Το αυτοκίνητο που άλλαξε το ρου της ιστορίας της αυτοκίνησης και δίδαξε σε όλο το κόσμο τι εστί άνεση. Αγαπήθηκε από celebrity, υπουργούς, CEO εταιριών μέχρι απλούς ανθρώπους. Το αυτοκίνητο που οδηγείται ακόμα και με 3 ρόδες!
Κάνεις δεν περίμενε ότι την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου του 1955 θα άλλαζαν ριζικά ότι ήξερε για την αυτοκίνηση μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Στις 9 το πρωί στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού παρουσιάζεται το μοντέλο της Citroen που θα αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στην ψυχή και στην νοοτροπία της εταιρίας, χαράζοντας το δρόμο που ακολουθεί ακόμα και σήμερα, 69 χρόνια μετά!
Το όνομα αυτού Citroen DS, από το γαλλικό Déesse, δηλαδή Θεά, που με την αντισυμβατική ρηξικέλευθη εμφάνιση της και τις απίστευτες καινοτομίες που έφερε, έκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας και τις καρδίες των ανθρώπων. Δεν είναι τυχαίο, ότι 45 λεπτά μετά την παρουσίαση της είχε 749 παραγγελίες, στο τέλος της μέρας 12.000 και μέχρι της λήξης του σαλονιού έφτασε τις 80.000, με την αναμονή να αγγίζει τον 1,5 χρόνο.
H εξέλιξη του DS κράτησε 18 χρόνια
Το DS ήταν ο διάδοχος του θρυλικού και επίσης καινοτόμου Traction Avant, το πρώτο αυτοκίνητο με αμάξωμα μονοκόκ (δηλαδή ενιαίο δομικό σύνολο), με εμπρόσθια ανεξάρτητη ανάρτηση και υδραυλικά φρένα και στους 4 τροχού.
Η εξέλιξη του DS ξεκίνησε το 1937 ως το «πρότζεκτ VGD» (Voiture à Grande Diffusion: Αυτοκίνητο Μεγάλης Εξάπλωσης), αλλά λόγω του Β Παγκοσμίου Πολέμου καθυστέρησε αρκετά.
Παρόλ αυτα οι Γαλλοι, ακόμα και κατα τη διάρκεια της κατοχής τους από τους Γερμανούς, συνέχισαν να δουλεύουν μυστικά και δημιούργησαν ένα πρωτότυπο, που θα «πατούσε» πάνω του το DS.
Οι οραματιστές του μοντέλου που θα τάραζε το κόσμο ήταν ο μηχανικός Αντρέ Λεφέμπρ, ο οποίος είχε εκπαιδευτεί στη σχολή του Gabriel Voisin, διάσημου κατασκευαστή αεροπλάνων και αυτοκινήτων και ο Ιταλός σχεδιαστής Φλαμίνιο Μπερτόν.
Οι δυο τους είχαν συνεργαστεί και στη δημιουργία του Traction Avant, αλλά αυτή τη φόρα είχαν βάλει ακόμα ψηλότερα το πήχη, θέλοντας να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που θα ήταν μπολιασμένο με τη φιλοσοφία της αεροδυναμική των αεροσκαφών και ταυτόχρονα θα ήταν μηχανολογικά καινοτόμο.
Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε αεροδυναμική σήραγγα, με το DS να ήταν ένα από τα πρώτα στην ιστορία αυτοκίνητα που εξελίχθηκαν με τη χρήση τέτοιας σήραγγας. Το 1942 στο παιχνίδι της εξέλιξης μπαίνει κι ο ερευνητής-μηχανικός της Citroen, Paul Magès, που συλλαμβάνει την επαναστατική ιδέα να εφαρμόσει την υδραυλική τεχνολογία στις αναρτήσεις, μια ιδέα που έχει εφαρμογή μέχρι και σήμερα.
Στόχος της ιδέας ήταν η διατήρηση σταθερού ύψους από το δρόμο, καθώς και εφαρμογή στη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Για πρώτη φορά βρίσκει δοκιμαστική εφαρμογή στην έκδοση 15Η του Traction Avant στο πίσω άξονα με απόλυτη επιτυχία, ανοίγοντας το δρόμο του DS, του οποίου οι πρώτες δοκιμές ξεκίνησαν στην Νότια Γαλλία το 1951 υπό άκρα μυστικότητα. Μέχρι και λίγους μήνες πριν την επίσημη παρουσία του γίνονται αλλαγές στην εμφάνιση του, με την τελευταία να είναι τα πίσω φλας στις άνω γωνίες του πίσω παρμπρίζ.
ΠΗΓΗ. autoagora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου