ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ - Η ιστορία ενός «εθνικού» τραγουδιού




Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ… Δημιουργοί του ο Μανώλης Ρασούλης και η Βάσω Αλλαγιάννη. Ένα τραγούδι που ορισμένοι το χαρακτήρισαν δεύτερο Εθνικό Ύμνο.



Η Βάσω Αλλαγιάννη συνδημιουργός του τραγουδιού μαζί με τον Μανώλη Ρασούλη, διηγείται σε συνέντευξή της στον Αλέξανδρο Στεφόπουλο (περιοδικό Δίφωνο, Μάρτιος 2002, τεύχος 78):

Τον Μανώλη μου τον γνώρισε ο Μάνος πριν ακόμη απ’ την Εκδίκηση της Γυφτιάς. Μου έμαθε πολλά πράγματα και του έμαθα επίσης πολλά.

Τα χρόνια που ήμαστε μαζί ήταν ίσως η πιο δημιουργική μας περίοδος. Ο Μανώλης έγραψε καταπληκτικούς στίχους κι εγώ όμορφα τραγούδια. Βγάζαμε μαζί το περιοδικό Αυγό, εκδώσαμε την Κρυμμένη Αρμονία του Ηράκλειτου.

Μια από τις κορυφαίες στιγμές μας αποτυπώνεται στο Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ. Το γράψαμε στην Κρήτη, περπατώντας στο δρόμο, φράση φράση, κατεβαίνοντας για τον Πλακιά με τα πόδια, έχοντας χάσει πριν από λίγο το λεωφορείο. Ήταν ένας διάλογος. Μια μελωδική φράση εγώ, ένα στίχο εκείνος.

«Μήπως φταις κι εσύ καημένη», ο Μανώλης, «Οδυσσέα γύρνα κοντά μου», εγώ. Ήταν μια βαθιά ερωτική επαφή με την ελληνική φύση και τους εαυτούς μας. Φράση φράση, περπατώντας χιλιόμετρα ολόκληρα και παίζοντας σαν παιδιά.

Το τραγουδούσε ο Παπάζογλου επί τρία χρόνια στις συναυλίες του και στο τέλος ηχογραφήθηκε στον Λυκαβηττό…




ΠΗΓΗ. ogdoo.gr 

ΒΙΝΤΕΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου