ΔΕΥΤΕΡΑ 29-7-2013
Ριζικές ανατροπές στο λύκειο από τον Σεπτέμβριο του 2013,
καθώς το υπουργείο Παιδείας καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου και έχει
τον φιλόδοξο στόχο να εφαρμοστεί στην Α΄ τάξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάζει αποκλειστικά το Έθνος της
Κυριακής, μειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι
κατευθύνσεις σπουδών, αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις
Πανελλαδικές, ενισχύεται η εξειδίκευση στη Γ’ λυκείου και ιδρύεται
Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις
εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα του πενταετούς εθνικού διαλόγου και της συμφωνίας των κομμάτων της συγκυβέρνησης, και ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είναι σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο “επαναστατικό τοπίο μάθησης”.
Νέα Προγράμματα Σπουδών και ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
Οι 6 ριζικές αλλαγές
1. Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις από έξι σε τέσσερα
2. Περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο που θα περιλαμβάνει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές
3. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε έξι έως οκτώ βασικά μαθήματα και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προσέρχονται στις πανελλαδικές εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού
4. Καταργείται η κεντρική επιτροπή εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας “κυρίαρχος – επόπτης” Οργανισμός, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να “εξαντλείται” η ύλη και να μην εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα
5. Εισάγεται ως βασικό μάθημα η “Φιλοσοφία” στη Β’ λυκείου, καθώς και το μάθημα της “Πολιτικής Παιδείας” (Θεσμοί – Αρχές Δικαίου – Οικονομία) στην Α’ και Β’ λυκείου
6. Ενισχύονται τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α’ και Β’ λυκείου, ενώ στην Γ’ τάξη αναπτύσσονται τα μαθήματα εξειδίκευσης. Αυτό έχει ως συνέπεια, πρώτον, την αυτοτέλεια στο πρόγραμμα (Α’ και Β’ λυκείου) και δεύτερον την ουσιαστική εμβάθυνση στην Γ’ λυκείου που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο
ΠΗΓΗ. lykavitos
Το νέο λύκειο είναι αποτέλεσμα του πενταετούς εθνικού διαλόγου και της συμφωνίας των κομμάτων της συγκυβέρνησης, και ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είναι σίγουρος ότι η ολοκληρωτική ανάπτυξή του σε διάστημα τριών ετών θα δημιουργήσει νέο “επαναστατικό τοπίο μάθησης”.
Νέα Προγράμματα Σπουδών και ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
Οι 6 ριζικές αλλαγές
1. Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις από έξι σε τέσσερα
2. Περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο που θα περιλαμβάνει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές
3. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε έξι έως οκτώ βασικά μαθήματα και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα προσέρχονται στις πανελλαδικές εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού
4. Καταργείται η κεντρική επιτροπή εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας “κυρίαρχος – επόπτης” Οργανισμός, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να “εξαντλείται” η ύλη και να μην εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα
5. Εισάγεται ως βασικό μάθημα η “Φιλοσοφία” στη Β’ λυκείου, καθώς και το μάθημα της “Πολιτικής Παιδείας” (Θεσμοί – Αρχές Δικαίου – Οικονομία) στην Α’ και Β’ λυκείου
6. Ενισχύονται τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α’ και Β’ λυκείου, ενώ στην Γ’ τάξη αναπτύσσονται τα μαθήματα εξειδίκευσης. Αυτό έχει ως συνέπεια, πρώτον, την αυτοτέλεια στο πρόγραμμα (Α’ και Β’ λυκείου) και δεύτερον την ουσιαστική εμβάθυνση στην Γ’ λυκείου που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο
ΠΗΓΗ. lykavitos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου