ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024

Σερ Τόμας Λώρενς (13 Απριλίου 1769 – 7 Ιανουαρίου 1830)


Τhe Two Sons of the 1st Earl of Talbot, 1793



O σερ Τόμας Λώρενς (γεν. Μπρίστολ, 13 Απριλίου 1769 – Λονδίνο, 7 Ιανουαρίου 1830) ήταν Άγγλος ζωγράφος, μεταξύ των σημαντικότερων προσωπογράφων της εποχής του, και συλλέκτης έργων τέχνης.

Η ενασχόλησή του με το σχέδιο ξεκίνησε σε μικρή ηλικία, όταν προς διασκέδαση των πελατών του πατέρα του στο πανδοχείο που διατηρούσε, φιλοτεχνούσε πορτρέτα τους. 
 
Ορισμένα γνωστά έργα εκείνης της περιόδου, όπως αυτό που αναπαριστά τον Λόιντ Κένιον, πρώτο βαρόνο του Κένιον, χρονολογούνται το 1779, όταν ο Λώρενς ήταν μόλις δέκα ετών. 
 
Μετά τη χρεωκοπία τους, το 1779, οι γονείς του εγκαταστάθηκαν προσωρινά στην Οξφόρδη και αργότερα στο Γουέιμαουθ, επιχειρώντας να εκμεταλλευτούν το ταλέντο του γιου τους, χωρίς ωστόσο να φροντίσουν για την εκπαίδευσή τους.
 
 
 
 
Το 1780 η οικογένεια εγκαταστάθηκε στο Μπαθ, όπου ο Λώρενς ξεκίνησε να εργάζεται επαγγελματικά. Στην ίδια περίοδο ανάγονται τα πρώτα έργα του με παστέλ. 
Ο τοπιογράφος Τόμας Μπάρκερ και ο πάτρονάς του Τσαρλς Σπάκμαν καθοδήγησαν τον Λώρενς στην τεχνική της ελαιογραφίας. 
 
Το 1787 σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου και περίπου την ίδια εποχή ήρθε σε επαφή με τον σπουδαίο προσωπογράφο σερ Τζόσουα Ρέινολντς, ο οποίος τον ενθάρρυνε αναγνωρίζοντας το ταλέντο του. 
 
Εξαιρετικά προικισμένος, ο Λώρενς εδραίωσε γρήγορα τη φήμη του και σε ηλικία είκοσι ετών ανέλαβε να φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της βασίλισσας Σάρλοτ, συζύγου του Γεωργίου Γ΄. Το 1791 εκλέχτηκε συνεργάτης της Βασιλικής Ακαδημίας και έγινε ακαδημαϊκός το 1794.
Μετά το θάνατο του Ρέινολντς, ο Λώρενς ήταν ο σημαντικότερος προσωπογράφος της Αγγλίας. 
 
Το έργο του διακρίνεται για το ζωηρό και δραματικό ύφος του. Συνήθως ζωγράφιζε κατευθείαν στον καμβά, χωρίς χρήση προπαρασκευαστικών σχεδίων. 
 
Ο Λώρενς υπήρξε επίσης σημαντικός συλλέκτης έργων τέχνης, ειδικότερα πινάκων μεγάλων ζωγράφων της ύστερης Αναγέννησης. Για την ανάπτυξη της συλλογής του ευνοήθηκε από τις πολιτικές ανακατατάξεις που ακολούθησαν τη Γαλλική Επανάσταση και τους Ναπολεόντειους πολέμους με τη διάλυση αξιόλογων ευρωπαϊκών συλλογών.



Αυτοπροσωπογραφία, 1787-88

Βασίλισσα Καρλόττα, 1790
Τα παιδιά του Τζων Άνγκερστάιν
Κλέμενς Μέττερνιχ, 1815
Ελίζαμπεθ Φάρρεν
Ο δούκας του Ουέλλινγκτον, 1816

Ιωάννης Καποδίστριας
Sally Siddons
Portrait of Henry Dundas
 Pope Pius VII in Rome in 1819
Anne, Viscountess Pollington, later Countess of Mexborough (d. 1870), with her son
Sarah Barrett Moulton, 1794
Amelia Stewart, Marchioness of Londonderry 1794
King George IV's coronation
Portrait of Marguerite, Countess of Blessington, 1822

Portrait of the Honorable Mrs. Seymour Bathurst, 1828
Maria, wife of Sir William Oglander, 6th Baronet
Wilhelmina Bowlby (1798–1834), circa 1825




ΠΗΓΗ. homouniversalisgr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου