ΤΡΙΤΗ 23-7-2013
Η κρουαζιέρα είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για τον τουρισμό. Είναι όμως και ένα μείζον ζήτημα ναυπηγικής τεχνολογίας, καθώς ολόκληρες πλωτές πόλεις καταφέρνουν να επιπλέουν στην θάλασσα. Κι ενώ στην Ελλάδα έχουμε την αγωνία πότε και αν και πόσο θα μείνουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, στη Φινλανδία έχουν άλλες αγωνίες- πιο παραγωγικές: Πώς να κατασκευάσουν τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο!
Τα μεγαλύτερα
κρουαζιερόπλοια έχουν κατασκευαστεί σε Φινλανδικά ναυπηγεία. Ιδού η
λίστα με τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο.
1) Allure of the seas (=γοητεία των θαλασσών).
Κατασκευάσθηκε από την STX Finland Oy, πρώην Aker Yards Oy, που είναι ναυπηγική εταιρεία με δύο ναυπηγεία στην Φινλανδία και αποτελεί μέρος της STX Europe, η οποία είναι θυγατρική κι αυτή με την σειρά σε μια τεράστια εταιρεία της Ν. Κορέας, την STX. Ναυπηγήθηκε το 2010 για μια νορβηγική και Αμερικανική εταιρεία την Royal Caribbean International με έδρα το Μαϊάμι, που οργανώνει κρουαζιέρες.
Πρόκειται για ένα πραγματικό μεγαθήριο της θάλασσας μήκους 360 μέτρων και ύψος 72 μέτρα, με βάρος της τάξης των 225 χιλιάδων 282 τόνων! Μόνο το ατσάλι που έχει πάνω του ζυγίζει 54 χιλιάδες τόνους! Έχει 16 καταστρώματα, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν στο μάξιμουμ μέχρι και 6.200 επιβάτες, ενώ το πλήρωμα μόνο φτάνει τους 2.384.
Στους τεράστιους χώρους του το πλοίο φιλοξενεί, για την ψυχαγωγία των επιβατών μια δυόροφη πίστα για χορό, ένα θέατρο 1.380 θέσεων για τους θεατρόφιλους, ακόμα και παγοδρόμιο!
2)Oasis of the Seas (=Όαση των Θαλασσών)
Είναι το ίδιο μεγάλο με το προηγούμενο, ίδιας ακριβώς κλάσης, κατασκευάστηκε στα ίδια ναυπηγεία και ανήκει στην ίδια εταιρεία. Το βάρος του είναι ακριβώς ίδιο- 225 χιλιάδων 282 τόνων. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι αυτό παραδόθηκε το 2009 στην Royal Caribbean International και ότι έχει διαφορετικό όνομα.
3) Norwegian Epic (=Νοβηγικό έπος)
Αυτό το κατασκεύασαν Γάλλοι.. Τo ναυπηγείo της Chantier de l' Atlantique στην Saint Nazaire έχτισε αυτό το θηρίο των 155 χιλιάδων 873 τόνων. Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Norwegian Cruise Line, η οποία επίσης έχει τα κεντρικά της γραφεία στο Μαϊάμι. Το πλοίο παραδόθηκε το 2010 και είναι το τρίτο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο. Έχει δεκαενιά καταστρώματα, 329,45 μέτρα μήκος και μπορεί να μεταφέρει 4.100 επιβάτες. Το πλήρωμά του φτάνει τους 1708.
Το πλοίο για το 2013-14, το Χειμώνα θα βρίσκεται στο Μαϊάμι, κάνοντας επταήμερες κρουαζιέρες στην Καραϊβική. Τα καλοκαίρια ταξιδεύει την Ευρώπη, όπου σταθμεύει είτε στην Βαρκελώνη, ή στην Ρώμη ή στην Μασαλία.
4) Freedom of the seas (=Ελευθερία των θαλασσών)
Επιστροφή στους Φινλανδούς και στην STX Europe, η οποία κατασκεύασε το βάρους 154,4 χιλιάδων τόνων πλοίο σε φινλανδικό ναυπηγείο στην Turku. Το πλοίο παραδόθηκε το 2006 στην Royal Caribbean International.
Το πλοίο έχει μήκος 338,9 μέτρα και ύψος 63,7 μέτρα. Έχει δεκαοχτώ καταστρώματα, από τα οποία τα 15 είναι για τους επιβάτες. Μπορεί να μεταφέρει 3.534 επιβάτες και έχει πλήρωμα 1.360 ανθρώπων.
Στους τεράστιους χώρους του μπορεί να προσφέρει διάφορες απολαύσεις, καθώς υπάρχουν καφετέριες, πιτσαρίες με επώνυμες μάρκες, όπως και καταστήματα παγωτών, καταστήματα Duty-Free και μια ιρλανδική pub, για όσους αρέσκονται στην ιρλανδική μπύρα.
Έχει τρεις περιοχές για κολύμβηση: Ένα διαδραστικό water-park, μια πισίνα για ενήλικους κια την κυρίως πισίνα. Μπορούν να φιλοξενηθούν διάφορα αθλητικά γεγονότα, όπως αναρρίχηση και miniature golf, αλλά και ένα γήπεδο μπάσκετ.
5)Liberty of the seas (2007) και 6) Independence of the seas (2008)
Είναι ακριβώς ίδια πλοία, το ίδιο μεγάλα, ανήκουν στην ίδια εταιρεία, χτίστηκαν από το ίδιο ναυπηγείο με το Freedom of the seas.
7) Queen Mary 2 (=Βασίλισσα Μαίρη 2)
Το έβδομο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον πλανήτη ανήκει στην αγγλοαμερικανικών συμφερόντων εταιρεία Cunard Line με έδρα το Σαουθάμπτον της Αγγλίας. Τo ναυπηγείo της Chantier de l' Atlantique στην Saint Nazaire το κατασκεύασε το 2004, ενώ τα
σχέδια τα έκαναν Άγγλοι.
Πρόκειται για ένα πλοίο με βάρος 148,5 χιλιάδων τόνων και μήκος 345 μέτρων, ενώ το ύψος του φτάνει τα 72 μέτρα. Το πλοίο έχει 17 καταστρώματα, από τα οποία τα 13 είναι επιβατών. Είναι πολύ γρήγορο για κρουαζιερόπλοιο, φτάνει τους 30 κόμβους και σε πλήρη ταχύτητα μπορεί να κάνει το γεύμα των επιβατών στα πολυτελή εστιατόρεια του πλοίου, κάπως λιγότερο άνετο. Χωράει 2.620 επιβάτες και πλήρωμα έχει 1.253.
Διαθέτει διάφορα μπαρ, για κρασί, για σαμπάνια, για διάφορα ποτά, ειδικά κλαμπ, αλλά και εστιατόρεια με κουζίνες είτε της Ασίας, είτε της Ιταλίας, είτε άλλων χωρών και περιοχών. Για τους λάτρεις του βιβλίου έχει βιβλιοθήκη με 8 χιλιάδες τίτλους.
Γιώργος Σμυρνής
1) Allure of the seas (=γοητεία των θαλασσών).
Κατασκευάσθηκε από την STX Finland Oy, πρώην Aker Yards Oy, που είναι ναυπηγική εταιρεία με δύο ναυπηγεία στην Φινλανδία και αποτελεί μέρος της STX Europe, η οποία είναι θυγατρική κι αυτή με την σειρά σε μια τεράστια εταιρεία της Ν. Κορέας, την STX. Ναυπηγήθηκε το 2010 για μια νορβηγική και Αμερικανική εταιρεία την Royal Caribbean International με έδρα το Μαϊάμι, που οργανώνει κρουαζιέρες.
Πρόκειται για ένα πραγματικό μεγαθήριο της θάλασσας μήκους 360 μέτρων και ύψος 72 μέτρα, με βάρος της τάξης των 225 χιλιάδων 282 τόνων! Μόνο το ατσάλι που έχει πάνω του ζυγίζει 54 χιλιάδες τόνους! Έχει 16 καταστρώματα, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν στο μάξιμουμ μέχρι και 6.200 επιβάτες, ενώ το πλήρωμα μόνο φτάνει τους 2.384.
Στους τεράστιους χώρους του το πλοίο φιλοξενεί, για την ψυχαγωγία των επιβατών μια δυόροφη πίστα για χορό, ένα θέατρο 1.380 θέσεων για τους θεατρόφιλους, ακόμα και παγοδρόμιο!
2)Oasis of the Seas (=Όαση των Θαλασσών)
Είναι το ίδιο μεγάλο με το προηγούμενο, ίδιας ακριβώς κλάσης, κατασκευάστηκε στα ίδια ναυπηγεία και ανήκει στην ίδια εταιρεία. Το βάρος του είναι ακριβώς ίδιο- 225 χιλιάδων 282 τόνων. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι αυτό παραδόθηκε το 2009 στην Royal Caribbean International και ότι έχει διαφορετικό όνομα.
3) Norwegian Epic (=Νοβηγικό έπος)
Αυτό το κατασκεύασαν Γάλλοι.. Τo ναυπηγείo της Chantier de l' Atlantique στην Saint Nazaire έχτισε αυτό το θηρίο των 155 χιλιάδων 873 τόνων. Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Norwegian Cruise Line, η οποία επίσης έχει τα κεντρικά της γραφεία στο Μαϊάμι. Το πλοίο παραδόθηκε το 2010 και είναι το τρίτο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο. Έχει δεκαενιά καταστρώματα, 329,45 μέτρα μήκος και μπορεί να μεταφέρει 4.100 επιβάτες. Το πλήρωμά του φτάνει τους 1708.
Το πλοίο για το 2013-14, το Χειμώνα θα βρίσκεται στο Μαϊάμι, κάνοντας επταήμερες κρουαζιέρες στην Καραϊβική. Τα καλοκαίρια ταξιδεύει την Ευρώπη, όπου σταθμεύει είτε στην Βαρκελώνη, ή στην Ρώμη ή στην Μασαλία.
4) Freedom of the seas (=Ελευθερία των θαλασσών)
Επιστροφή στους Φινλανδούς και στην STX Europe, η οποία κατασκεύασε το βάρους 154,4 χιλιάδων τόνων πλοίο σε φινλανδικό ναυπηγείο στην Turku. Το πλοίο παραδόθηκε το 2006 στην Royal Caribbean International.
Το πλοίο έχει μήκος 338,9 μέτρα και ύψος 63,7 μέτρα. Έχει δεκαοχτώ καταστρώματα, από τα οποία τα 15 είναι για τους επιβάτες. Μπορεί να μεταφέρει 3.534 επιβάτες και έχει πλήρωμα 1.360 ανθρώπων.
Στους τεράστιους χώρους του μπορεί να προσφέρει διάφορες απολαύσεις, καθώς υπάρχουν καφετέριες, πιτσαρίες με επώνυμες μάρκες, όπως και καταστήματα παγωτών, καταστήματα Duty-Free και μια ιρλανδική pub, για όσους αρέσκονται στην ιρλανδική μπύρα.
Έχει τρεις περιοχές για κολύμβηση: Ένα διαδραστικό water-park, μια πισίνα για ενήλικους κια την κυρίως πισίνα. Μπορούν να φιλοξενηθούν διάφορα αθλητικά γεγονότα, όπως αναρρίχηση και miniature golf, αλλά και ένα γήπεδο μπάσκετ.
5)Liberty of the seas (2007) και 6) Independence of the seas (2008)
Είναι ακριβώς ίδια πλοία, το ίδιο μεγάλα, ανήκουν στην ίδια εταιρεία, χτίστηκαν από το ίδιο ναυπηγείο με το Freedom of the seas.
7) Queen Mary 2 (=Βασίλισσα Μαίρη 2)
Το έβδομο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον πλανήτη ανήκει στην αγγλοαμερικανικών συμφερόντων εταιρεία Cunard Line με έδρα το Σαουθάμπτον της Αγγλίας. Τo ναυπηγείo της Chantier de l' Atlantique στην Saint Nazaire το κατασκεύασε το 2004, ενώ τα
σχέδια τα έκαναν Άγγλοι.
Πρόκειται για ένα πλοίο με βάρος 148,5 χιλιάδων τόνων και μήκος 345 μέτρων, ενώ το ύψος του φτάνει τα 72 μέτρα. Το πλοίο έχει 17 καταστρώματα, από τα οποία τα 13 είναι επιβατών. Είναι πολύ γρήγορο για κρουαζιερόπλοιο, φτάνει τους 30 κόμβους και σε πλήρη ταχύτητα μπορεί να κάνει το γεύμα των επιβατών στα πολυτελή εστιατόρεια του πλοίου, κάπως λιγότερο άνετο. Χωράει 2.620 επιβάτες και πλήρωμα έχει 1.253.
Διαθέτει διάφορα μπαρ, για κρασί, για σαμπάνια, για διάφορα ποτά, ειδικά κλαμπ, αλλά και εστιατόρεια με κουζίνες είτε της Ασίας, είτε της Ιταλίας, είτε άλλων χωρών και περιοχών. Για τους λάτρεις του βιβλίου έχει βιβλιοθήκη με 8 χιλιάδες τίτλους.
Γιώργος Σμυρνής
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ. reporter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου