ΤΡΙΤΗ 25-7-2017
Του Νίκου Καραγιάννη
Το δρομολόγιο θα ξεκινά από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας (Στ.Λαρίσης) και θα πηγαίνει απευθείας μέχρι Κόρινθο και Κιάτο κάνοντας στάση σε όλους τους σταθμούς που θα συναντά μπροστά του.
Μετά από 10 χρόνια επανέρχεται το απευθείας δρομολόγιο Αθήνα-Αεροδρόμιο. Το δρομολόγιο αυτό θα σημάνει την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που μένουν κοντά σε σταθμούς του Προαστιακού και θα έχουν την δυνατότητα ανά 30 λεπτά να παίρνουν το τρένο για να φτάσουν μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος σε περίπου 35 λεπτά.
Αλλαγές θα έχουμε όμως και στο δρομολόγιο προς Χαλκίδα. Σύμφωνα με πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ypodomes.com το δρομολόγιο θα ξεκινά από τον Πειραιά και στην Αθήνα θα γίνεται μετεπιβίβαση σε ηλεκτροκίνητο τρένο που θα συνεχίζει μέχρι τη Χαλκίδα.
Πρόκειται σαφέστατα για τη σημαντικότερη εξέλιξη εδώ και χρόνια στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας καθώς με την δρομολόγηση ηλεκτροκινούμενων τρένων θα μπορέσει να κάνει ταχύτερα, ασφαλέστερα και με μεγαλύτερη συχνότητα δρομολόγια, καλύπτοντας πολύ πιο συχνά το αστικό τμήμα που σήμερα κυριολεκτικά υπολειτουργεί.
Του Νίκου Καραγιάννη
Ένα μικρό για βήμα για τον σιδηρόδρομο,
ένα άλμα για τον Προαστιακό της Αθήνας. Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι ο
τίτλος για αυτό που πρόκειται να συμβεί από την προσεχή Δευτέρα 31
Ιουλίου, στα δρομολόγια του Προαστιακού.
Η εγκατάσταση και λειτουργία της
ηλεκτροκίνησης μέχρι τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας,
αλλάζει τα δεδομένα σε όλα τα δρομολόγια και πλέον από την ερχόμενη
Δευτέρα, σύμφωνα με πληροφορίες ου ypodomes.com θα ξεκινήσουν απευθείας
πλήρως ηλεκτροκινούμενα δρομολόγια Αθήνα-Κιάτο, Αθήνα-Αεροδρόμιο και
Αθήνα-Χαλκίδα.
Ας δούμε όμως, με πιο λεπτομέρεια. Να
διευκρινίσουμε ότι δεν αλλάζει ούτε η συχνότητα των δρομολογίων, ούτες
οι τιμές των εισιτηρίων.
Ας δούμε:
ΑΘΗΝΑ-ΚΙΑΤΟ
Το δρομολόγιο θα ξεκινά από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας (Στ.Λαρίσης) και θα πηγαίνει απευθείας μέχρι Κόρινθο και Κιάτο κάνοντας στάση σε όλους τους σταθμούς που θα συναντά μπροστά του.
Αυτό σημαίνει ότι επιτέλους οι
επιβάτες δεν θα χρειάζεται να κάνουν μετεπιβίβαση στα Άνω Λιόσια για να
πάρουν δεύτερο τρένο είτε προς Κιάτο είτε προς Αθήνα. Σύμφωνα με πηγές
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καταργείται το απευθείας δρομολόγιο Κιάτο-Αεροδρόμιο.
Για
όσους θέλουν να μετακινηθούν από το Κιάτο και τους άλλους σταθμούς θα
πρέπει να κάνουν μετεπιβίβαση στο σταθμό ΣΚΑ/Αχαρναί.
ΑΘΗΝΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Μετά από 10 χρόνια επανέρχεται το απευθείας δρομολόγιο Αθήνα-Αεροδρόμιο. Το δρομολόγιο αυτό θα σημάνει την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που μένουν κοντά σε σταθμούς του Προαστιακού και θα έχουν την δυνατότητα ανά 30 λεπτά να παίρνουν το τρένο για να φτάσουν μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος σε περίπου 35 λεπτά.
Αυτό σημαίνει ότι μετά από πολλά χρόνια
το Αεροδρόμιο της Αθήνας θα συνδέεται απευθείας με τον Κεντρικό
Σιδηροδρομικό Σταθμό της πόλης και θα δίνει την ευκαιρία στους επιβάτες
που το επιθυμούν να συνεχίσουν το ταξίδι του στην Περιφέρεια χωρίς
κάποια ενδιάμεση μετεπιβίβαση.
Είναι η μεγαλύτερη καινοτομία αυτών των
αλλαγών αν σκεφτεί κανείς ότι έτσι θα εξυπηρετείται πολύ πιο ορθολογικά η
μετακίνηση επιβατών που μένουν στα βόρεια προάστια και θα μπορούν να
παίρνουν το τρένο και σε λιγότερο από 15-20 λεπτά να φτάνουν στον
Κεντρικό Σταθμό, κάτι που μέχρι σήεμρα δεν γίνονταν.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ-ΧΑΛΚΙΔΑ
Αλλαγές θα έχουμε όμως και στο δρομολόγιο προς Χαλκίδα. Σύμφωνα με πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ypodomes.com το δρομολόγιο θα ξεκινά από τον Πειραιά και στην Αθήνα θα γίνεται μετεπιβίβαση σε ηλεκτροκίνητο τρένο που θα συνεχίζει μέχρι τη Χαλκίδα.
Αυτή η μικρή ταλαιπωρία θα διαρκέσει για
λίγους μήνες καθώς όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης μέχρι
τον σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ τότε το ηλεκτροκίνητο τρένο θα ξεκινά απευθείας
από εκεί.
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Πρόκειται σαφέστατα για τη σημαντικότερη εξέλιξη εδώ και χρόνια στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας καθώς με την δρομολόγηση ηλεκτροκινούμενων τρένων θα μπορέσει να κάνει ταχύτερα, ασφαλέστερα και με μεγαλύτερη συχνότητα δρομολόγια, καλύπτοντας πολύ πιο συχνά το αστικό τμήμα που σήμερα κυριολεκτικά υπολειτουργεί.
Η χρήση της ηλεκτροκίνησης θα σημάνει
άμεσα, μικρότερα λειτουργικά κόστη ενώ αναμένεται να προσελκύσει
μεγαλύτερο αριθμό επιβατών λόγω καλύτερων υπηρεσιών.
Όπως είπαμε και παραπάνω, αυτό που μένει είναι η ηλεκτροκίνηση να φτάσει από την Αθήνα μέχρι το λιμάνι του Πειραιά,
όπου πλέον το λιμάνι μέσω του τρένου θα μπορεί να συνδεθεί με το
Αεροδρόμιο της Αθήνας και εξυπηρετώντας ταυτόχρονα πολύ πιο
αποτελεσματικά τους χιλιάδες επιβάτες από την Περιφέρεια.
Τα έργα εκεί
αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ολοκληρώνοντας
την παρούσα φάση έργων. Η επόμενη περιλαμβάνει επιπλέον έργα στο σταθμό
της Αθήνα, απευθείας υπόγεια σύνδεση με το σταθμό Μετρό και την
εργολαβία για τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων.
ΠΗΓΗ. ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου