Σάββατο, 4 Αυγούστου 2018

Τραίνα σε πλοία ( συνδυασμένες μεταφορές...)



To 1995 έκανα με ένα φίλο Interrail (ταξίδι με τραίνα σε όλη την Ευρώπη), ένα από τα πράγματα που με είχε εντυπωσιάσει ήταν η μεταφορά τραίνου με πλοίο (στα ελληνικά φέρι-μποτ). 

Το ταξίδι μας ήταν με νυχτερινό τραίνο από Βερολίνο για Κοπεγχάγη και στη συνέχεια Στοκχόλμη. Λίγο μετά το Rostock φτάσαμε σιδηροδρομικώς στο Warnemuende.  

Σύμφωνα με το χάρτη μου ήταν ο τελευταίος σταθμός και μετά θάλασσα. Μη γνωρίζοντας για το σιδηροδρομικό πορθμείο (για την ακρίβεια ούτε περνούσε από το μυαλό μου ότι θα υπήρχε κάτι τέτοιο) φαντάστηκα ότι θα κατέβουμε από το τραίνο και θα πάρουμε καράβι για το νησί Σιέλαν (Sjælland) όπου βρίσκεται χρόνια τώρα η πρωτεύουσα της Δανίας. 
 
Προσπάθησα να ξυπνήσω τον υπναρά φίλο μου: "φτάσαμε στο λιμάνι σήκω να πάρουμε το πλοίο".. Αλλά ενώ το τραίνο σταμάτησε χωρίς την αναμενόμενη ανακοίνωση  (κυρίες και κύριοι φτάσαμε τώρα θα πρέπει να κατεβείτε και να πάρετε πλοίο), το τραίνο μας ξεκίνησε ξανά. 

Μου φάνηκε περίεργο γιατί το Warnemuende φαινόταν ένα απίστευτα μικρό μέρος για να έχει δυο σταθμούς (κεντρικό και λιμανίσιο) οπότε λέω μα καλά στη θάλασσα θα μας ρίξουν; Σε λίγο όμως είδα με έκπληξη ότι το τραίνο μας μπήκε σαν ΙΧ αυτοκίνητο μέσα στην κοιλιά ενός φέρι-μποτ!!! που είχε ράγιες στο πάτωμα του!!!


Με ανοιχτό το στόμα άκουσα τον διπλανό μου γιαπωνέζο συνταξιδιώτη να με ρωτάει έκπληκτος και αυτός "are we in a ship?" και του κούνησα καταφατικά το κεφάλι μου. 
Σε λίγο η φωτογραφική μηχανή του γιαπωνέζου είχε πάρει φωτιά.   







 Αν ήθελες μπορούσες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού να μείνεις στο κουπέ και να συνεχίσεις τον ύπνο σου αλλά φυσικά ανεβήκαμε κατάστρωμα να χαζέψουμε λίγο την Βαλτική θάλασσα.














Μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στο απέναντι λιμάνι οπότε ξαναμπήκαμε στο κουπέ μας (κάθε κατεργάρης στον πάγκο του) για να συνεχίσουμε σιδηροδρομικά το ταξίδι μας για την πρωτεύουσα της Δανίας.









 



Στη συνέχεια του ταξιδιού περάσαμε από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε (Σουηδία) με κανονικό καράβι αλλά το ίδιο σκηνικό (με τραίνο σε πλοίο) επαναλήφθηκε και κατά την επιστροφή μας  από τη Στοκχόλμη αυτή τη φορά μέσω των δίδυμων λιμανιών Helsingborg (Σουηδία) - Helsingør (Δανία).





 Οι περισσότερες τέτοιες συνδέσεις πλέον έχουν διακοπεί χάρη σε νέες γέφυρες που κατασκευάστηκαν και συνδέουν πλέον το νησί της Κοπεγχάγης με τη Γερμανία και τη Σουηδία αντίστοιχα. 

Μια από αυτές είναι η εικονιζόμενη στη διπλανή φωτογραφία γέφυρα Øresund. Μια διπλή σιδηροδρομική γέφυρα (που περιλαμβάνει και αυτοκινητόδρομο) και που συνδέει τη Σουηδία με τη Δανία στο στενό Øresund. 

Η γέφυρα έχει μήκος 8 χιλιόμετρα από την ακτή της Σουηδίας ως το τεχνητό νησί Peberholm που βρίσκεται στη μέση του στενού, ενώ η σύνδεση με τη Δανία ολοκληρώνεται με τη σήραγγα Drogden. 

Πρόκειται για την μακρύτερη σιδηροδρομική και οδική γέφυρα στην Ευρώπη που συνδέει την Κοπενγχάγη με το Μάλμε. Από τη γέφυρα διέρχεται ο ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος Ε20 ενώ σε αυτήν έχει εγκατασταθεί και καλώδιο οπτικών ινών που συνδέει τη Φιλανδία με το διαδίκτυο...


ΒΙΝΤΕΟ




ΠΗΓΗ. mixanikosose