ΤΕΤΑΡΤΗ 6-11-2013
Η
Ρωσία χρησιμοποιεί ενεργά τη Βόρεια Θάλασσα Οδό εδώ και 8 περίπου
δεκαετίες και κατά τη διάρκεια όλης αυτής της περιόδου ακριβώς τα
παγοθραυστικά εξασφάλιζαν και εξασφαλίζουν εκεί την πλοήγηση των σκαφών.
Το 1960 στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό βγήκε το πρώτο στον κοσμο πυρηνοκίνητο
παγοθραυστικό Λένιν. Από τη δεκαετία του ‘70 και μέχρι σήμερα παίζουν το
«πρώτο βιολί» εκεί πιο μεγάλα και πιο ισχυρά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά
τύπου Arctic.
Τα παγοθραυστικά που χρησιμοποιούνται σήμερα εκεί - το 50
Years of Victory και το Yamal είναι τα πιο ισχυρά πλοία του Στόλου
Πυρηνοκίνητων πλοίων, τα οποία μπορούν να φτάσουν σε οποιοδήποτε σημείο
του Βόρειου Παγωμένου Ωκεανού και σε οποιαδήποτε εποχή του χρόνου.
Ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται και τα μικρότερα σε μέγεθος παγοθραυστικά
Taimyr και Vaygach, το βύθισμα των οποίων τους επιτρέπει να λειτουργούν
τόσο στην ανοιχτή θάλασσα, όσο και στις εκβολές των ποταμών.
Στις
5 Νοεμβρίου στο εργοστάσιο Μπαλτίισκι της Αγίας Πετρούπολης, άρχισε
επίσημα η κατασκευή της ναυαρχίδας του Στόλου Παγοθραυστικών νέου τύπου
του του LK-60 YA, που ονομάστηκε Arctic προς τιμήν του προαναφερθέντος
προκάτοχό του – του πλοίου επιφανείας που το πρώτο, έφθασε στο Βόρειο
Πόλο.
Το
LC-60 YA διαφέρει από τα παγοθραυστικά τύπου Arctic ως προς το μέγεθός
του: το πλάτος του σώματός του αυξήθηκε σε 33 μέτρα, κάτι που του
επιτρέπει να οδηγεί πιο μεγάλα σκάφη με μεγαλύτερη ταχύτητα. Ωστόσο, η
αύξηση του πλάτους του σώματός του και η αναλογική αύξηση του μήκους του
έκαναν αναγκαίο να μειωθεί κατά 8,5 μέτρα το βύθισμα του σκάφος που δεν
έχει ανάγκη απο αποθέματα καυσίμου.
Τελικά πάρθηκε η απόφαση για την
κατασκευή παγοθραυστικού δύο βυθισμάτων.
Τώρα
αλλάζοντας το βύθισμά του χάρη στις δεξαμενές έρματος, το LK-60 YA
μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στην ανοιχτή θάλασσα, όσο και σε ρηχά
νερά.
Εκτός απ’ αυτό, αυξάνοντας το βύθισμα κατά 2-3 μέτρα χάρη στις
δεξαμενές έρματος τα παγοθραυστικά LK-60 YA θα είναι ικανά να
λειτουργούν πιο αποτελεσματικά στην ανοιχτή θάλασσα, χρησιμοποιόντας την
αυξημένη μάζα και την αδράνεια για το σπάσιμο των πάγων μεγάλου πάχους –
ως 3 μέτρα.
Έτσι,
λοιπόν, το νέο παγοθραυστικό θα αντικαταστήσει αποτελεσματικά τόσο τα
πλοία τύπου Arctic, όσο και τα σκάφη μικρού βυθίσματος Taimyr.
Για
το ρωσικό Βορρά κατασκευάζεται επίσης και μια σειρά ντίζελοκίνητων
παγοθραυστικών LK-25, τα οποία θα υποστηρίζουν τα πυρηνοκίνητα σκάφη
κατά την οδήγηση μεγάλων νηοπομπών και να λειτουργούν στις εκβολές των
ποταμών που είναι απρόσιτες για τα παγοθραυστικά δύο βυθισμάτων LK-60YA.
Τέλος,
για την εξασφάλιση των αναγκών των λιμένων προβλέπεται η χρήση μικρών
σκαφών LΚ-18 και δύο πλοίων LΚ-16. Αυτά τα πετρελαιοκίνητα παγοθραυστικά
θα χρησιμοποιούνται για την εκκαθάριση των παγωμένων λιμανιών στην
περιοχή από τη Βαλτική Θάλασσα ως τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Τα δύο
παγοθραυστικά LK-16, θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία του Βίμποργκ και τα
παγοθραυστικά LC-18 και LC-25 - στην Αγία Πετρούπολη.
Μέσα
στα πλησιέστερα 10 χρόνια, η Ρωσία θα κατασκευάσει τουλάχιστον οκτώ νέα
παγοθραυστικά, αλλά ακόμη και αυτά μπορεί να αποδειχθούν μη αρκετά
διότι ο Στόλος παγοθραυστικών της Ρωσίας δεν ανανεωνόταν επί πάρα πολλά
χρόνια.
ΠΗΓΗ. greek.ruvr.ru
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου