Ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, μίλησε
στο Δημοτικό Ραδιόφωνο και την εκπομπή «Έτσι κι αλλιώς» για τις
προθέσεις του οργανισμού αναφορικά με την Λάρισα, μετά την συνάντηση της
περασμένης Παρασκευής με τον Δήμαρχο Λαρισαίων στην Αθήνα.
Αρχικά
αναφέρθηκε στο πολύ σημαντικό έργο των ηχοπετασμάτων το οποίο θα
«τρέξει» σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας. «Είμαστε σε μια
συνεργασία τον τελευταίο χρόνο με τους φορείς της πόλης για να βρεθούν
έμμεσες και άμεσες λύσεις για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σε σχέση με
τον σιδηρόδρομο στην πόλη. Καταρχήν συζητήσαμε για την τοποθέτηση των
ηχοπεσμάτων.
Αυτό είναι ένα έργο το οποίο θα ξεκινήσει άμεσα. Εμείς ολοκληρώσαμε την μελέτη μέσα στο τελευταίο 6μηνο, έχουμε την έγκριση από το ΠΕΠ (ΕΣΠΑ) και θα προχωρήσουμε άμεσα την διαδικασία διαγωνισμού. Όλα αυτά μετά από την σύμφωνη γνώμη που θα έχουμε από τον δήμο και το δημοτικό συμβούλιο.
Μέσα στο Φεβρουάριο προχωράμε την διαδικασία του διαγωνισμού για αυτό το έργο. Είναι σημαντικό έργο για την πόλη καθώς θα καλυτερέψει την ποιότητα ζωής αλλά και το επίπεδο ασφάλειας. Μέχρι τέλος του 2022 θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί», ανέφερε ο κ. Κοτταράς.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ανέλυσε και τις
λύσεις που προτάσσει ο οργανισμός για τις διαβάσεις σε Βόλου, Καραγάτση
και Αγιάς, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ της LarissaPress μετά την
συνάντηση της Παρασκευής.
Μάλιστα έδωσε -για πρώτη φορά – και
χρονοδιαγράμματα για τα εν λόγω έργα. «Για τις διαβάσεις της Βόλου, της
Καραγάτση και τις Αγιάς δεσμευτήκαμε απέναντι στο δήμαρχο Λαρισαίων που
τον συναντήσαμε ότι έχουμε κάποιες παλιές προμελέτες και θα συνεχίσουμε
ώστε να κάνουμε μια οριστικοποίηση μελετών. Μιλάμε και για τις τρεις
περιπτώσεις ώστε εκεί να δούμε το κόστος και βέβαια να δούμε την
υπογειοποίηση των διαβάσεων. Εμείς θα κάνουμε την επικαιροποίηση αυτών
των μελετών. Εκεί θα δούμε και την εφικτότητα, δηλαδή το πότε θα γίνει.
Σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με το δήμο θα προχωρήσουμε στις
υπογειοποιήσεις με προτεραιότητα την διάβαση στην οδό Βόλου. Το εάν θα
έχουμε υπερύψωση ή υπογειοποίηση θα μας το δείξουν τελικά οι μελέτες»,
σημείωσε.
Το ερώτημα είναι πότε μπορούμε να έχουμε αυτές τις
μελέτες και αν η λύση θα είναι στο ορατό μέλλον. «Όταν μιλάμε για λύσεις
αυτές θα είναι στο ορατό μέλλον και με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα. Στο
επόμενο τρίμηνο θα μπορούμε να έχουμε μια εικόνα σχετικά με τις
υπογειοποιήσεις των διαβάσεων και εντός 6μήνου θα έχουμε σαφή εικόνα
καθώς θα έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες. Μέχρι τέλος του 2021 θα έχουμε
μια λύση αφού θα δούμε το κόστος και την χρηματοδότηση.
Πρέπει να ξέρεις
αυτό που θες να κάνεις πόσο κοστίζει και να βρεις την χρηματοδότηση για
να το υλοποιήσεις. Μιλάμε για άμεσες λύσεις οι οποίες θα μπορούσαν να
γίνουν στα επόμενα 2-3 χρόνια. Αν έχουμε την χρηματοδότηση μέσα στο 2022
μπορούμε να έχουμε την αρχή της υλοποίησης», περιέγραψε.
Ο ΟΣΕ
φαίνεται να καλοβλέπει το μοντέλο που ακολουθήθηκε με την Περιφέρεια
Θεσσαλίας στα ηχοπετάσματα. «Βεβαίως αυτές οι παρεμβάσεις θα μπορούσαν
να γίνουν με αυτό το μοντέλο. Θα κάνουμε τις μελέτες και μετά θα
συζητήσουμε με την Περιφέρεια, αλλά και με το υπουργείο για να υπάρξει η
χρηματοδότηση», υποστήριξε.
Επίσης αναφέρθηκε και στην
απομάκρυνση των βαγονιών από το Μεζούρλο. «Το δεύτερο που συζητήσαμε με
τον δήμαρχο ήταν η μεταφορά των παλιών βαγονιών από το Μεζούρλο. Θέλουμε
να τα πάμε εκτός της πόλης. Άλλωστε πολλά από αυτά θα πάνε για σκραπ.
Ξεκινά άμεσα η καταγραφή και ακολούθως η απομάκρυνση τους», περιέγραψε.
Τέλος
αναφέρθηκε και στην συζήτηση που έγινε στην συνάντηση για την
υπογειοποίηση, την βύθιση και την παράκαμψη όλου του σιδηροδρομικού
δικτύου που διασχίζει την πόλη. «Συζητήσαμε τα πάντα και δεν απορρίψαμε
τίποτα.
Αυτός είναι ένας σχεδιασμός που πρέπει να τον δούμε συνολικά. Δεν αφορά μόνο τον ΟΣΕ και τους τοπικούς φορείς, αλλά αφορά και γενικότερα την κυβέρνηση και το υπουργείο, γατί μιλάμε για ένα μεγάλο κόστος, για όποια λύση κι αν προταχθεί.
Αφού εδώ δεν υπάρχει μελέτη όλα
αυτά πάνε για το μέλλον. Θα βάλουμε κάτω τα δεδομένα για να δούμε τι θα
μπορούσε να γίνει. Βέβαια αυτή είναι μια συζήτηση που πρέπει να κάνουμε
εμείς, με τους τοπικούς φορείς αλλά και το υπουργείο υποδομών»,
κατέληξε.
Του Πάνου Γαρουφαλιά
ΠΗΓΗ. newsnowgr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου