ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Επιστολή για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο προς όλους τους φορείς

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-9-2014




Του Αντώνη Πετρόγιαννη











Επιστολή με τις σκέψεις και τις απόψεις της για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο απέστειλε σε πλήθος αποδεκτών η ομάδα «Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο», που δραστηριοποιείται μέσω του facebook επί τρία χρόνια και συγκεντρώνει περί τα 2.000 μέλη. 
Οι διαχειριστές της τονίζουν, μάλιστα, ότι δεν έχουν καμία επαγγελματική σχέση με το σιδηρόδρομο.

H επιστολή, με έμφαση στην άμεση επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, αναφέρει μεταξύ άλλων: 
«Έπειτα από περίπου τέσσερα χρόνια αναστολής των τακτικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, είναι πλέον ευρέως αποδεκτό το εσφαλμένο της βεβιασμένης αυτής απόφασης και ορατές οι ζημίες για τη Δημόσια Περιουσία – πολύ περισσότερες από την εξοικονόμηση πόρων που επιχειρήθηκε τότε.

Σοβαρές επιπτώσεις της αποκοπής της Πελοποννήσου από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτός από την απώλεια των προφανών πλεονεκτημάτων των σιδηροδρομικών μεταφορών, ήταν οι αναμενόμενες λεηλασίες και οι βανδαλισμοί των υποδομών του σιδηροδρόμου.

Όλο αυτό το κινητό και ακίνητο σιδηροδρομικό υλικό που “εν μία νυκτί” εγκαταλείφθηκε πρόχειρα και επιπόλαια, συνιστά ανεκτίμητης αξίας δημόσια περιουσία, ακριβοπληρωμένη από τους Έλληνες πολίτες, ενώ παράλληλα αποτελεί και ανεκτίμητο κεφάλαιο της ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, γι’ αυτό εξάλλου το δίκτυο υπάγεται σε ειδικό καθεστώς προστασίας από το υπουργείο Πολιτισμού από το 1983.

Θεωρούμε πως είναι ώρα να αρθεί η αδικία που συντελέστηκε επιλεκτικά στην Πελοπόννησο, καθώς επλήγη περισσότερο από κάθε άλλη ελληνική περιφέρεια από τα σχέδια «αναδιάρθρωσης» των σιδηροδρόμων προ 4ετίας, αλλά και διαχρονικά από τη γενικότερη κακοδιαχείριση των σιδηροδρόμων στη χώρα μας. 

Και η αρχή μπορεί να γίνει άμεσα με την επαναλειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, μια αδίκως κατηργημένη υπηρεσία με μεγάλη διεισδυτικότητα στο επιβατικό κοινό και με οικονομική βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Υπάρχει δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν άμεσα, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, τα δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτα – ΤΕΙ – Μεσσήνη, καθώς η γραμμή έχει υποστεί ριζική ανακατασκευή προσφάτως και βρίσκεται σε κατάσταση κυκλοφορίας, αφού συχνά γίνονται εκδρομικά – τουριστικά δρομολόγια.

Υπάρχουν έτοιμες κατασκευασμένες στάσεις κατά μήκος της διαδρομής και δύνανται να προστεθούν κι άλλες. 
Στο Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, το οποίο είχε ανακαινιστεί πλήρως λίγο καιρό πριν από την αναστολή λειτουργίας του, υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις αυτοκινητάμαξες προαστιακού τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες είναι πλήρως ανακαινισμένες, λειτουργικές και καθαρές.

Η υπηρεσία εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του μετακινούμενου πληθυσμού μεταξύ των δύο πόλεων, καθώς και σπουδαστών του ΤΕΙ Καλαμάτας, όπως είχε αποδειχθεί ως το 2011 που λειτουργούσε κανονικά, συνεπώς μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμη.

Η τοπική εμποροπανήγυρη της Μεσσήνης, που λαμβάνει χώρα από 20 ως 28 Σεπτεμβρίου, είναι πρώτης τάξης ευκαιρία για να γίνει το νέο ξεκίνημα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Καλαμάτας, αφού αποτελεί πλέον παράδοση για τον κόσμο η μετάβαση «με το τρένο στο Νησιώτικο πανηγύρι», όπως έγινε και πέρυσι που η γραμμή επαναλειτούργησε με ανέλπιστη επιτυχία, αλλά δυστυχώς προσωρινά.

Σε επόμενη φάση και με μικρής έκτασης εργασίες που αφορούν κυρίως στην αποκατάσταση των λεηλατημένων αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων των ισόπεδων διαβάσεων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος πρέπει να επεκτείνει τα δρομολόγιά του ως το Διαβολίτσι και κατόπιν ως την Κυπαρισσία.

Σε αυτή τη φάση πιθανόν να έχει ιδιαίτερη σημασία η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εγχείρημα, καθώς θα εξυπηρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τους κατοίκους των αντίστοιχων Δήμων στις καθημερινές μετακινήσεις τους προς και από την Καλαμάτα, καθώς και τους μαθητές.

Παράλληλα, πρέπει να συνεχιστεί με πιο εντατικούς ρυθμούς η τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου στην κατεύθυνση της προσέλκυσης ομάδων ξένων τουριστών που αναζητούν μια εναλλακτική περιήγηση στα μαγευτικά τοπία και την πλούσια ιστορία της Πελοποννήσου».




ΠΗΓΗ. tharrosnews.gr
Αντώνης Πετρόγιαννης


Επιστολή με τις σκέψεις και τις απόψεις της για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο απέστειλε σε πλήθος αποδεκτών η ομάδα «Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο», που δραστηριοποιείται μέσω του facebook επί τρία χρόνια και συγκεντρώνει περί τα 2.000 μέλη. Οι διαχειριστές της τονίζουν, μάλιστα, ότι δεν έχουν καμία επαγγελματική σχέση με το σιδηρόδρομο.
H επιστολή, με έμφαση στην άμεση επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Έπειτα από περίπου τέσσερα χρόνια αναστολής των τακτικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, είναι πλέον ευρέως αποδεκτό το εσφαλμένο της βεβιασμένης αυτής απόφασης και ορατές οι ζημίες για τη Δημόσια Περιουσία – πολύ περισσότερες από την εξοικονόμηση πόρων που επιχειρήθηκε τότε.
Σοβαρές επιπτώσεις της αποκοπής της Πελοποννήσου από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτός από την απώλεια των προφανών πλεονεκτημάτων των σιδηροδρομικών μεταφορών, ήταν οι αναμενόμενες λεηλασίες και οι βανδαλισμοί των υποδομών του σιδηροδρόμου.
Όλο αυτό το κινητό και ακίνητο σιδηροδρομικό υλικό που “εν μία νυκτί” εγκαταλείφθηκε πρόχειρα και επιπόλαια, συνιστά ανεκτίμητης αξίας δημόσια περιουσία, ακριβοπληρωμένη από τους Έλληνες πολίτες, ενώ παράλληλα αποτελεί και ανεκτίμητο κεφάλαιο της ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, γι’ αυτό εξάλλου το δίκτυο υπάγεται σε ειδικό καθεστώς προστασίας από το υπουργείο Πολιτισμού από το 1983.
Θεωρούμε πως είναι ώρα να αρθεί η αδικία που συντελέστηκε επιλεκτικά στην Πελοπόννησο, καθώς επλήγη περισσότερο από κάθε άλλη ελληνική περιφέρεια από τα σχέδια «αναδιάρθρωσης» των σιδηροδρόμων προ 4ετίας, αλλά και διαχρονικά από τη γενικότερη κακοδιαχείριση των σιδηροδρόμων στη χώρα μας. Και η αρχή μπορεί να γίνει άμεσα με την επαναλειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, μια αδίκως κατηργημένη υπηρεσία με μεγάλη διεισδυτικότητα στο επιβατικό κοινό και με οικονομική βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Υπάρχει δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν άμεσα, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, τα δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτα – ΤΕΙ – Μεσσήνη, καθώς η γραμμή έχει υποστεί ριζική ανακατασκευή προσφάτως και βρίσκεται σε κατάσταση κυκλοφορίας, αφού συχνά γίνονται εκδρομικά – τουριστικά δρομολόγια.
Υπάρχουν έτοιμες κατασκευασμένες στάσεις κατά μήκος της διαδρομής και δύνανται να προστεθούν κι άλλες. Στο Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, το οποίο είχε ανακαινιστεί πλήρως λίγο καιρό πριν από την αναστολή λειτουργίας του, υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις αυτοκινητάμαξες προαστιακού τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες είναι πλήρως ανακαινισμένες, λειτουργικές και καθαρές.
Η υπηρεσία εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του μετακινούμενου πληθυσμού μεταξύ των δύο πόλεων, καθώς και σπουδαστών του ΤΕΙ Καλαμάτας, όπως είχε αποδειχθεί ως το 2011 που λειτουργούσε κανονικά, συνεπώς μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμη.
Η τοπική εμποροπανήγυρη της Μεσσήνης, που λαμβάνει χώρα από 20 ως 28 Σεπτεμβρίου, είναι πρώτης τάξης ευκαιρία για να γίνει το νέο ξεκίνημα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Καλαμάτας, αφού αποτελεί πλέον παράδοση για τον κόσμο η μετάβαση «με το τρένο στο Νησιώτικο πανηγύρι», όπως έγινε και πέρυσι που η γραμμή επαναλειτούργησε με ανέλπιστη επιτυχία, αλλά δυστυχώς προσωρινά.
Σε επόμενη φάση και με μικρής έκτασης εργασίες που αφορούν κυρίως στην αποκατάσταση των λεηλατημένων αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων των ισόπεδων διαβάσεων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος πρέπει να επεκτείνει τα δρομολόγιά του ως το Διαβολίτσι και κατόπιν ως την Κυπαρισσία.
Σε αυτή τη φάση πιθανόν να έχει ιδιαίτερη σημασία η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εγχείρημα, καθώς θα εξυπηρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τους κατοίκους των αντίστοιχων Δήμων στις καθημερινές μετακινήσεις τους προς και από την Καλαμάτα, καθώς και τους μαθητές.
Παράλληλα, πρέπει να συνεχιστεί με πιο εντατικούς ρυθμούς η τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου στην κατεύθυνση της προσέλκυσης ομάδων ξένων τουριστών που αναζητούν μια εναλλακτική περιήγηση στα μαγευτικά τοπία και την πλούσια ιστορία της Πελοποννήσου». - See more at: http://www.tharrosnews.gr/news/content/%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B1#sthash.noouDhxP.dpuf
Αντώνης Πετρόγιαννης


Επιστολή με τις σκέψεις και τις απόψεις της για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο απέστειλε σε πλήθος αποδεκτών η ομάδα «Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο», που δραστηριοποιείται μέσω του facebook επί τρία χρόνια και συγκεντρώνει περί τα 2.000 μέλη. Οι διαχειριστές της τονίζουν, μάλιστα, ότι δεν έχουν καμία επαγγελματική σχέση με το σιδηρόδρομο.
H επιστολή, με έμφαση στην άμεση επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Έπειτα από περίπου τέσσερα χρόνια αναστολής των τακτικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, είναι πλέον ευρέως αποδεκτό το εσφαλμένο της βεβιασμένης αυτής απόφασης και ορατές οι ζημίες για τη Δημόσια Περιουσία – πολύ περισσότερες από την εξοικονόμηση πόρων που επιχειρήθηκε τότε.
Σοβαρές επιπτώσεις της αποκοπής της Πελοποννήσου από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτός από την απώλεια των προφανών πλεονεκτημάτων των σιδηροδρομικών μεταφορών, ήταν οι αναμενόμενες λεηλασίες και οι βανδαλισμοί των υποδομών του σιδηροδρόμου.
Όλο αυτό το κινητό και ακίνητο σιδηροδρομικό υλικό που “εν μία νυκτί” εγκαταλείφθηκε πρόχειρα και επιπόλαια, συνιστά ανεκτίμητης αξίας δημόσια περιουσία, ακριβοπληρωμένη από τους Έλληνες πολίτες, ενώ παράλληλα αποτελεί και ανεκτίμητο κεφάλαιο της ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, γι’ αυτό εξάλλου το δίκτυο υπάγεται σε ειδικό καθεστώς προστασίας από το υπουργείο Πολιτισμού από το 1983.
Θεωρούμε πως είναι ώρα να αρθεί η αδικία που συντελέστηκε επιλεκτικά στην Πελοπόννησο, καθώς επλήγη περισσότερο από κάθε άλλη ελληνική περιφέρεια από τα σχέδια «αναδιάρθρωσης» των σιδηροδρόμων προ 4ετίας, αλλά και διαχρονικά από τη γενικότερη κακοδιαχείριση των σιδηροδρόμων στη χώρα μας. Και η αρχή μπορεί να γίνει άμεσα με την επαναλειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, μια αδίκως κατηργημένη υπηρεσία με μεγάλη διεισδυτικότητα στο επιβατικό κοινό και με οικονομική βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Υπάρχει δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν άμεσα, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, τα δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτα – ΤΕΙ – Μεσσήνη, καθώς η γραμμή έχει υποστεί ριζική ανακατασκευή προσφάτως και βρίσκεται σε κατάσταση κυκλοφορίας, αφού συχνά γίνονται εκδρομικά – τουριστικά δρομολόγια.
Υπάρχουν έτοιμες κατασκευασμένες στάσεις κατά μήκος της διαδρομής και δύνανται να προστεθούν κι άλλες. Στο Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, το οποίο είχε ανακαινιστεί πλήρως λίγο καιρό πριν από την αναστολή λειτουργίας του, υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις αυτοκινητάμαξες προαστιακού τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες είναι πλήρως ανακαινισμένες, λειτουργικές και καθαρές.
Η υπηρεσία εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του μετακινούμενου πληθυσμού μεταξύ των δύο πόλεων, καθώς και σπουδαστών του ΤΕΙ Καλαμάτας, όπως είχε αποδειχθεί ως το 2011 που λειτουργούσε κανονικά, συνεπώς μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμη.
Η τοπική εμποροπανήγυρη της Μεσσήνης, που λαμβάνει χώρα από 20 ως 28 Σεπτεμβρίου, είναι πρώτης τάξης ευκαιρία για να γίνει το νέο ξεκίνημα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Καλαμάτας, αφού αποτελεί πλέον παράδοση για τον κόσμο η μετάβαση «με το τρένο στο Νησιώτικο πανηγύρι», όπως έγινε και πέρυσι που η γραμμή επαναλειτούργησε με ανέλπιστη επιτυχία, αλλά δυστυχώς προσωρινά.
Σε επόμενη φάση και με μικρής έκτασης εργασίες που αφορούν κυρίως στην αποκατάσταση των λεηλατημένων αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων των ισόπεδων διαβάσεων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος πρέπει να επεκτείνει τα δρομολόγιά του ως το Διαβολίτσι και κατόπιν ως την Κυπαρισσία.
Σε αυτή τη φάση πιθανόν να έχει ιδιαίτερη σημασία η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εγχείρημα, καθώς θα εξυπηρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τους κατοίκους των αντίστοιχων Δήμων στις καθημερινές μετακινήσεις τους προς και από την Καλαμάτα, καθώς και τους μαθητές.
Παράλληλα, πρέπει να συνεχιστεί με πιο εντατικούς ρυθμούς η τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου στην κατεύθυνση της προσέλκυσης ομάδων ξένων τουριστών που αναζητούν μια εναλλακτική περιήγηση στα μαγευτικά τοπία και την πλούσια ιστορία της Πελοποννήσου». - See more at: http://www.tharrosnews.gr/news/content/%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B1#sthash.noouDhxP.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου