Οι διαφημίσεις προϊόντων είναι ασφαλώς συνυφασμένες με την εποχή και τις ανάγκες των ανθρώπων. Σε παλιότερες εποχές που το κύριο μέσο προβολής των διαφημίσεων ήταν ο έντυπος τύπος, ευφάνταστοι διαφημιστές επιστράτευαν τη δημιουργικότητα και το ταλέντο τους για να προκαλέσουν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, την προσοχή του αγοραστικού κοινού.
Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1950,
εποχή που η Ελλάδα άρχισε να εμφανίζει κάποια σημάδια ανάκαμψης και να
ακολουθεί, έστω με αργούς ρυθμούς, τον δυτικό τρόπο ζωής, βρίσκουμε τη διαφήμιση της εταιρείας IZOLA, με βασικό σλόγκαν πως η αγορά ψυγείου φέρνει τον πολιτισμό στο σπίτι.
Σιγαρέττα πολυτελείας Αφοί Καρέλια
Επίσης, σε μια ξεχωριστή και πολύ καλαίσθητη διαφήμιση του 1960, τα τσιγάρα πολυτελείας του «Καρέλια» συνδέουν την απόλαυση του καπνίσματος με την κοσμική ζωή των γυναικών και με άλλες πολυτελείς, για την εποχή, συνήθειες, όπως το τένις και την απόλαυση ενός κοκτέιλ!Λεπίδες ξυρίσματος ASTOR
Σε παλιότερες δεκαετίες, πριν μάλλον από τη χρήση των ξυριστικών μηχανών, οι λεπίδες ξυρίσματος ASTOR προβαλλόταν ως ανώτερη στον κόσμο!
Σοκολάτες ΙΟΝ
Ένα αγαπημένο προϊόν εδώ και έναν αιώνα σχεδόν είναι οι σοκολάτες ION. Σε μια παλιά διαφήμιση προβάλλεται πως το προϊόν ήταν απολύτως ασφαλές για τον καταναλωτή χάρη στην αεροστεγή συσκευασία. Ακόμη,
Ιδιαιτέρως ευφάνταστη αλλά και προκλητική για την εποχή ήταν η διαφήμιση για το σαπούνι ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ. Στη διαφήμιση πάλι της οδοντόκρεμας KOLYNOS βλέπουμε ένα χαριτωμένο μωρό να πατάει επάνω στην οδοντόκρεμα.
«Η μάνα σου είναι τρελή, αφού δε σου αγοράζει μπισκότα Ρούλια». «Η μπύρα περιέχει 50 ωφέλιμα συστατικά και τη βιταμίνη Pca που ξανανιώνει τον οργανισμό». «Η άνοιξη έφτασε, και μαζύ με τα λουλούδια εκυκλοφόρησε το ανοιξιάτικο κουτί του Rol».
Οι παλιές διαφημίσεις μπορεί να μην είχαν την στενότερη των σχέσεων με την πολιτική ορθότητα ή την ορθογραφία όπως τις ξέρουμε σήμερα, ήταν όμως αδιαμφισβήτητα απολαυστικές.
Όσα χρόνια και αν περάσουν, οι αφίσες της Kolynos, του Λουμίδη Παπαγάλου, της Μίσκο και του Παπαστράτου, πάντα θα μας κάνουν να χαμογελάμε.
Βγαλμένες από μια άλλη, πιο αθώα (και πιο αφελή, θα πουν οι κυνικοί) εποχή, θα μας θυμίζουν πάντα τα παιδικά μας χρόνια… Ακόμα και αν γεννηθήκαμε πολύ μετά την εποχή που το «προμηθευτής της βασιλικής αυλής» αποτελούσε εχέγγυο για μια βιοτεχνία και τα τηλέφωνα της Αθήνας ήταν εξαψήφια.
ΠΗΓΗ. 1. geonews.gr
2. in2life.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου