Ο ΟΣΕ εκτός από διαχειριστής της υποδομής έχει και την αποκλειστική ευθύνη διαφύλαξης και προώθησης της ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς του ελληνικού σιδηρόδρομου που ξεκινάει από το 1869.
Σήμερα, που η αναγέννηση του ελληνικού σιδηρόδρομου είναι προ των πυλών, με την ολοκλήρωση σημαντικών έργων, όπως η ηλεκτροδότηση και σηματοδότηση του δικτύου και η επικείμενη λειτουργία του υπερσύγχρονου διαμετακομιστικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, είναι επιτακτικότερη η ανάγκη για την ανάληψη δράσεων που θα προβάλλουν τη διαχρονικότητα του μεταφορικού μέσου και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν προγραμματιστεί οι εξής δράσεις:
1. Ανάδειξη της ιστορίας αλλά της μελλοντικής πορείας του ελληνικού σιδηρόδρομου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με αρχιτεκτονικά έργα, ειδικά προορισμένα ώστε να κοσμήσουν στη συνέχεια το Σιδηροδρομικό Μουσείο.
Ειδικότερα στα εγκαίνια του περιπτέρου του Οργανισμού, που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου και ώρα 12.00 μ.μ., στον χώρο του περιπτέρου, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία αναπαράστασης των 9,2 χιλιόμετρα της σήραγγας του Καλλίδρομου.
2. Παρουσίαση της συμβολής του Σιδηρόδρομου μέσω ιστορικών ντοκιμαντέρ που αναφέρονται σε κρίσιμες ιστορικές στιγμές της χώρας και σε γεγονότα που επηρέασαν την οικονομική και κοινωνική ζωή.
3. Μνημόνιο Συνεργασίας με τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ) και την εκμετάλλευση του αρχειακού υλικού του Συλλόγου με σκοπό την αξιοποίηση και προώθηση του Σιδηρόδρομου στην Ελλάδα, τη διάσωση και προβολή μουσειακού τροχαίου υλικού, τη διαφύλαξη αντικειμένων και εγγράφων σημαντικής ιστορικής αξίας, παροχή τεχνογνωσίας.
4. Συντήρηση ιστορικών ατμομηχανών καθώς και Μουσειακού τροχαίου υλικού με σκοπό την αξιοποίηση του σε τουριστικές θεματικές εκδρομές σε τμήματα του Δικτύου, ιδιαίτερου φυσικού κάλλους (Διακοφτό - Καλάβρυτα, Νέστος, Μπράλος κλπ)
5. Καταγραφή Ιστορικού Αρχείου και Μουσειακού Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ.
6. Μεταφορά του Σιδηροδρομικού Μουσείου της Αθήνας στον ιστορικό χώρο του παλαιού Μηχανοστασίου Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στον χώρο της ¨ροτόντας¨ καθώς και σε όμορα ιστορικά βιομηχανικά κτήρια
7. Μεταφορά του Σιδηροδρομικού Μουσείου Θεσσαλονίκης στον χώρο του παλαιού εμπορευματικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, σε χαρακτηριστικό ιστορικό βιομηχανικό κτίριο, σε συνεργασία με το Δήμο της πόλης.
8. Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) μέσω του οποίου εκπορεύονται διάφορες δράσεις και συνεργασίες των δύο φορέων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: Συνδιοργανώσεις και οργανώσεις εκδηλώσεων και εκθέσεων & καλλιτεχνικών διαγωνισμών, χρήσεις χώρων του ΟΣΕ από σπουδαστές και αποφοίτους της ΑΣΚΤ, αξιοποίηση από κοινού προγραμμάτων και ευκαιριών στο χώρο του πολιτισμού κ.λ.π.- με σκοπό τη δημιουργία ενός Δικτύου έργων τέχνης, μέσω της ΑΣΚΤ, αντίστοιχο του Δικτύου του ΟΣΕ.
ΠΗΓΗ. naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου