ΣΑΒΒΑΤΟ 24-10-2015
Ετοιμη να αποδεχτεί κάθε προσφορά είναι η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Εντείνει τους ρυθμούς επαφών και υπόγειων διαβουλεύσεων η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την ολοκλήρωση με «επιτυχία» της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), θυγατρικής εταιρείας του ομίλου ΟΣΕ.
Η ιδιωτικοποίηση έχει προκηρυχθεί επισήμως από το καλοκαίρι του 2013 και η κυβέρνηση προσπαθεί φιλότιμα να ολοκληρώσει μία ακόμη δέσμευσή της προς τους «θεσμούς» και τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, δήλωσε την «αντίθεση» της κυβέρνησης στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση, ωστόσο όπως είπε αυτή θα προχωρήσει καθώς έτσι προβλέπει η σχετική συμφωνία με τους δανειστές.
Υποκριτική δήλωση που δείχνει, όπως σε όλα τα μέτρα ενίσχυσης του κεφαλαίου που παίρνει η κυβέρνηση, ότι τάχα αυτή δε θέλει να τα πάρει, αλλά αναγκάζεται γιατί αποτελούν προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη, την καπιταλιστική εννοείται.
Υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο, δηλαδή, για να χειραγωγεί το λαό προσδοκώντας την ανοχή ή τη στήριξή της, δηλαδή τη στήριξη της πολιτικής του κεφαλαίου που τον τσακίζει.
Για την υλοποίηση αυτής της υποχρέωσης της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ υπήρξε ειδική νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών στο πολυνομοσχέδιο με τα «προαπαιτούμενα» που ψηφίστηκε την Παρασκευή 16/10, με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να καταστήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθαρή από χρέη προς το Δημόσιο, στο πλαίσιο «αναθέρμανσης» της διαδικασίας ιδιωτικοποίησής της.
Ετσι, θα πωληθεί χωρίς χρέη σε επιχειρηματικούς ομίλους, τα οποία θα πληρώσει ο λαός αφού τα επωμίζεται το κράτος.
Επιπλέον, με την ίδια νομοθετική παρέμβαση λαμβάνει μέριμνα για την ετήσια χρηματοδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το ποσό των 50 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για το διάστημα 2015 - 2020, για την εκτέλεση της υποχρεωτικής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών (εδώ φαίνεται ότι η κυβέρνηση προσφέρει κρατικό χρήμα στην ιδιωτικοποιημένη εταιρεία για να μη γίνουν υπέρογκα ακριβά τα εισιτήρια, αλλά είναι άλλο ένα μέτρο οικονομικής της ενίσχυσης που θα πληρώνει ο λαός με τους φόρους, ενώ της εξασφαλίζει σιγουριά ότι δε θα χάσει επιβατικό έργο, άρα και κέρδη).
Ενώ από το 2020 και μετά, η παροχή της υποχρεωτικής υπηρεσίας θα ανατίθεται μέσω «διαγωνιστικής διαδικασίας». Υπό την προϋπόθεση φυσικά πως μέχρι τότε θα υπάρχουν κι άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες θα προσφέρουν υπηρεσίες επιβατικού σιδηροδρομικού έργου στη χώρα μας, κάτι που με τα σημερινά δεδομένα της εγχώριας αγοράς φαντάζει αδύνατο...
Η κυβέρνηση διέγραψε συνολικά πάνω από 3 δισ. ευρώ χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον όμιλο ΟΣΕ, όπως επίσης και τα χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο και την ίδια στιγμή ανέλαβε για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου τις υποχρεώσεις και τα χρέη του ΟΣΕ έναντι της EUROFIMA (ευρωπαϊκή εταιρεία για τη χρηματοδότηση σιδηροδρομικού υλικού).
Προσπαθώντας τις τελευταίες μέρες να εξηγήσει ο Χρ. Σπίρτζης την κυβερνητική σκοπιμότητα πίσω από την παραπάνω ενέργεια, αρνήθηκε ότι η διαγραφή χρέους σχετίζεται με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και υποστήριξε πως στόχος είναι η αποφυγή επιβολής προστίμου από την Κομισιόν, η οποία θεωρεί τις επιδοτήσεις που λάμβαναν οι κρατικοί σιδηρόδρομοι από τον κρατικό προϋπολογισμό ως «παράνομες ενισχύσεις».
Ετσι, στο όνομα να γλιτώσει η κυβέρνηση τα ευρωενωσιακά πρόστιμα, φορτώνει βάρη στο λαό, που θα έπρεπε να τα πάρει ο ιδιώτης - αγοραστής.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι με τη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, η ιδιωτικοποίησή της, όσο να 'ναι, διευκολύνεται καθώς είναι αυτονόητο πως μια επιχείρηση δίχως χρέη είναι πάντα πιο ελκυστική για τους επενδυτές.
Αλλωστε, είναι γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχτηκε να μη συνεχίσει να εγείρει θέμα επιστροφής κρατικών ενισχύσεων μόνο εφόσον προχωρήσουν οι δύο αποκρατικοποιήσεις, επομένως η παραπάνω νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης συνδέεται άμεσα με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Αξίζει
να υπενθυμίσουμε πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
συμμετέχουν η κοινοπραξία μεταξύ της ρωσικής κρατικής εταιρείας
σιδηροδρόμων «RZD» και του εγχώριου ομίλου εταιρειών και διαχείρισης
ακινήτων «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», η θυγατρική της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων
της Γαλλίας «SNCF» και η ρουμανική ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία
«GFR», για την οποία υπάρχουν πληροφορίες πως η προσφορά που κατέθεσε
έχει την «υποστήριξη» της ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας «Watco» με
έδρα τις ΗΠΑ.
Ακόμη, για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν, επίσης, η κοινοπραξία ρωσικών σιδηροδρόμων - «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», η κοινοπραξία της γαλλικής «Alstom» με την εγχώρια εταιρεία «Damco Energy», μέλος του ομίλου Κοπελούζου καθώς και η γερμανική «Ζήμενς».
Πάντως, το αν τελικά θα παραμείνουν στο διαγωνισμό οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι είναι υπό αμφισβήτηση, αφού σύμφωνα με κάποιες άλλες πληροφορίες των τελευταίων ημερών πρέπει να θεωρείται «τελειωμένη» η αποχώρησή τους, σε μια ένδειξη δυσφορίας της ρωσικής πλευράς εξαιτίας των σφικτών εναγκαλισμών της ελληνικής κυβέρνησης με τον παραδοσιακό υπερατλαντικό σύμμαχο, ειδικά στο θέμα της Ενέργειας αλλά και ευρύτερα.
Μάλιστα, τα ίδια σενάρια θέλουν τους Ρώσους να αποσύρουν το ενδιαφέρον τους και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ήθελαν «πακέτο» με τους σιδηρόδρομους, για την ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών.
Μέχρι στιγμής επίσημη απόσυρση της ρωσικής εταιρείας από τους διαγωνισμούς δεν υπάρχει, παρά μόνο αρνητική «εισήγηση» της διοίκησης της εταιρείας προς τον Ρώσο πρωθυπουργό, Ντ. Μεντβέντεφ, με «διαρροές» στον ελληνικό Τύπο τις τελευταίες μέρες να αναφέρουν πως οι αποφάσεις της ρωσικής κυβέρνησης για το ζήτημα θα ληφθούν στη βάση πολιτικών κριτηρίων...
Με αφορμή το ταξίδι του Γάλλου Προέδρου, Φρ. Ολάντ, στη χώρα μας, αναπτύχθηκε έντονη φημολογία τις τελευταίες μέρες περί «αναθέρμανσης» του γαλλικού ενδιαφέροντος για τους δύο διαγωνισμούς. Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα θα φανεί τις επόμενες βδομάδες, καθώς μέχρι το Δεκέμβρη πρέπει να κατατεθούν οι τελικές δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων.
Ωστόσο, η κυβέρνηση έχει στείλει τα απαιτούμενα «σήματα», λέγοντας ουσιαστικά πως είναι έτοιμη να αποδεχτεί σχεδόν οποιαδήποτε προσφορά.
Είναι χαρακτηριστική η συνέντευξη που παραχώρησε την περασμένη βδομάδα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, για το ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στους «Financial Times», όπου σημείωσε πως οι προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι χαμηλές εξαιτίας των σημαντικών επενδύσεων που πρέπει να γίνουν συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οπως φαίνεται, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προσπαθεί να επιτύχει εκεί που απέτυχαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, προωθώντας πολύ πιο συγκροτημένα την πολιτική «απελευθέρωσης» και των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας, ικανοποιώντας έτσι πάγιες βλέψεις ντόπιων και ξένων μονοπωλιακών ομίλων.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές μπορούν να αναπτυχθούν και να εκσυγχρονιστούν, έχοντας, ως μέσο σταθερής τροχιάς, προτεραιότητα έναντι των άλλων μέσων μεταφοράς.
Μπορούν να γίνουν το βασικό μέσο μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων και της διασύνδεσης των διαφόρων περιοχών της χώρας, αλλά και μεταφορών εμπορευμάτων μέσα από ένα πυκνό, φθηνό και αξιόπιστο δίκτυο γραμμών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της περιφέρειας, της αγροτικής παραγωγής, του εμπορίου, της βιομηχανίας, του τουρισμού, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων, στη σύνδεση με το εξωτερικό.
Με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των περιοχών της χώρας μας και της βιομηχανίας παραγωγής σιδηροδρομικών συρμών, τροχαίου υλικού και νέων τεχνολογιών.
Μόνο που όλα αυτά προϋποθέτουν εργατική - λαϊκή εξουσία και οικονομία που θα κάνει τον τομέα των μεταφορών κοινωνική ιδιοκτησία.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Ετοιμη να αποδεχτεί κάθε προσφορά είναι η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Εντείνει τους ρυθμούς επαφών και υπόγειων διαβουλεύσεων η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την ολοκλήρωση με «επιτυχία» της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), θυγατρικής εταιρείας του ομίλου ΟΣΕ.
Η ιδιωτικοποίηση έχει προκηρυχθεί επισήμως από το καλοκαίρι του 2013 και η κυβέρνηση προσπαθεί φιλότιμα να ολοκληρώσει μία ακόμη δέσμευσή της προς τους «θεσμούς» και τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, δήλωσε την «αντίθεση» της κυβέρνησης στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση, ωστόσο όπως είπε αυτή θα προχωρήσει καθώς έτσι προβλέπει η σχετική συμφωνία με τους δανειστές.
Υποκριτική δήλωση που δείχνει, όπως σε όλα τα μέτρα ενίσχυσης του κεφαλαίου που παίρνει η κυβέρνηση, ότι τάχα αυτή δε θέλει να τα πάρει, αλλά αναγκάζεται γιατί αποτελούν προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη, την καπιταλιστική εννοείται.
Υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο, δηλαδή, για να χειραγωγεί το λαό προσδοκώντας την ανοχή ή τη στήριξή της, δηλαδή τη στήριξη της πολιτικής του κεφαλαίου που τον τσακίζει.
Για την υλοποίηση αυτής της υποχρέωσης της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ υπήρξε ειδική νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών στο πολυνομοσχέδιο με τα «προαπαιτούμενα» που ψηφίστηκε την Παρασκευή 16/10, με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να καταστήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθαρή από χρέη προς το Δημόσιο, στο πλαίσιο «αναθέρμανσης» της διαδικασίας ιδιωτικοποίησής της.
Ετσι, θα πωληθεί χωρίς χρέη σε επιχειρηματικούς ομίλους, τα οποία θα πληρώσει ο λαός αφού τα επωμίζεται το κράτος.
Επιπλέον, με την ίδια νομοθετική παρέμβαση λαμβάνει μέριμνα για την ετήσια χρηματοδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το ποσό των 50 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για το διάστημα 2015 - 2020, για την εκτέλεση της υποχρεωτικής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών (εδώ φαίνεται ότι η κυβέρνηση προσφέρει κρατικό χρήμα στην ιδιωτικοποιημένη εταιρεία για να μη γίνουν υπέρογκα ακριβά τα εισιτήρια, αλλά είναι άλλο ένα μέτρο οικονομικής της ενίσχυσης που θα πληρώνει ο λαός με τους φόρους, ενώ της εξασφαλίζει σιγουριά ότι δε θα χάσει επιβατικό έργο, άρα και κέρδη).
Ενώ από το 2020 και μετά, η παροχή της υποχρεωτικής υπηρεσίας θα ανατίθεται μέσω «διαγωνιστικής διαδικασίας». Υπό την προϋπόθεση φυσικά πως μέχρι τότε θα υπάρχουν κι άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες θα προσφέρουν υπηρεσίες επιβατικού σιδηροδρομικού έργου στη χώρα μας, κάτι που με τα σημερινά δεδομένα της εγχώριας αγοράς φαντάζει αδύνατο...
Η κυβέρνηση διέγραψε συνολικά πάνω από 3 δισ. ευρώ χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον όμιλο ΟΣΕ, όπως επίσης και τα χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο και την ίδια στιγμή ανέλαβε για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου τις υποχρεώσεις και τα χρέη του ΟΣΕ έναντι της EUROFIMA (ευρωπαϊκή εταιρεία για τη χρηματοδότηση σιδηροδρομικού υλικού).
Προσπαθώντας τις τελευταίες μέρες να εξηγήσει ο Χρ. Σπίρτζης την κυβερνητική σκοπιμότητα πίσω από την παραπάνω ενέργεια, αρνήθηκε ότι η διαγραφή χρέους σχετίζεται με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και υποστήριξε πως στόχος είναι η αποφυγή επιβολής προστίμου από την Κομισιόν, η οποία θεωρεί τις επιδοτήσεις που λάμβαναν οι κρατικοί σιδηρόδρομοι από τον κρατικό προϋπολογισμό ως «παράνομες ενισχύσεις».
Ετσι, στο όνομα να γλιτώσει η κυβέρνηση τα ευρωενωσιακά πρόστιμα, φορτώνει βάρη στο λαό, που θα έπρεπε να τα πάρει ο ιδιώτης - αγοραστής.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι με τη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, η ιδιωτικοποίησή της, όσο να 'ναι, διευκολύνεται καθώς είναι αυτονόητο πως μια επιχείρηση δίχως χρέη είναι πάντα πιο ελκυστική για τους επενδυτές.
Αλλωστε, είναι γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχτηκε να μη συνεχίσει να εγείρει θέμα επιστροφής κρατικών ενισχύσεων μόνο εφόσον προχωρήσουν οι δύο αποκρατικοποιήσεις, επομένως η παραπάνω νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης συνδέεται άμεσα με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Ενδιαφερόμενοι επενδυτές πάνε κι έρχονται...
Ακόμη, για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν, επίσης, η κοινοπραξία ρωσικών σιδηροδρόμων - «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», η κοινοπραξία της γαλλικής «Alstom» με την εγχώρια εταιρεία «Damco Energy», μέλος του ομίλου Κοπελούζου καθώς και η γερμανική «Ζήμενς».
Πάντως, το αν τελικά θα παραμείνουν στο διαγωνισμό οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι είναι υπό αμφισβήτηση, αφού σύμφωνα με κάποιες άλλες πληροφορίες των τελευταίων ημερών πρέπει να θεωρείται «τελειωμένη» η αποχώρησή τους, σε μια ένδειξη δυσφορίας της ρωσικής πλευράς εξαιτίας των σφικτών εναγκαλισμών της ελληνικής κυβέρνησης με τον παραδοσιακό υπερατλαντικό σύμμαχο, ειδικά στο θέμα της Ενέργειας αλλά και ευρύτερα.
Μάλιστα, τα ίδια σενάρια θέλουν τους Ρώσους να αποσύρουν το ενδιαφέρον τους και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ήθελαν «πακέτο» με τους σιδηρόδρομους, για την ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών.
Μέχρι στιγμής επίσημη απόσυρση της ρωσικής εταιρείας από τους διαγωνισμούς δεν υπάρχει, παρά μόνο αρνητική «εισήγηση» της διοίκησης της εταιρείας προς τον Ρώσο πρωθυπουργό, Ντ. Μεντβέντεφ, με «διαρροές» στον ελληνικό Τύπο τις τελευταίες μέρες να αναφέρουν πως οι αποφάσεις της ρωσικής κυβέρνησης για το ζήτημα θα ληφθούν στη βάση πολιτικών κριτηρίων...
Με αφορμή το ταξίδι του Γάλλου Προέδρου, Φρ. Ολάντ, στη χώρα μας, αναπτύχθηκε έντονη φημολογία τις τελευταίες μέρες περί «αναθέρμανσης» του γαλλικού ενδιαφέροντος για τους δύο διαγωνισμούς. Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα θα φανεί τις επόμενες βδομάδες, καθώς μέχρι το Δεκέμβρη πρέπει να κατατεθούν οι τελικές δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων.
Ωστόσο, η κυβέρνηση έχει στείλει τα απαιτούμενα «σήματα», λέγοντας ουσιαστικά πως είναι έτοιμη να αποδεχτεί σχεδόν οποιαδήποτε προσφορά.
Είναι χαρακτηριστική η συνέντευξη που παραχώρησε την περασμένη βδομάδα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, για το ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στους «Financial Times», όπου σημείωσε πως οι προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι χαμηλές εξαιτίας των σημαντικών επενδύσεων που πρέπει να γίνουν συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οπως φαίνεται, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προσπαθεί να επιτύχει εκεί που απέτυχαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, προωθώντας πολύ πιο συγκροτημένα την πολιτική «απελευθέρωσης» και των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας, ικανοποιώντας έτσι πάγιες βλέψεις ντόπιων και ξένων μονοπωλιακών ομίλων.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές μπορούν να αναπτυχθούν και να εκσυγχρονιστούν, έχοντας, ως μέσο σταθερής τροχιάς, προτεραιότητα έναντι των άλλων μέσων μεταφοράς.
Μπορούν να γίνουν το βασικό μέσο μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων και της διασύνδεσης των διαφόρων περιοχών της χώρας, αλλά και μεταφορών εμπορευμάτων μέσα από ένα πυκνό, φθηνό και αξιόπιστο δίκτυο γραμμών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της περιφέρειας, της αγροτικής παραγωγής, του εμπορίου, της βιομηχανίας, του τουρισμού, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων, στη σύνδεση με το εξωτερικό.
Με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των περιοχών της χώρας μας και της βιομηχανίας παραγωγής σιδηροδρομικών συρμών, τροχαίου υλικού και νέων τεχνολογιών.
Μόνο που όλα αυτά προϋποθέτουν εργατική - λαϊκή εξουσία και οικονομία που θα κάνει τον τομέα των μεταφορών κοινωνική ιδιοκτησία.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου