το πεδίο βολής των Μεγάρων.

Έχει πάρει το όνομά της από τη χαμηλή κορφή που βρίσκεται λίγο πιο πάνω με υψόμετρο 709μ. Πρόκειται για ένα πανέμορφο πευκόφυτο περιβάλλον και πολύ καλή ποιότητα ασβεστολιθικού βράχου

Την Κυριακή 20 Μαΐου (10.00-18.00) θα διεξαχθούν τα επίσημα εγκαίνια του πεδίου.
Η εκδήλωση γίνεται υπό τη σκέπη του Δήμου Μεγαρέων με τη φροντίδα του Δημάρχου Γρηγόρη Σταμούλη και της αντιδημάρχου Κ. Ελένης Ρήγα.

Είναι ευπρόσδεκτοι όλοι οι αναρριχητές αλλά και κάτοικοι της περιοχής, όπως και παιδιά που θέλουν να δοκιμάσουν αναρρίχηση. Προσκαλούμε ιδιαιτέρως όσους βοήθησαν στην δημιουργία του πεδίου, είτε συνεισφέροντας οικονομικά είτε με εθελοντική εργασία. Θα συμμετέχει επισήμως και η σχολή αναρρίχησης του ΕΟΣ Αχαρνών.

Από τον Δήμο Μεγαρέων θα βραβευτεί ο κ. Δημήτρης Τιτόπουλος, ο κύριος δημιουργός του αναρριχητικού πεδίου της Αετοφωλιάς.

Αναρρίχηση:

Υπάρχουν δυο συγκροτήματα το Αμφιθέατρο και το Φαραγγάκι.
Το αμφιθέατρο είναι το κύριο πεδίο, μια εκτεταμένη ορθοπλαγιά, με εντυπωσιακούς πύργους και σχισμοδίεδρα μεταξύ τους. Το ανάγλυφο παρουσιάζει αρνητικά, σχισμές, λείες πλάκες, καπνοδόχους (σεμινέ), μεγάλες τρύπες και σε πολλά σημεία το ύψος είναι κατάλληλο για δύο σχοινιές.

Το Φαραγγάκι είναι ένα μικρότερο πεδίο, κατάλληλο για της ζεστές ημέρες μιας και παραμένει στη σκιά. Διαθέτει αρκετές εύκολες διαδρομές. Κατάλληλες για αρχαρίους και σχολές.

Πολύ καλά ασφαλισμένες με βύσματα διαδρομές και στα δυο συγκροτήματα.

Εποχή : Κατάλληλο για αναρρίχηση όλο το χρόνο με καλύτερες εποχές την άνοιξη και το φθινόπωρο.

Σκιά: σχεδόν όλη τη μέρα στη σκιά το Φαραγγάκι, στον ήλιο το Αμφιθέατρο.  Προσανατολισμός: Φαραγγάκι Β, Αμφιθέατρο ΝΔ.

Εξοπλισμός:  Σχοινί 60μ . 15 Σετάκια.
Παιδιά: Κατάλληλο πεδίο, ειδικά στο Φαραγγάκι. .

Ιστορικά :

Το πεδίο ανακάλυψε τυχαία ο Δημήτρης Τιτόπουλος στις αρχές του 2005 μετά από μια ανάβαση στο όρος Πατέρα.
Ο Δημήτρης Τιτόπουλος είναι και ο κύριος δημιουργός του πεδίου. Βοήθησαν επίσης οι: Δ. Κλαουδάτου, Χ. Ορφανουδάκης. Δ. Τσίτσικας, Δ. Κατσούλας, Τ. Kουμουτσάκος, Γ. Αλιφέρης, Μ. Φουντουλάκης, Μ. Λουδάρος, Α. Τσεσμετζόγλου. Γ. Πετρομιανός, Γ. Αλιφέρης. Οι περισσότερες διαδρομές ανοίχτηκαν στο διάστημα 2009-2012.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για την συνεισφορά των Δημήτρη Σταυρακάκη και Βιβής Ζάλη που κατοικούν στην περιοχή. Εκτός από το άνοιγμα διαδρομών, μαζί με ντόπιους φίλους τους κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια ώστε να καθαριστεί η βάση των βράχων, να ολοκληρωθεί η δημιουργία των μονοπατιών και να διαμορφωθεί χώρος κατασκήνωσης.
Αξίζει να αναφέρουμε πως για να αγοραστούν τα βύσματα για τη διάνοιξη των διαδρομών ζητήθηκε από το Δ. Τιτόπουλο η οικονομική συνεισφορά των αναρριχητών και όχι μόνο, που κατοικούν στην Αθήνα. Πολλοί ήταν αυτοί που ανταποκρίθηκαν θετικά, και με άμεσες ενέργειες. Αναλυτικός πίνακας των δωρητών δημοσιεύτηκε στο τεύχος των ΚΟΡΦΩΝ 223.
Απευθύνουμε  λοιπόν ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εκείνους που επώνυμα, αλλά και ανώνυμα προσέφεραν χρήματα ή και βύσματα και εργάστηκαν εθελοντικά.

Πρόσβαση:

Για να φτάσετε στην Αετοφωλιά από Αθήνα παίρνετε την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου. Βγαίνετε στην έξοδο Μέγαρα – Ν. Πέραμος μετά δεξιά στη διχάλα του δρόμου πάλι δεξιά. Στα 1500μ. υπάρχει διασταύρωση στρίψτε δεξιά για Αλεποχώρι – Σχίνος, στα 150 μ. άλλη διασταύρωση εκεί στρίψτε αριστερά προς Αλεποχώρι στα 1500μ. σε ευθεία θα συναντήσετε μια στρογγυλή πλατεία (κόμβος) στρίψτε αμέσως δεξιά στον πρώτο δρόμο και συνεχίζετε ευθεία.

Στα 1300μ. θα συναντήσετε διχάλα δρόμου, στρίψτε αριστερά προς πεδίο βολής (μικρή κίτρινη πινακίδα), μετά όλο ευθεία μέχρι να συναντήσετε μια μικρή γέφυρα. Την περνάτε, στρίψτε αριστερά, στα 500μ. στρίψτε δεξιά στη διχάλα, συνεχίστε ως την επόμενη διχάλα της ασφάλτου και στρίψτε αριστερά προς πεδίο βολής (κίτρινη πινακίδα).

Στο τέλος της ασφάλτου στρίψτε αριστερά στο χωματόδρομο προς πεδίο βολής (κίτρινη πινακίδα). Από την αρχή του χωματόδρομου έως το αναρριχητικό πεδίο είναι 6 χλμ. περίπου (βλέπε σκίτσο για τις διασταυρώσεις).
Παρκάρετε εδώ 38.092565, 23.328046 (Συντεταγμένες google map).