ΔΕΥΤΕΡΑ 3-7-2017
Όχι μία αλλά δύο εταιρίες και μάλιστα με δύο διαφορετικές ασχολίες και προϊόντα αποτελούν τον όμιλο της Yamaha.
Μουσικά όργανα και μοτοσυκλέτες και ένα κοινό σήμα, με τα τρία
διαπασών. Η διαδρομή της εταιρείας ξεκίνησε τυχαία το 1887 στην πόλη
Χαμαμάτσου, όπου και σήμερα βρίσκεται η έδρα της Yamaha.
Ένας δάσκαλος έδωσε για επισκευή στον ωρολογοποιό Τορακούσου Yamaha ένα πνευστό όργανο.
Ο 36χρονος Yamaha τα κατάφερε και γοητευμένος από το αποτέλεσμα της διαδικασίας αποφάσισε να αλλάξει αντικείμενο εργασίας και να ασχοληθεί με την επισκευή και την κατασκευή μουσικών οργάνων.
Μαθήτευσε σε ειδικούς και στις 12 Οκτωβρίου 1897, ίδρυσε την εταιρεία Nipon Gaki (Μουσικά Όργανα Ιαπωνίας).
Πολύ γρήγορα, η εταιρεία έγινε γνωστή και εκτός των συνόρων της Ιαπωνίας. Με τη συμπλήρωση ενός χρόνου δραστηριότητας είχε και την πρώτη της παραγγελία από το εξωτερικό: 78 πνευστά όργανα στη Νοτιοανατολική Ασία.
Η φήμη και ο τζίρος της αυξήθηκαν ραγδαία, όταν άρχισε να κατασκευάζει όρθια πιάνα από το 1900 και στη συνέχεια πιάνα με ουρά.
Το 1917 ο Yamaha πέθανε και τον διαδέχθηκε στη διοίκηση της εταιρείας ο Τσιγιομάρου Αμάνο και ακολούθως ο Καίτσι Καβακάμι. Oι δυο τους διατήρησαν τις δραστηριότητες της μητρικής εταιρείας στην κατασκευή μηχανημάτων αναπαραγωγής ήχου.
Στα τέλη της δεκαετίας του '30 η Yamaha ήταν μια μεγάλη επιχείρηση για τα μέτρα της εποχής, που απασχολούσε 2.500 εργαζόμενους.
Η ήττα της Ιαπωνίας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και η καταστροφή του παραγωγικού ιστού της φρέναρε και την πορεία της Yamaha. Από το αδιέξοδο την έβγαλε ο νεαρός οικονομολόγος Γκενίτσι Καβακάμι (30/1/1912 - 26/5/2002), που διαδέχθηκε τον πατέρα του στο τιμόνι της εταιρείας.
Εκμεταλλευόμενος την εμπειρία της Yamaha στις ελαφρές μεταλλικές κατασκευές για την παραγωγή πιάνων, αποφάσισε να κατασκευάσει μια δίχρονη μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ., την YA-1, που σύντομα έγινε μπεστ σέλερ (κεντρική φωτογραφία).
Η «Ακατόμπο» («Κόκκινη Λιβελλούλη»), όπως ήταν γνωστή, ήταν μία ακόμη αντιγραφή της πολυκοπιαρισμένης γερμανικής DKW RT125, όπως και τόσα άλλα προϊόντα της ιαπωνικής βιομηχανίας. Κέρδισε, όμως, την προτίμηση του κοινού με την αντοχή και τη φτηνή τιμή της.
Η επιτυχία της πρώτης μοτοσυκλέτας ώθησε τον Καβακάμι να ιδρύσει στη 1 Ιουλίου 1955 μια θυγατρική, τη Yamaha Motor Company, η οποία στην πορεία έφυγε πλήρως από τη μητρική εταιρεία.
Σήμερα, η Yamaha είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών. Ο τζίρος της ανέρχεται στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια και απασχολεί 54.000 εργαζομένους (2012).
Η μητρική Yamaha (Yamaha Corporation), από την πλευρά της, είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μουσικών οργάνων και ημιαγωγών στον κόσμο.
Ο τζίρος της ανέρχεται σε 16 δισεκατομμύρια δολάρια και απασχολεί 19.600 υπαλλήλους (2010). Κατασκευάζει, ακόμη, μηχανήματα ήχου και εικόνας, βιομηχανικά ρομπότ και ηλεκτρονικά προϊόντα.
ΠΗΓΗ. newsbomb.gr
Ένας δάσκαλος έδωσε για επισκευή στον ωρολογοποιό Τορακούσου Yamaha ένα πνευστό όργανο.
Ο 36χρονος Yamaha τα κατάφερε και γοητευμένος από το αποτέλεσμα της διαδικασίας αποφάσισε να αλλάξει αντικείμενο εργασίας και να ασχοληθεί με την επισκευή και την κατασκευή μουσικών οργάνων.
Μαθήτευσε σε ειδικούς και στις 12 Οκτωβρίου 1897, ίδρυσε την εταιρεία Nipon Gaki (Μουσικά Όργανα Ιαπωνίας).
Πολύ γρήγορα, η εταιρεία έγινε γνωστή και εκτός των συνόρων της Ιαπωνίας. Με τη συμπλήρωση ενός χρόνου δραστηριότητας είχε και την πρώτη της παραγγελία από το εξωτερικό: 78 πνευστά όργανα στη Νοτιοανατολική Ασία.
Η φήμη και ο τζίρος της αυξήθηκαν ραγδαία, όταν άρχισε να κατασκευάζει όρθια πιάνα από το 1900 και στη συνέχεια πιάνα με ουρά.
Το 1917 ο Yamaha πέθανε και τον διαδέχθηκε στη διοίκηση της εταιρείας ο Τσιγιομάρου Αμάνο και ακολούθως ο Καίτσι Καβακάμι. Oι δυο τους διατήρησαν τις δραστηριότητες της μητρικής εταιρείας στην κατασκευή μηχανημάτων αναπαραγωγής ήχου.
Στα τέλη της δεκαετίας του '30 η Yamaha ήταν μια μεγάλη επιχείρηση για τα μέτρα της εποχής, που απασχολούσε 2.500 εργαζόμενους.
Η ήττα της Ιαπωνίας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και η καταστροφή του παραγωγικού ιστού της φρέναρε και την πορεία της Yamaha. Από το αδιέξοδο την έβγαλε ο νεαρός οικονομολόγος Γκενίτσι Καβακάμι (30/1/1912 - 26/5/2002), που διαδέχθηκε τον πατέρα του στο τιμόνι της εταιρείας.
Εκμεταλλευόμενος την εμπειρία της Yamaha στις ελαφρές μεταλλικές κατασκευές για την παραγωγή πιάνων, αποφάσισε να κατασκευάσει μια δίχρονη μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ., την YA-1, που σύντομα έγινε μπεστ σέλερ (κεντρική φωτογραφία).
Η «Ακατόμπο» («Κόκκινη Λιβελλούλη»), όπως ήταν γνωστή, ήταν μία ακόμη αντιγραφή της πολυκοπιαρισμένης γερμανικής DKW RT125, όπως και τόσα άλλα προϊόντα της ιαπωνικής βιομηχανίας. Κέρδισε, όμως, την προτίμηση του κοινού με την αντοχή και τη φτηνή τιμή της.
Η επιτυχία της πρώτης μοτοσυκλέτας ώθησε τον Καβακάμι να ιδρύσει στη 1 Ιουλίου 1955 μια θυγατρική, τη Yamaha Motor Company, η οποία στην πορεία έφυγε πλήρως από τη μητρική εταιρεία.
Σήμερα, η Yamaha είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών. Ο τζίρος της ανέρχεται στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια και απασχολεί 54.000 εργαζομένους (2012).
Η μητρική Yamaha (Yamaha Corporation), από την πλευρά της, είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μουσικών οργάνων και ημιαγωγών στον κόσμο.
Ο τζίρος της ανέρχεται σε 16 δισεκατομμύρια δολάρια και απασχολεί 19.600 υπαλλήλους (2010). Κατασκευάζει, ακόμη, μηχανήματα ήχου και εικόνας, βιομηχανικά ρομπότ και ηλεκτρονικά προϊόντα.
ΠΗΓΗ. newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου