ΣΑΒΒΑΤΟ 27-9-2014
Υπεγράφη
η σύμβαση για την «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης –
Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 Αλλαγών Τροχιάς σε Εντοπισμένα
Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας», από την ΕΡΓΟΣΕ
και την κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA, που περιλαμβάνει εργασίες σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και σιδηροδρομικές εργασίες επιδομής και υποδομής.
- η εγκατάσταση καλωδίου οπτικών ινών κατά μήκος του έργου.
- η προστασία των καλωδιώσεων χαλκού από κλοπές - δολιοφθορές
- η αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών μεταξύ ΟΙΝΟΗΣ – ΔΑΥΛΕΙΑΣ και μεταξύ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΛΑΡΙΣΑΣ, και συγκεκριμένα η αντικατάσταση των υφισταμένων αλλαγών τροχιάς με αρμούς, με νέες αλλαγές συγκολλημένες επί στρωτήρων από σκυρόδεμα ή επί ξύλινων.
- η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, στο τμήμα μεταξύ Χ.Θ. 29+500 (Νέα Φιλαδέλφεια) και Χ.Θ. 37+074 (Γαλλικός).
- παρέχει την μεγαλύτερη ευελιξία σε χειρισμούς μειώνοντας τις τυχόν καθυστερήσεις, καθώς η εποπτεία της γραμμής θα γίνεται από μεγάλα Κέντρα Τηλεδιοίκησης
- παρέχει τη δυνατότητα, σε συνδυασμό και με άλλα υποσυστήματα, σε μεγάλα τμήματα του δικτύου να αναπτυχθεί ταχύτητα έως 200 Km/h (αντί των 160 Km/h που είναι σήμερα), μειώνοντας τον χρόνο της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών του εν λόγω έργου, καθώς και των υπολοίπων επενδύσεων επί του άξονα ΠΑΘΕ/Π, θα επιτευχθεί το 2017 μείωση του χρόνου διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οποία θα διανύεται πλέον σε 3,5 ώρες.
Αναφορικά με το έργο, ο προϋπολογισμός του είναι στα 52.753.400 ευρώ και μετά την έκπτωση 22,35% διαμορφώνεται στα 41.297.174,41 €, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ.
Η συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 24 ημερολογιακοί μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το αντικείμενο του έργου είναι:
-
η αποκατάσταση (ανάταξη) των συστημάτων Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης,
ώστε αυτά να επανέλθουν στην καλή λειτουργική τους κατάσταση αλλά και η
αναβάθμιση μέσω προσθήκης δυνατοτήτων και νέων λειτουργιών.
- η εγκατάσταση καλωδίου οπτικών ινών κατά μήκος του έργου.
- η προστασία των καλωδιώσεων χαλκού από κλοπές - δολιοφθορές
- η αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών μεταξύ ΟΙΝΟΗΣ – ΔΑΥΛΕΙΑΣ και μεταξύ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΛΑΡΙΣΑΣ, και συγκεκριμένα η αντικατάσταση των υφισταμένων αλλαγών τροχιάς με αρμούς, με νέες αλλαγές συγκολλημένες επί στρωτήρων από σκυρόδεμα ή επί ξύλινων.
- η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, στο τμήμα μεταξύ Χ.Θ. 29+500 (Νέα Φιλαδέλφεια) και Χ.Θ. 37+074 (Γαλλικός).
Η υλοποίηση της εν λόγω σύμβασης είναι απολύτως αναγκαία καθώς:
-
παρέχει στον ΟΣΕ την δυνατότητα πλήρους λειτουργίας της σηματοδότησης –
τηλεδιοίκησης και συνεπώς μέγιστη ασφάλεια στην κυκλοφορία των συρμών
- παρέχει την μεγαλύτερη ευελιξία σε χειρισμούς μειώνοντας τις τυχόν καθυστερήσεις, καθώς η εποπτεία της γραμμής θα γίνεται από μεγάλα Κέντρα Τηλεδιοίκησης
- παρέχει τη δυνατότητα, σε συνδυασμό και με άλλα υποσυστήματα, σε μεγάλα τμήματα του δικτύου να αναπτυχθεί ταχύτητα έως 200 Km/h (αντί των 160 Km/h που είναι σήμερα), μειώνοντας τον χρόνο της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Το
έργο αποτελεί προϋπόθεση για την εγκατάσταση του ETCS – Level 1, ως
εποικοδόμημα της συμβατικής σηματοδότησης.
Με την εγκατάσταση δε, του
ETCS – Level 1 ως τμήμα του ERTMS, θα επιτευχθεί η εξασφάλιση της
διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, σύμφωνα με τις
Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές.
ΠΗΓΗ. metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου