ΤΕΤΑΡΤΗ 16-4-2014
Η συμβολή των τελωνειακών διαδικασιών και των logistics στην ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης, που διοργάνωσε πρόσφατα ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Κυριάκος Λουφάκης, αναφέρθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα ως «ραχοκοκαλιά» του διεθνούς εμπορίου.
Ο κ. Λουφάκης τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ενός Logistics Hub στην Θεσσαλονίκη, διευκρινίζοντας ότι «δεν εννοούμε μια απλή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αλλά τη δημιουργία μιας περιοχής, η οποία θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως συναρμολόγηση και εργασίες τελειοποίησης, εκμεταλλευόμενοι δύο στρατηγικά ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα: αυτό της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης και του ανθρώπινου δυναμικού».
Καθοριστική για την ανάπτυξη της οικονομίας της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας είναι -σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη- η επείγουσα πλέον παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, σε στρατηγικό αξιόπιστο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας, ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που θα πετύχει την επαναπροσέλκυση διεθνών ναυτιλιακών γραμμών και την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής, αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης, με όποιο τρόπο και αν αυτή αποφασισθεί, αρκεί να μην χαθεί άλλος χρόνος.
Επιπλέον, καίριας σημασίας είναι η ανάπτυξη συνδυασμένης μεταφοράς, κυρίως ως προς το σιδηρόδρομο, που θα ενισχύσει το στρατηγικό πλεονέκτημα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε περιφερειακό επίπεδο.
Στη διάρκεια της ίδιας εκδήλωσης, ο επικεφαλής του Γραφείου Εξωστρέφειας και Διεθνών Σχέσεων του ΣΕΒ, Γεώργιος Ξηρογιάννης, παρουσίασε το νέο πλαίσιο για τη στήριξη της παραγωγής, της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας.
Αναφέρθηκε στους άξονες της νέας βιομηχανικής πολιτικής, που στηρίζονται σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό και διαχρονικά σταθερό φορολογικό σύστημα, διεθνώς ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, νέα κανάλια χρηματοδότησης, δομική μείωση της δημόσιας δαπάνης, εξυγίανση των δημόσιων επιχειρήσεων, νέα κριτήρια στην κατανομή των πόρων του νέου ΕΣΠΑ, κατάργηση γραφειοκρατικών περιορισμών, ενίσχυση της εξωστρέφειας και ενιαίο χώρο καινοτομίας, τεχνολογίας και έρευνας.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, αναφέρθηκε στη συνέχεια στο ρόλο του Λιμανιού της θεσσαλονίκης στη δημιουργία εμπορευματικής πύλης που αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της πόλης και της περιοχής της Βόρειας Ελλάδας.
Επίσης, παρουσίασε τα θετικά αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και μίλησε για το μοναδικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, που είναι η εγγύτητα του Λιμένος με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με όλα τα Βαλκάνια.
ΠΗΓΗ. metaforespress
Η συμβολή των τελωνειακών διαδικασιών και των logistics στην ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης, που διοργάνωσε πρόσφατα ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Κυριάκος Λουφάκης, αναφέρθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα ως «ραχοκοκαλιά» του διεθνούς εμπορίου.
Ο κ. Λουφάκης τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ενός Logistics Hub στην Θεσσαλονίκη, διευκρινίζοντας ότι «δεν εννοούμε μια απλή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αλλά τη δημιουργία μιας περιοχής, η οποία θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως συναρμολόγηση και εργασίες τελειοποίησης, εκμεταλλευόμενοι δύο στρατηγικά ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα: αυτό της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης και του ανθρώπινου δυναμικού».
Καθοριστική για την ανάπτυξη της οικονομίας της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας είναι -σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη- η επείγουσα πλέον παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, σε στρατηγικό αξιόπιστο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας, ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που θα πετύχει την επαναπροσέλκυση διεθνών ναυτιλιακών γραμμών και την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής, αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης, με όποιο τρόπο και αν αυτή αποφασισθεί, αρκεί να μην χαθεί άλλος χρόνος.
Επιπλέον, καίριας σημασίας είναι η ανάπτυξη συνδυασμένης μεταφοράς, κυρίως ως προς το σιδηρόδρομο, που θα ενισχύσει το στρατηγικό πλεονέκτημα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε περιφερειακό επίπεδο.
Στη διάρκεια της ίδιας εκδήλωσης, ο επικεφαλής του Γραφείου Εξωστρέφειας και Διεθνών Σχέσεων του ΣΕΒ, Γεώργιος Ξηρογιάννης, παρουσίασε το νέο πλαίσιο για τη στήριξη της παραγωγής, της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας.
Αναφέρθηκε στους άξονες της νέας βιομηχανικής πολιτικής, που στηρίζονται σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό και διαχρονικά σταθερό φορολογικό σύστημα, διεθνώς ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, νέα κανάλια χρηματοδότησης, δομική μείωση της δημόσιας δαπάνης, εξυγίανση των δημόσιων επιχειρήσεων, νέα κριτήρια στην κατανομή των πόρων του νέου ΕΣΠΑ, κατάργηση γραφειοκρατικών περιορισμών, ενίσχυση της εξωστρέφειας και ενιαίο χώρο καινοτομίας, τεχνολογίας και έρευνας.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, αναφέρθηκε στη συνέχεια στο ρόλο του Λιμανιού της θεσσαλονίκης στη δημιουργία εμπορευματικής πύλης που αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της πόλης και της περιοχής της Βόρειας Ελλάδας.
Επίσης, παρουσίασε τα θετικά αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και μίλησε για το μοναδικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, που είναι η εγγύτητα του Λιμένος με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με όλα τα Βαλκάνια.
ΠΗΓΗ. metaforespress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου