26/03/13
Τις πρώτες μέρες του Απριλίου θα ολοκληρωθεί η μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού Rosco, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησής τους.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου θα έχουν κατατεθεί από τους ενδιαφερόμενους οι προτάσεις για την αγορά των δύο εταιρειών.
Οι προοπτικές προκειμένου οι εταιρείες να προσελκύσουν ενδιαφέρον από την διεθνή αγορά χαρακτηρίζονται μάλλον θετικές αφού, όπως επισημαίνεται, η ανάδειξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα φέρνει τις δύο εταιρείες στο επίκεντρο των εξελίξεων και αναμένεται ότι η ζήτηση που θα εκδηλωθεί θα είναι σημαντική. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μένουν ακόμη να ξεκαθαρίσουν νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι αποφάσεις της οποίας αναμένονται.
Αντίθετα, για την ROSCO τα πράγματα είναι μάλλον απλούστερα καθώς η εταιρεία δεν έχει εμπόδια νομικής υφής, που να δημιουργούν προσκόμματα στην ιδιωτικοποίησή της. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η απόφαση απόσχισης της Rosco, η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και του λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, ΗΣΑΠ), ενώ μπορεί να εκμισθώνει και τροχαίο υλικό.
Μόνο από τις υπηρεσίες που θα παρέχει προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα έσοδα της εταιρείας υπολογίζεται ότι θα φτάνουν τα 40 εκατομμύρια ετησίως, ενώ σημαντικό αντικείμενο έργου θα μπορεί να αναλάβει από την συντήρηση του τροχαίου υλικού της ΣΤΑΣΥ.
Η ROSCO θα ξεκινήσει την δραστηριότητά της με προσωπικό περίπου 500 ατόμων, αριθμός μικρότερος από αυτόν που απασχολούν οι αντίστοιχες διευθύνσεις του ΟΣΕ, ωστόσο δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ο αριθμός να αυξηθεί σε περίπτωση που απορροφηθούν οι αντίστοιχες διευθύνσεις από την ΣΤΑΣΥ.
Γαλλικό – γερμανικό και ρωσικό ενδιαφέρον
Η εταιρεία προσελκύει ήδη σημαντικό ενδιαφέρον από την αγορά εξωτερικού προερχόμενο από Γαλλία, Ρωσία και Γερμανία. Σε κάποιες περιπτώσεις το ενδιαφέρον αφορά τόσο τη Rosco όσο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Εκπρόσωποι των ρωσικών σιδηροδρόμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών. Επίσης ζωηρό ενδιαφέρον για την ROSCO φαίνεται ότι υπάρχει και την πλευρά των γαλλικών εταιρειών Alstom και Bombardier. Οι δύο εταιρείες φαίνεται ότι ενδιαφέρονται να επεκτείνουν την σημαντική παρουσία, που έχουν ήδη στη χώρα μας, και η εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού αποτελεί, καθώς φαίνεται, μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Η βαριά συντήρηση που θα χρειαστούν τα επόμενα χρόνια οι συρμοί του μετρό αποτελεί πολύ ισχυρό κίνητρο προσέλκυσης υποψηφίων.
Ενδιαφέρον έχει υπάρξει και από την πλευρά της γερμανικής εταιρείας Siemens, η οποία σταδιακά αρχίζει να επανακάμπτει στην ελληνική αγορά μετά από χρόνια σιωπηρής… παρουσίας.
Την υπόθεση αποκρατικοποίησης έχουν αναλάβει να φέρουν σε πέρας η εταιρεία IBG-KANTOR-LOUIS BERGER ως χρηματοοικονομικός-τεχνικός συμβούλος, η δικηγορική εταιρεία Μ. & Π. ΜΠΕΡΝΙΣΤΑΣ ως νομικός σύμβουλος για θέματα ελληνικού δικαίου και η δικηγορική εταιρεία HOGAN LOVELLS ως νομικός για θέματα ευρωπαϊκού - διεθνούς δικαίου.
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι ο διορισμός της εταιρείας είχε προκαλέσει αντιδράσεις καθώς η HOGAN LOVELLS ήταν νομικός σύμβουλος της Siemens κατά την διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού με το ελληνικό Δημόσιο.
Tης Μάρως Τσαντήλα
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://www.euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου