ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΡΓΟΣΕ - 3+1 νέα σιδηροδρομικά έργα, ξεκινούν μελέτες για την τελική επέκταση σε κέντρο και λιμάνι Πάτρας

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-9-2014



Μετά απο σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών για τα επόμενα σιδηροδρομικά έργα αλλά και τα μελλοντικά σχέδια, έγινε σαφές ότι τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια.




Με την ενεργοποίηση του Νέου ΕΣΠΑ Υπουργείο Υποδομών και ΕΡΓΟΣΕ έχουν άμεσα στα σκαριά 3+1 έργα προς δημοπράτηση καθώς ο χρόνος τρέχει και είναι πλέον κατανοητό πως η Ευρωπαϊκή οδηγία για ανάπτυξη σιδηροδρόμων πρέπει να υλοποιηθεί.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ

Οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες θα είναι σε θέση μάχης καθώς έχουν να δουν δημοπράτηση έργου με εννιαψήφιο νούμερο εδώ και 1 χρόνο. Πρώτη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, που θα ολοκληρώσει και τυπικά τον Σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ.


Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες θα δημοπρατηθεί το έργο αναβάθμισης του τμήματος Ψαθόπυργος-Μποζαϊτικα, κόστους 170εκ.ευρώ και μήκους 11χλμ. Με αυτό το έργο ο εκσυγχρονισμένος σιδηρόδρομος «μπαίνει» οριστικά στην πόλη της Πάτρας και σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο και το λιμάνι. 

Η χρηματοδότηση του έργου θα είναι από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές-Περιβάλλον.

Το δεύτερο έργο που θα δημοπρατηθεί είναι η διαλυμένη εργολαβία στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη με κόστος 20εκ.ευρώ που αφορά τις όποιες εργασίες έχουν μείνει από την προηγούμενη εργολαβία, σταθμούς και στάσεις.


Το τρίτο και επίσης μεγάλο έργο είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα, που είναι επίσης «κληρονομιά» παλαιότερης διαλυμένης εργολαβίας. Το κόστος από το αρχικό ποσό έχει ψαλιδιστεί και πλέον έχει φτάσει τα 35εκ.ευρώ. Πρόκειται για αποπεράτωση των έργων που είχαν ξεκινήσει από τον ΟΣΕ την προηγούμενη δεκαετία και έληξαν άδοξα το 2011.


Στόχος είναι να τρέξουν οι δημοπρατήσεις άμεσα και να έχουμε αναδόχους μέχρι την Άνοιξη του 2015. Οι ολοκληρώσεις των νέων έργων αναμένονται το 2017 με μόνη επιφύλαξη την καθυστέρηση πιθανές ενστάσεις ή προσφυγές των διαγωνιζομένων.


ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ

Το επόμενο διάστημα, ίσως μέχρι το τέλος του 2014 θα υπάρξει και μία ακόμα απαραίτητη δημοπράτηση που θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Με το έργο αυτό θα μπορούν να κυκλοφορούν στη γραμμή ηλεκτροκινούμενα τρένα νέας γενιάς, φιλικά προς το περιβάλλον.
 
ΚΩΔΙΚΟΣ:ΠΑΤΡΑ
 
Το στοίχημα που έρχεται πλέον σε Υπουργείο Υποδομών-ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ είναι η επιλογή του τρόπου διέλευσης  του τρένου από την πόλη της Πάτρας και η σύνδεση με το λιμάνι. 

Η υπογειοποίηση εγκαταλείπεται οριστικά καθώς το κόστος είναι ανυπέρβλητο (κοντά στα 500-600εκ.ευρώ) και πλέον και με τη συμμετοχή και έγκριση της νέας Δημοτικής Αρχής αναζητείται η βέλτιστη λύση.

Η ΕΡΓΟΣΕ ήδη έχει προτείνει μία νέα χάραξη που φαίνεται ότι βρίσκει σύμφωνα όλα τα μέρη και πλέον προχωρά η μελέτη σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη που έχει συνταχθεί και τις σχετικές εντολές του Υπουργού Υποδομών κου Χρυσοχοϊδη. 

Η πρόταση θα συνδυάζεται  με τη λειτουργία του προαστιακού, την ευρύτερη λειτουργία της πόλης και το άνοιγμα του μετώπου της πόλης προς τη θάλασσα και τελικός στόχος είναι να φτάσει ο σύγχρονος σιδηρόδρομος μέχρι το 2020.

Σύμφωνα με τη νέα λύση που τίθεται σε μελέτες, θα διέλθουν επίγεια και οι δύο γραμμές (του υπεραστικού σιδηροδρόμου και του προαστιακού) και ακολουθούν τη διαδρομή της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής. 


Μετά τον Άγιο Ανδρέα, η υπεραστική γραμμή θα κατευθύνεται στο νότιο λιμάνι, ενώ ο προαστιακός θα ακολουθεί την παλαιά διαδρομή και θα συνεχίζει προς την Κάτω Αχαΐα, όπου θα επεκταθεί.

Μετά το λιμάνι της Πάτρας, η υπεραστική γραμμή στο ύψος των Ιτεών θα συναντάται με τον προαστιακό συνεχίζοντας προς τον Πύργο. Κεντρικός στόχος είναι εκτός από το κέντρο της πόλης και η σύνδεση με το νέο λιμάνι και όπως στην περίπτωση του λιμανιού του Πειραιά, η σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς Ιταλία/Δυτική Ευρώπη.


Θα είναι άλλωστε και η αιχμή του δόρατος για την συνολική ανάπτυξη τόσο του λιμανιού όσο και του αντικειμένου του ΟΣΕ που με τις εμπορευματικές μεταφορές έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού και ένα νέο μεγάλο πεδίο εμπορικής ανάπτυξης και εκμετάλλευσης.

 
Του Νίκου Καραγιάννη
 

ΠΗΓΗ. ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου