4-3-2013
Οι προοπτικές που παρουσιάζονται στη διεθνή αγορά μεταφοράς αυτοκινήτων, μετά και τις νέες δυνατότητες που παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά, με τη σιδηροδρομική σύνδεση του Ικονίου με το Θριάσιο Πεδίο και τη λειτουργία του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού στο car terminal του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς το Σεπτέμβριο του 2013, εξετάστηκαν σε ευρεία σύσκεψη στον ΟΛΠ.
Στη σύσκεψη, παρέστησαν ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο αναπληρωτής του διοικητικού συμβουλίου, Παναγιώτης Πετρουλής, ο γενικός δ/ντής, Σταύρος Χατζάκος, ο δ/νων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, και εκπρόσωποι εταιρειών μεταφοράς αυτοκινήτων με πλοίο.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για τη διασύνδεση του εμπορικού λιμένα στο Νέο Ικόνιο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τις δυνατότητες μεταφοράς αυτοκινήτων transit σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα στις χώρες της βαλκανικής.Αποφασίσθηκε η συγκρότηση Κοινής Επιτροπής από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, η οποία θα αποτυπώσει το σύνολο των λειτουργικών και οικονομικών θεμάτων, καθώς επίσης θα προβάλλει στη διεθνή αγορά μεταφοράς αυτοκινήτων τις νέες δυνατότητες του Πειραιά.
Όπως έγινε γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης και λειτουργίας του νέου επιλιμένιου σταθμού με το car terminal του ΟΛΠ για εμπορική εκμετάλλευση θα είναι έτοιμο το Σεπτέμβριο του 2013.
Η συνολική διακίνηση αυτοκινήτων μέσω του ΟΛΠ το 2012 παρουσιάζει σημαντική αύξηση, ενώ μεγαλύτερη δραστηριοποίηση στη διακίνηση οχημάτων παρατηρείται στους προορισμούς για άλλες χώρες ή σε κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως διαμετακομιστικό κέντρο.
Συνολικά, μέσω του ΟΛΠ, διακινήθηκαν το 2012 458.755 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 403.970 μεταφορτώθηκαν μέσω του Οργανισμού, με προορισμό κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, ενώ τα 54.785 εισήχθησαν στην εγχώρια αγορά της Ελλάδας.
Η διακίνηση αυτοκινήτων μέσω του ΟΛΠ για άλλα λιμάνια της Μεσογείου αυξήθηκε κατά 22,8%, ενώ η εγχώρια διακίνηση μειώθηκε κατά 38,2%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο αναπτυξιακό σχέδιο του ΟΛΠ για το 2013 περιλαμβάνεται περαιτέρω ανάπτυξη στις διαθέσιμες εκτάσεις για χρήση car terminal και αξιοποίηση του χώρου των όμορων 90.000 τ.μ. που διαθέτει ο ΟΛΠ για να δημιουργηθεί Logistic Center Αυτοκινήτων.
«Μετά την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιου - Ν. Ικονίου και την αναμενόμενη λειτουργία του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (85.000 τ.μ., η οποία έχει παραχωρηθεί και ανήκει στον ΟΣΕ), προγραμματίσθηκε και η ολοκλήρωση του επιλιμένιου σταθμού αυτοκινήτων στο χώρο Γ2 του εμπορικού λιμένα, για τον οποίο έχει επίσης υπογραφεί συμφωνία ΟΣΕ/ΟΛΠ Α.Ε.», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης.
Πρόσθεσε ότι οι φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές διασύνδεσης πλοίου με τρένο, των δύο δηλαδή μέσων μεταφοράς με ελάχιστη επιβάρυνση του περιβάλλοντος, καθώς και η ταχύτερη και οικονομικότερη μεταφορά αντικειμένων σε τρίτες χώρες, είναι ένα θετικό γεγονός για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και της χώρας.
Σημειώνεται ότι την περασμένη Παρασκευή 01/03 υπεγράφη συμφωνία μεταξύ της Cosco και της Hewlett-Packard παρουσία του πρωθυπουργού, για τη μεταφορά προϊόντων της δεύτερης απο την πρώτη, μετά και την παράδοση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο με το Θριάσιο Πεδίο. Περίπου 20.000 τόνοι εμπορευμάτων της HP θα διακινεί η COSCO ετησίως από το λιμάνι του Πειραιά. Από αυτά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής θα μεταφέρει περίπου 2.000 τόνους, ενώ οι υπόλοιποι 18.000 θα διακινούνται με πλοία απο την COSCO.
Στα τέλη Μαρτίου αναμένεται η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Cosco για τη μεταφορά των προϊόντων της Hewlett Packard.
Αρχικά, προβλέπεται η δρομολόγηση δύο συρμών την εβδομάδα, που θα μεταφέρουν περίπου 40 κοντέινερ το καθένα.
Πάρης Τσιριγώτης
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ : http://www.kerdos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου