ΤΕΤΑΡΤΗ 2-8-2017
Τον Ιούλιο του 1940, οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ενημέρωσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι χρειάζονται ένα "ελαφρύ όχημα αναγνώρισης" για να αντικαταστήσει τις μοτοσικλέτες και τα τροποποιημένα Ford Model-T του στρατού.
Ο στρατός κάλεσε 135 κατασκευαστές να υποβάλουν προσφορά για την παραγωγή και συνέταξε ένα μακρύ κατάλογο προδιαγραφών για το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των εξής:
To πρώτο Willys το Willys Quad -1940
Αρχικά μόνο η Willys-Overland και η Bantam Car Manufacturing Company ανταποκρίθηκαν. Σύντομα όμως, μπήκε και η Ford στο παιχνίδι και ξεκίνησε ο ανταγωνισμός για το ποια από τις τρεις θα πάρει το πολυπόθητο συμβόλαιο με την κυβέρνηση.
Οι εταιρίες κατασκεύασαν πρωτότυπα για δοκιμές σε χρόνο ρεκόρ.
Ο αρχιμηχανικός της Bantam μαζί με μια ομάδα στελεχών της εταιρίας, επεξεργάστηκε ένα σχέδιο και η εταιρία κατασκεύασε το αυτοκίνητο δοκιμής μέσα σε 49 ημέρες!
Ο μηχανικός της Willys-Overland, Delmar G. Roos σχεδίασε το Willys Quad. Η Ford ανέπτυξε το Model GP (General Purpose - γενικής χρήσης), γνωστό ως Pygmy (πυγμαίος), το οποίο βασίστηκε σε μια προσαρμογή ενός τρακτέρ Ford / Ferguson.
Κάθε εταιρεία παρέδωσε το πρωτότυπό της στο στρατό το καλοκαίρι του 1940 και έλαβαν έγκριση για κατασκευή 70 ακόμα δοκιμαστικών οχημάτων.
Ο στρατός παρέλαβε τα δοκιμαστικά οχήματα το Νοέμβριο του 1940 στο στρατόπεδο Holabird, Md. Όλα τα οχήματα υπερέβαιναν το όριο των 1300lb (589κιλών) που είχε τεθεί αρχικά.
1941 Jeep Willys MA
Αλλά ο στρατός σύντομα συνειδητοποίησε ότι το όριο ήταν πολύ χαμηλό και έτσι το ανέβασε για την επόμενη παρτίδα οχημάτων.
Οι ένοπλες δυνάμεις παράγγειλαν την επόμενη παρτίδα το Μάρτη του 1941. Η Bantam θα κατασκεύαζε 1500 οχήματα Model 40 BRC, η Ford 1500 τροποποιημένα και βελτιωμένα GP Pygmy και τέλος η Willys παρέδωσε 1500 Quads.
Ύστερα από δοκιμές και κρίσεις του στρατού, επιλέχθηκε το Willys σαν το όχημα που πληρούσε τις προδιαγραφές.
Στη συνέχεια, τα περισσότερα από τα Bantams και Ford GPs που παρήχθησαν στάλθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία και τη Ρωσία, ως μέρος βοήθειας. Στη Μεγάλη Βρετανία, το Ford αυτοκίνητο ήταν γνωστό ως το «Blitz Buggy».
Willys MA / ΜΒ
Με τροποποιήσεις και βελτιώσεις, το Willys Quad έγινε MA και αργότερα το MB. Αλλά στο στρατό και τον κόσμο, έγινε γνωστό σαν Jeep ®.
Ορισμένοι υποστήριξαν ότι η ονομασία προήλθε από την προφορά των γραμμάτων «GP», η στρατιωτική συντομογραφία για το «General Purpose».
Άλλοι λένε το όχημα πήρε το όνομά του από το δημοφιλή χαρακτήρα που ονομάζεται «Eugene the Jeep» στην ταινία κινουμένων σχεδίων Popeye.
Ανεξάρτητα από προέλευση, το όνομα μπήκε στο αμερικανικό λεξιλόγιο και για ένα διάστημα, εξυπηρέτησε σαν αναφορά για τα οχήματα εκτός δρόμου, ενώ το ίδιο το Jeep ίδιο έγινε ένας ήρωας – μια εικόνα του πολέμου.
Το Willys MA είχε αλλαγή ταχυτήτων στο τιμόνι, χαμηλά πλαϊνά ανοίγματα, δύο στρογγυλά όργανα στη μέση του ταμπλό και ένα χειρόφρενο στην αριστερή πλευρά.
Η Willys παλέψε για να μειωθεί το βάρος στις νέες προδιαγραφές του στρατού 2160lbs – 980κιλά. Διάφορα εξαρτήματα που αφαιρέθηκαν για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος στα MA, επανατοποθετήθηκαν στην επόμενη γενιά MB με κατάληξη σε ένα τελικό βάρος περίπου μόλις 400lbs – 181.5 κιλά πάνω από τις προδιαγραφές. (συνολικά ~ 1160κιλά)
Η Willys-Overland κατασκεύασε πάνω από 368000 οχήματα και η Ford, ύστερα από άδεια, ακόμα 277000, για τον αμερικανικό στρατό. Το στιβαρό, αξιόπιστο λαδί όχημα έμεινε γνωστό στην ιστορία για την βοήθεια που έδωσε για την νίκη σε έναν παγκόσμιο πόλεμο.
1944 Jeep Willys MB
Μετά τον πόλεμο η Willys κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα «Jeep» και σχεδίαζε να μετατρέψει το όχημα σε ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων εκτός δρόμου - το πολιτικό Universal Jeep.
Ένα από τα συνθήματα της Willys την εποχή εκείνη ήταν «Ο ήλιος δεν δύει ποτέ σε ένα Ισχυρό Jeep» και η εταιρεία έβαλε στόχο να διασφαλίσει ότι ο κόσμος θα αναγνωρίζει την Willys ως το δημιουργό του οχήματος.
Σημαντικοί σταθμοί στην ιστορία των πολιτικών Jeep
Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής] με στοιχεία από την Chrysler
Φωτογραφίες: [Αρχείο Chrysler]
ΒΙΝΤΕΟ.
ΠΗΓΗ. off-road.gr
Τον Ιούλιο του 1940, οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ενημέρωσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι χρειάζονται ένα "ελαφρύ όχημα αναγνώρισης" για να αντικαταστήσει τις μοτοσικλέτες και τα τροποποιημένα Ford Model-T του στρατού.
Ο στρατός κάλεσε 135 κατασκευαστές να υποβάλουν προσφορά για την παραγωγή και συνέταξε ένα μακρύ κατάλογο προδιαγραφών για το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των εξής:
- 600-lb. ωφέλιμο φορτίο (περίπου 272 κιλά)
- Μεταξόνιο λιγότερο από 75 ίντσες (1905χιλ)
- Ύψος λιγότερο από 36 ίντσες (914.4χιλ)
- Ομαλή λειτουργία του κινητήρα 3 έως 50 μίλια ανά ώρα (4.8 – 80.4 χλμ/ω)
- Ορθογώνιο σχήμα σώματος
- Τετρακίνηση με βοηθητικό κιβώτιο δυο ταχυτήτων
- Αναδιπλούμενο παρμπρίζ
- Τρεις θέσεις
- Φώτα συσκότισης και κανονικά
- Βάρος οχήματος κάτω των 589kgr
To πρώτο Willys το Willys Quad -1940
Αρχικά μόνο η Willys-Overland και η Bantam Car Manufacturing Company ανταποκρίθηκαν. Σύντομα όμως, μπήκε και η Ford στο παιχνίδι και ξεκίνησε ο ανταγωνισμός για το ποια από τις τρεις θα πάρει το πολυπόθητο συμβόλαιο με την κυβέρνηση.
Οι εταιρίες κατασκεύασαν πρωτότυπα για δοκιμές σε χρόνο ρεκόρ.
Ο αρχιμηχανικός της Bantam μαζί με μια ομάδα στελεχών της εταιρίας, επεξεργάστηκε ένα σχέδιο και η εταιρία κατασκεύασε το αυτοκίνητο δοκιμής μέσα σε 49 ημέρες!
Ο μηχανικός της Willys-Overland, Delmar G. Roos σχεδίασε το Willys Quad. Η Ford ανέπτυξε το Model GP (General Purpose - γενικής χρήσης), γνωστό ως Pygmy (πυγμαίος), το οποίο βασίστηκε σε μια προσαρμογή ενός τρακτέρ Ford / Ferguson.
Κάθε εταιρεία παρέδωσε το πρωτότυπό της στο στρατό το καλοκαίρι του 1940 και έλαβαν έγκριση για κατασκευή 70 ακόμα δοκιμαστικών οχημάτων.
Ο στρατός παρέλαβε τα δοκιμαστικά οχήματα το Νοέμβριο του 1940 στο στρατόπεδο Holabird, Md. Όλα τα οχήματα υπερέβαιναν το όριο των 1300lb (589κιλών) που είχε τεθεί αρχικά.
1941 Jeep Willys MA
Αλλά ο στρατός σύντομα συνειδητοποίησε ότι το όριο ήταν πολύ χαμηλό και έτσι το ανέβασε για την επόμενη παρτίδα οχημάτων.
Οι ένοπλες δυνάμεις παράγγειλαν την επόμενη παρτίδα το Μάρτη του 1941. Η Bantam θα κατασκεύαζε 1500 οχήματα Model 40 BRC, η Ford 1500 τροποποιημένα και βελτιωμένα GP Pygmy και τέλος η Willys παρέδωσε 1500 Quads.
Ύστερα από δοκιμές και κρίσεις του στρατού, επιλέχθηκε το Willys σαν το όχημα που πληρούσε τις προδιαγραφές.
Στη συνέχεια, τα περισσότερα από τα Bantams και Ford GPs που παρήχθησαν στάλθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία και τη Ρωσία, ως μέρος βοήθειας. Στη Μεγάλη Βρετανία, το Ford αυτοκίνητο ήταν γνωστό ως το «Blitz Buggy».
Willys MA / ΜΒ
Με τροποποιήσεις και βελτιώσεις, το Willys Quad έγινε MA και αργότερα το MB. Αλλά στο στρατό και τον κόσμο, έγινε γνωστό σαν Jeep ®.
Ορισμένοι υποστήριξαν ότι η ονομασία προήλθε από την προφορά των γραμμάτων «GP», η στρατιωτική συντομογραφία για το «General Purpose».
Άλλοι λένε το όχημα πήρε το όνομά του από το δημοφιλή χαρακτήρα που ονομάζεται «Eugene the Jeep» στην ταινία κινουμένων σχεδίων Popeye.
1943
Jeep Willys MB
Ανεξάρτητα από προέλευση, το όνομα μπήκε στο αμερικανικό λεξιλόγιο και για ένα διάστημα, εξυπηρέτησε σαν αναφορά για τα οχήματα εκτός δρόμου, ενώ το ίδιο το Jeep ίδιο έγινε ένας ήρωας – μια εικόνα του πολέμου.
Το Willys MA είχε αλλαγή ταχυτήτων στο τιμόνι, χαμηλά πλαϊνά ανοίγματα, δύο στρογγυλά όργανα στη μέση του ταμπλό και ένα χειρόφρενο στην αριστερή πλευρά.
Η Willys παλέψε για να μειωθεί το βάρος στις νέες προδιαγραφές του στρατού 2160lbs – 980κιλά. Διάφορα εξαρτήματα που αφαιρέθηκαν για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος στα MA, επανατοποθετήθηκαν στην επόμενη γενιά MB με κατάληξη σε ένα τελικό βάρος περίπου μόλις 400lbs – 181.5 κιλά πάνω από τις προδιαγραφές. (συνολικά ~ 1160κιλά)
Η Willys-Overland κατασκεύασε πάνω από 368000 οχήματα και η Ford, ύστερα από άδεια, ακόμα 277000, για τον αμερικανικό στρατό. Το στιβαρό, αξιόπιστο λαδί όχημα έμεινε γνωστό στην ιστορία για την βοήθεια που έδωσε για την νίκη σε έναν παγκόσμιο πόλεμο.
1944 Jeep Willys MB
Μετά τον πόλεμο η Willys κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα «Jeep» και σχεδίαζε να μετατρέψει το όχημα σε ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων εκτός δρόμου - το πολιτικό Universal Jeep.
Ένα από τα συνθήματα της Willys την εποχή εκείνη ήταν «Ο ήλιος δεν δύει ποτέ σε ένα Ισχυρό Jeep» και η εταιρεία έβαλε στόχο να διασφαλίσει ότι ο κόσμος θα αναγνωρίζει την Willys ως το δημιουργό του οχήματος.
Σημαντικοί σταθμοί στην ιστορία των πολιτικών Jeep
Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής] με στοιχεία από την Chrysler
Φωτογραφίες: [Αρχείο Chrysler]
ΒΙΝΤΕΟ.
ΠΗΓΗ. off-road.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου