ΔΕΥΤΕΡΑ 12-10-2015
Παρά
τις επιμέρους διαφωνίες του, θα προχωρήσουν οι διαγωνισμοί της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και των περιφερειακών αεροδρομίων, αφού αποτελούν
μνημονιακή υποχρέωση, όπως ανέφερε, στο «Βήμα FM», ο υπουργός Μεταφορών
Χρήστος Σπίρτζης.
«Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και των περιφερειακών αεροδρομίων, που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία, δεν μας βρίσκουν σύμφωνους, σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας, που πρέπει να τηρήσουμε και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία.
Προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ
να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων, ο
οποίος είναι στην ολοκλήρωσή του, γιατί έχει βγει η ανάδοχη,
πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport, και πρέπει να γίνουν
οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη
συνταχθεί το σχέδιό της.
Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων», ανέφερε ο υπουργός.
Σχετικά με τις ρυθμίσεις για τη διαγραφή χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «ο Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει.
Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν, όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δις + 800 εκατ. ευρώ.
Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό
Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή
Επιτροπή.
Επομένως,
αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα
χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και
μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο».
ΠΗΓΗ. metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου