ΤΕΤΑΡΤΗ 2-8-2017
Συρρίκνωση λειτουργικών ζημιών (EBITDA) πέτυχε ο ΟΣΕ (μητρική εταιρεία) το 2016. Οι λειτουργικές ζημιές ανήλθαν στα 11,9 εκατ., μειωμένες κατά 71,9%, σε σχέση με το 2015.
Αντίστοιχα, τα έσοδα μειώθηκαν, σε σύγκριση με το 2015, κατά 7 εκατ. ή 9,1%, λόγω μείωσης των εσόδων από παρεπόμενες υπηρεσίες.
Τα έσοδα έφτασαν τα 69,6 εκατ., εκ των οποίων τα 45 εκατ. αποτελούν κρατική επιδότηση και τα 21 εκατ. τέλη υποδομής. Ως γνωστόν, ο ΟΣΕ δεν έχει πλέον έσοδα από τη συντήρηση και ενοικίαση τροχαίου υλικού, καθώς οι εν λόγω αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Οι ελπίδες του οργανισμού στρέφονται στα τέλη υποδομής. Όπως επισημαίνουν στελέχη του «αναμένεται βελτίωση την τρέχουσα διετία και κατακόρυφη αύξηση, από το 2019, με την θέση σε εκμετάλλευση σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού, που ολοκληρώνονται από την ΕΡΓΟΣΕ».
Αυτό, σημαίνει ότι, όσο περισσότερα τρενοχιλιόμετρα διανύει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, οσονούπω οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες, τόσο θα μεγιστοποιούνται τα έσοδα του ΟΣΕ από τα τέλη υποδομής, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του οργανισμού.
Στον αντίποδα, η σταθερή κρατική επιδότηση και οι σημαντικές εκροές για πληρωμές υποχρεώσεων, κυρίως δικαστικών αποφάσεων που αφορούν – προγενέστερες περιόδους της λειτουργίας του ΟΣΕ αποκλειστικά ως διαχειριστή υποδομής – έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ρευστότητας του οργανισμού.
ΠΗΓΗ. metaforespress.gr
Συρρίκνωση λειτουργικών ζημιών (EBITDA) πέτυχε ο ΟΣΕ (μητρική εταιρεία) το 2016. Οι λειτουργικές ζημιές ανήλθαν στα 11,9 εκατ., μειωμένες κατά 71,9%, σε σχέση με το 2015.
Αντίστοιχα, τα έσοδα μειώθηκαν, σε σύγκριση με το 2015, κατά 7 εκατ. ή 9,1%, λόγω μείωσης των εσόδων από παρεπόμενες υπηρεσίες.
Τα έσοδα έφτασαν τα 69,6 εκατ., εκ των οποίων τα 45 εκατ. αποτελούν κρατική επιδότηση και τα 21 εκατ. τέλη υποδομής. Ως γνωστόν, ο ΟΣΕ δεν έχει πλέον έσοδα από τη συντήρηση και ενοικίαση τροχαίου υλικού, καθώς οι εν λόγω αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στην ΕΕΣΣΤΥ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Οι ελπίδες του οργανισμού στρέφονται στα τέλη υποδομής. Όπως επισημαίνουν στελέχη του «αναμένεται βελτίωση την τρέχουσα διετία και κατακόρυφη αύξηση, από το 2019, με την θέση σε εκμετάλλευση σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού, που ολοκληρώνονται από την ΕΡΓΟΣΕ».
Αυτό, σημαίνει ότι, όσο περισσότερα τρενοχιλιόμετρα διανύει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, οσονούπω οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες, τόσο θα μεγιστοποιούνται τα έσοδα του ΟΣΕ από τα τέλη υποδομής, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του οργανισμού.
Στον αντίποδα, η σταθερή κρατική επιδότηση και οι σημαντικές εκροές για πληρωμές υποχρεώσεων, κυρίως δικαστικών αποφάσεων που αφορούν – προγενέστερες περιόδους της λειτουργίας του ΟΣΕ αποκλειστικά ως διαχειριστή υποδομής – έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ρευστότητας του οργανισμού.
ΠΗΓΗ. metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου