ΤΕΤΑΡΤΗ 16-4-2014
Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του μέλλοντος της χώρας σχεδιάζονται ήδη στις Βρυξέλλες. Σε ένα πίνακα που εξασφάλισε το ypodomes.com για εσάς φαίνεται ξεκάθαρα που είναι εκείνα τα έργα που θα δούμε να κατασκευάζονται από το 2020 και μετά.
Αν σας φαίνεται πολύ μακρινό το 2020 θα σας υπενθυμίσουμε πως το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) έχει πολύ περιορισμένους πόρους.
Αν και οι περισσότεροι θα πάνε για σιδηροδρομικά έργα, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας υποδομής της χώρας θα απορροφήσουν το σύνολο των διατιθέμενων χρημάτων.
Σε αυτό το χάρτη αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το δυτικό τμήμα της χώρας καθώς εκεί συγκεντρώνονται και τα μελλοντικά έργα. Εκεί θα έχουμε τους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους που θα αλλάξουν τις μελλοντικές μας μετακινήσεις.
ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
Το έργο που εδώ και χρόνια έχει απασχολήσει με την δυνατότητα ή όχι κατασκευής υπάρχει στα σχεδιαζόμενα έργα.
Πρόκειται για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Ιωάννινα-Αγρίνιο-Αντίρριο.
Η γραμμή αυτή έχει προταθεί εδώ και δέκα χρόνια ενώ η σύνδεση της με την Πελοπόννησο είχε προταθεί να γίνει με rail-ferry δηλαδή με πλοία που έχουν προσαρμοσμένες σιδηροδρομικές γραμμές.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Ίσως μιλάμε για το πιο βατό και πιο εμπορικό από όλα τα σχεδιαζόμενα έργα. Θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της Καλαμπάκας και θα διασχίζει κάθετα τον ορεινό όγκο της Πίνδου.
Εδώ έγκειται η δυσκολία του εγχειρήματος. Θα περνά από τα Ιωάννινα που θα μετατραπούν σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο του μέλλοντος (οδική σύνδεση με Αλβανία, Ιόνια Οδός, Εγνατία Οδός, σιδηροδρομική σύνδεση με Ηγουμενιτσα, Δυτική Ελλάδα και κυρίως δίκτυο).
Το τέρμα της γραμμής φτάνει στην Ηγουμενίτσα επιτρέποντας και την ανάπτυξη του εμπορευματικού λιμένα για φορτία από και προς την Δυτική Ευρώπη. Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Για αυτό το τμήμα ήδη είναι σε εξέλιξη μελέτες. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η υπάρχουσα γραμμή (άρα και μικρότερο κόστος κατασκευής) αλλά και το εύκολο γεωλογικό ανάγλυφο.
Το δύσκολο σημείο είναι η εμπορικότητα της γραμμής, η μικρή πυκνότητα πληθυσμού σε συνδυασμό με την έλλειψη κάποιου πολύ μεγάλου αστικού κέντρου, κάνει το εγχείρημα λίγο «θολό».
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΚΟΖΑΝΗ
Πρόκειται για διακλάδωση της γραμμής με στόχο η Δυτική Μακεδονία να έχει απευθείας σύνδεση με Θεσσαλία και Αττική.
Το έργο θα μπορούσε να γίνει καθώς υπάρχουν κάποια τμήματα με υποτυπώδεις γραμμές. Μειονέκτημα και εδώ η έλλειψη εμπορικότητας.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ-ΤΟΞΟΤΕΣ (ΞΑΝΘΗ)
Αυτό το έργο είναι μία εναλλακτική και πιο γρήγορη διαδρομή από τις Σέρρες μέχρι τους Τοξότες που ακολουθεί μία παραθαλάσσια χάραξη.
Μεγάλο πλεονέκτημα η εμπορικότητα που θα έχει λόγω της παρουσίας αρκετών αστικών κέντρων αλλά και του λιμένα Καβάλας που σχεδιάζεται να συνδεθεί με τα σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων (για ταχύτητες έως 200χλμ/ώρα).
ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
Αυτό το τμήμα πιθανόν να ακολουθεί την χάραξη του νέου υπό δημοπράτηση αυτοκινητόδρομου.
Θα παρακάμπτει όλη την Αττική και η Πελοπόννησος θα έρθει 60χλμ κοντύτερα με την Δυτική Στερεά, Θεσσαλία και την Βόρεια Ελλάδα.
Συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα για να μπορέσει να κατασκευαστεί. Είναι δίπλα από μεγάλα αστικά κέντρα με πυκνοκατοικημένες περιοχές και έχει δίπλα λιμάνια για την εμπορευματική κίνηση.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων (για ταχύτητες έως 200χλμ/ώρα).
Τα έργα αυτά –ίσως κάποια από αυτά- θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια καθώς η τάση στην Ευρώπη είναι να δοθεί έμφαση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο αστικές όσο και υπεραστικές.
Σε αυτό το πεδίο η χώρα μας έχει πολλά που θα πρέπει να κάνει και να κυρίως να προωθήσει.
Το ypodomes.com δημοσιεύει αυτόν τον πίνακα ίσως για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πατήστε πάνω στο χάρτη για μεγέθυνση
Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα του μέλλοντος της χώρας σχεδιάζονται ήδη στις Βρυξέλλες. Σε ένα πίνακα που εξασφάλισε το ypodomes.com για εσάς φαίνεται ξεκάθαρα που είναι εκείνα τα έργα που θα δούμε να κατασκευάζονται από το 2020 και μετά.
Αν σας φαίνεται πολύ μακρινό το 2020 θα σας υπενθυμίσουμε πως το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ) έχει πολύ περιορισμένους πόρους.
Αν και οι περισσότεροι θα πάνε για σιδηροδρομικά έργα, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας υποδομής της χώρας θα απορροφήσουν το σύνολο των διατιθέμενων χρημάτων.
Σε αυτό το χάρτη αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι το δυτικό τμήμα της χώρας καθώς εκεί συγκεντρώνονται και τα μελλοντικά έργα. Εκεί θα έχουμε τους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους που θα αλλάξουν τις μελλοντικές μας μετακινήσεις.
ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
Το έργο που εδώ και χρόνια έχει απασχολήσει με την δυνατότητα ή όχι κατασκευής υπάρχει στα σχεδιαζόμενα έργα.
Πρόκειται για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Ιωάννινα-Αγρίνιο-Αντίρριο.
Η γραμμή αυτή έχει προταθεί εδώ και δέκα χρόνια ενώ η σύνδεση της με την Πελοπόννησο είχε προταθεί να γίνει με rail-ferry δηλαδή με πλοία που έχουν προσαρμοσμένες σιδηροδρομικές γραμμές.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Ίσως μιλάμε για το πιο βατό και πιο εμπορικό από όλα τα σχεδιαζόμενα έργα. Θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της Καλαμπάκας και θα διασχίζει κάθετα τον ορεινό όγκο της Πίνδου.
Εδώ έγκειται η δυσκολία του εγχειρήματος. Θα περνά από τα Ιωάννινα που θα μετατραπούν σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο του μέλλοντος (οδική σύνδεση με Αλβανία, Ιόνια Οδός, Εγνατία Οδός, σιδηροδρομική σύνδεση με Ηγουμενιτσα, Δυτική Ελλάδα και κυρίως δίκτυο).
Το τέρμα της γραμμής φτάνει στην Ηγουμενίτσα επιτρέποντας και την ανάπτυξη του εμπορευματικού λιμένα για φορτία από και προς την Δυτική Ευρώπη. Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Για αυτό το τμήμα ήδη είναι σε εξέλιξη μελέτες. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η υπάρχουσα γραμμή (άρα και μικρότερο κόστος κατασκευής) αλλά και το εύκολο γεωλογικό ανάγλυφο.
Το δύσκολο σημείο είναι η εμπορικότητα της γραμμής, η μικρή πυκνότητα πληθυσμού σε συνδυασμό με την έλλειψη κάποιου πολύ μεγάλου αστικού κέντρου, κάνει το εγχείρημα λίγο «θολό».
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΚΟΖΑΝΗ
Πρόκειται για διακλάδωση της γραμμής με στόχο η Δυτική Μακεδονία να έχει απευθείας σύνδεση με Θεσσαλία και Αττική.
Το έργο θα μπορούσε να γίνει καθώς υπάρχουν κάποια τμήματα με υποτυπώδεις γραμμές. Μειονέκτημα και εδώ η έλλειψη εμπορικότητας.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως συμβατικός σιδηρόδρομος (για ταχύτητες έως 120χλμ/ώρα).
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ-ΤΟΞΟΤΕΣ (ΞΑΝΘΗ)
Αυτό το έργο είναι μία εναλλακτική και πιο γρήγορη διαδρομή από τις Σέρρες μέχρι τους Τοξότες που ακολουθεί μία παραθαλάσσια χάραξη.
Μεγάλο πλεονέκτημα η εμπορικότητα που θα έχει λόγω της παρουσίας αρκετών αστικών κέντρων αλλά και του λιμένα Καβάλας που σχεδιάζεται να συνδεθεί με τα σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων (για ταχύτητες έως 200χλμ/ώρα).
ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
Αυτό το τμήμα πιθανόν να ακολουθεί την χάραξη του νέου υπό δημοπράτηση αυτοκινητόδρομου.
Θα παρακάμπτει όλη την Αττική και η Πελοπόννησος θα έρθει 60χλμ κοντύτερα με την Δυτική Στερεά, Θεσσαλία και την Βόρεια Ελλάδα.
Συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα για να μπορέσει να κατασκευαστεί. Είναι δίπλα από μεγάλα αστικά κέντρα με πυκνοκατοικημένες περιοχές και έχει δίπλα λιμάνια για την εμπορευματική κίνηση.
Το τμήμα έχει μήκος 190χλμ ενώ σχεδιάζεται ως σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων (για ταχύτητες έως 200χλμ/ώρα).
Τα έργα αυτά –ίσως κάποια από αυτά- θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια καθώς η τάση στην Ευρώπη είναι να δοθεί έμφαση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο αστικές όσο και υπεραστικές.
Σε αυτό το πεδίο η χώρα μας έχει πολλά που θα πρέπει να κάνει και να κυρίως να προωθήσει.
Το ypodomes.com δημοσιεύει αυτόν τον πίνακα ίσως για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πατήστε πάνω στο χάρτη για μεγέθυνση
ΠΗΓΗ. ypodomes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου