ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕΡΟΣ 1 - ΑΜΑΞΩΜΑ


ΣΑΒΒΑΤΟ 12-10-2013

ΑΜΑΞΩΜΑ


Όλα τα εξωτερικά μέρη ενός αυτοκινήτου (πόρτες, παράθυρα, οροφή κ.λπ.) αποτελούν το αμάξωμά του. Ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος διαχωρίζουμε τα αυτοκίνητα σε διάφορες κατηγορίες όπως σεντάν, λίφτμπακ, στέισον βάγκον, κουπέ κ.ά. 
Τα μέρη ενός αμαξώματος ενώνονται με το πλαίσιο είτε με βίδες, είτε με συγκολλήσεις οι οποίες σε όλα τα σύγχρονα εργοστάσια γίνονται αποκλειστικά από ρομπότ. 
Η συναρμολόγηση των μερών του αμαξώματος γίνεται και αυτή από ρομπότ ενώ μεγάλη προσοχή δίνεται στην ποιότητα συναρμογής τους. 
Μεγάλο ρόλο για την εμφάνιση ενός αμαξώματος πέρα από τη σχεδίαση και την ποιότητα συναρμογής του παίζει και η βαφή. 
Πριν όμως βαφεί για να στρώσει καλύτερα το χρώμα περνάει από έναν "κάδο" με υδατοδιαλυτές ρητίνες που κολλάνε στο αμάξωμα για να στρώσει καλύτερα το χρώμα. 
Όταν τελειώσει η διαδικασία της βαφής, περνάει από τον ποιοτικό τελικό έλεγχο όπου ελέγχεται προσεκτικά για πιθανές ατέλειες στο φινίρισμα.

ΥΛΙΚΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ

Το συνηθέστερο υλικό κατασκευής των μερών του αμαξώματος στα περισσότερα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής είναι το ατσάλι. 
Έχει χαμηλό κόστος, είναι εύκολο στην κατεργασία, αλλά έχει αυξημένο βάρος. Το αλουμίνιο, το οποίο χρησιμοποιείται είτε για την κατασκευή ολόκληρου του αμαξώματος (Audi A8, Land Rover Defender), είτε για μεμονωμένα μέρη (καπό, πόρτες, φτερά), είναι ένα μέταλλο το οποίο είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, αλλά πιο δύσκολο στην κατεργασία από το σίδηρο και έχει μεγαλύτερο κόστος. 
Το μαγνήσιο χρησιμοποιείται για την κατασκευή μερών του αμαξώματος σε ακριβά και σπορ αυτοκίνητα, είναι ακόμα πιο ελαφρύ από το αλουμίνιο αλλά έχει ακόμα πιο μεγάλο κόστος. 
Τα σύνθετα υλικά αποτελούνται από πολυμερή μήτρα με ενίσχυση από ίνες άλλων υλικών (ίνες άνθρακα, κέβλαρ κ.λπ.).

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ

Αεροδυναμική δεν είναι μόνο η ελαχιστοποίηση της αντίστασης και της άνωσης.
Υπάρχουν πολλοί ακόμα παράγοντες που βελτιώνουν τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου, όπως την ευπάθεια σε πλάγιους ανέμους, την ψύξη του κινητήρα και των φρένων μέχρι και το πόσο εύκολα λερώνουν οι καθρέφτες.
Η ανάπτυξη των υπολογιστών βοήθησε κατά μεγάλο ποσοστό στη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, κάτι που έχει θετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση, τις επιδόσεις, τη μείωση των ρύπων και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου.
Το μεγαλύτερο μέρος(80 %) της συνολικής αεροδυναμικής αντίστασης προκαλείται από τη ροή στο πάνω και το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και το υπόλοιπο μέρος οφείλεται στη ροή ψύξης του κινητήρα.
Η τριβή του αέρα στην οροφή και στο υπόλοιπο μέρος του αμαξώματος αντιστοιχεί μόνο με το ένα έβδομο της συνολικής αντίστασης ενώ το μεγαλύτερο μέρος της αντίστασης προκαλείται από τις δίνες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Για αυτόν το λόγο οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές μπορούν να αποδώσουν καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή σε ένα μεγάλο αμάξωμα παρά σε ένα μικρό.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑΕΔΩ

Τι είναι ο Αριθμός Πλαισίου Αυτοκινήτου (στα αγγλικά VIN: Vehicle Identification Number);

Ο αριθμός πλαισίου ξεκίνησε να γράφεται στα οχήματα κατά τη δεκαετία του '50 όταν άρχισε η μαζική τους παραγωγή. Ο αριθμός αυτός μπαίνει από τον κατασκευαστή, είναι μοναδικός για κάθε όχημα και αποτελείται από 17 χαρακτήρες. 
Είναι κάτι σαν το DNA του αυτοκινήτου.

Που θα βρω τον αριθμό πλαισίου;
Ο αριθμός πλαισίου είναι σφραγισμένος πάνω σε ένα μικρό μεταλλικό ταμπελάκι που είναι συνήθως τοποθετημένο στην κάτω δεξιά γωνία του παρμπρίζ ή στην μεσαία κολώνα στην πλευρά του οδηγού. 
Είναι όμως πάντα και σφραγισμένο πάνω στο σασί.Τι δείχνει και που χρησιμεύει;

Μέσα στο 17ψηφίο αριθμό πλαισίου βρίσκονται γράμματα και αριθμοί που δείχνουν τον τύπο του οχήματος, τη χώρα της κατασκευάστριας εταιρίας και το εργοστάσιο όπου το όχημα κατασκευάστηκε, τον αύξοντα αριθμό του οχήματος, ακόμη και πληροφορίες για τον προαιρετικό εξοπλισμό. 
Ο αριθμός αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις ανάκλησης παρτίδας ελαττωματικών αυτοκινήτων (ή εξαρτημάτων), τροχαίων ατυχημάτων και κλοπής, επίσης είναι χρήσιμος για να δούμε αν αυτό που μας πουλάνε είναι αυτό που λένε.

Αναλυση του αριθμού πλαισίου
Oι χαρακτήρες 1-3 προσδιορίζουν τον κατασκευαστή και την χώρα του
Ο χαρακτήρας 4 δηλώνει τον τύπο του αμαξώματος
Ο χαρακτήρας 5 τον τύπο της μηχανής
Ο χαρακτήρας 6 τον τύπο του συστήματος φρένων του οχήματος
Οι χαρακτήρες 7-8 το μοντέλο (πχ 9Ν)
Ο χαρακτήρας 9 είναι ένα ψηφίο ελέγχου.
Ο χαρακτήρας 10 που θεωρείται και σημαντικός, δείχνει το έτος παραγωγής του αυτοκινήτου 
Ο χαρακτήρας 11 δείχνει το εργοστάσιο παραγωγής του οχήματος ή καλύτερα την χώρα που κατασκευάστηκε
Οι χαρακτήρες 12-17 είναι οι αύξων αριθμός παραγωγής. 

Standard
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Ε.Ε & Βόρεια Αμερική 

Έστω λοιπόν ότι έχουμε το εξής πλαίσιο: WVWZZZ9NZ3Y090215.
Αναλύεται ως εξής: 
W=Χώρα κατασκευής (Γερμανία)
VW= Kατασκευαστής Volkswagen, τύπος επιβατικό αυτοκίνητο
Ζ= 3πορτο αμάξωμα
Ζ= Τύπος κινητήρα
Ζ= Σύστημα πέδησης
9Ν= Μοντέλο (Polo 9N)
Z= Ψηφίο ελέγχου 
3= Έτος κατασκευής 2003
Υ= Εργοστάσιο παραγωγής (Ισπανία)
090215= Αριθμός παραγωγής του αυτοκινήτου

Οι χώρες προέλευσης των κατασκευάστριων εταιριών, έχουν ως εξής:Inthenotationbelow, assumethatlettersprecedenumbersandthatzeroisthelastnumber. For example, 8X-82 denotes 8X, 8Y, 8Z, 81, 82. In particular this does not include 80.
A–H = Αφρική
J–R = Ασία
S–Z = Ευρώπη
S–Z = Ευρώπη
1–5 = Β. Αμερική
6–7 = Ωκεανία
8–9 = Ν. Αμερική
AA-AHSouth Africa
AJ-AN Ivory Coast
AP-A0 not assigned
BA-BE Angola
BF-BK Kenya
BL-BR Tanzania
BS-B0 not assigned
CA-CE Benin
CF-CK Madagascar
CL-CR Tunisia
CS-C0 not assigned
DA-DE Egypt
DF-DK Morocco
DL-DR Zambia
DS-D0 not assigned
EA-EE Ethiopia
EF-EK Mozambique
EL-E0 not assigned
FA-FE Ghana
FF-FK Nigeria
FL-F0 not assigned
GA-G0 not assigned
HA-H0 not assigned
JA-JTJapan
KA-KE Sri Lanka
KF-KK Israel
KL-KR Korea (South)
KS-K0 not assigned
LA-L0 China
MA-ME India
MF-MK Indonesia
ML-MR Thailand
MS-M0 not assigned
NF-NK Pakistan
NL-NR Turkey
NS-N0 not assigned
PA-PE Philippines
PF-PK Singapore
PL-PR Malaysia
PS-P0 not assigned
RA-RE United Arab Emirates
RF-RK Taiwan
RL-RR Vietnam
RS-R0 not assigned
SA-SMUnited Kingdom
SN-ST Germany
SU-SZ Poland
S1-S4 Latvia
TA-TH Switzerland
TJ-TP Czech Republic
TR-TV Hungary
TW-T1 Portugal
T2-T0 not assigned
UA-UG not assigned
UH-UM Denmark
UN-UT Ireland
UU-UZ Romania
U1-U4 not assigned
U5-U7 Slovakia
U8-U0 not assigned
VA-VE Austria
VF-VR France
VS-VW Spain
VX-V2 Serbia
V3-V5 Croatia
V6-V0 Estonia
WA-W0 Germany
XA-XE Bulgaria
XF-XK Greece
SA-SMUnited Kingdom
SN-ST Germany
XL-XR Netherlands
XS-XW USSR
XX-X2 Luxembourg
X3-X0 Russia
YA-YE Belgium
YF-YK Finland
YL-YR Malta
YS-YW Sweden
YX-Y2 Norway
Y3-Y5 Belarus
Y6-Y0 Ukraine
ZA-ZR Italy
ZS-ZW not assigned
ZX-Z2 Slovenia
Z3-Z5 Lithuania
Z6-Z0 not assigned
1A-10United States
2A-20 Canada
3A-3W Mexico
3X-37 Costa Rica
38-30 Cayman Islands
4A-40 United States
5A-50 United States
6A-6WAustralia
6X-60 not assigned
7A-7E New Zealand
7F-70 not assigned
8A-8EArgentina
8F-8K Chile
8L-8R Ecuador
8S-8W Peru
8X-82 Venezuela
83-80 not assigned
9A-9E Brazil
9F-9K Colombia
9L-9R Paraguay
9S-9W Uruguay
9X-92 Trinidad & Tobago
93–99 Brazil
90 not assigned

 Ορισμένες από τις κατασκευάστριες εταιρίες (Brand Names) συμβολίζονται ως εξής:A: Isuzu / JF: FujiHeavyIndustries (Subaru) / JH: Honda / JM: Mazda / JN: Nissan / JS: Suzuki / JT: Toyota / KL: Daewoo / KMH: Hyundai / KN: Kia / SAL: LandRover /SAJ: Jaguar / SCC: LotusCars / TRU: Audi / VF1: Renault / VF3: Peugeot / VF7: Citroën / VSS: SEAT / WAU: Audi / WBA: BMW / WBS: BMWM / WDB: Mercedes-Benz / WMW: MINI / WP0: Porsche / WP1: Porsche / W0L: Opel / WVW: Volkswagen / WV1:Volkswagen / WV2: Volkswagen Φορτηγά/Πούλμαν / YK1: Saab / YS3: Saab / YV1: VolvoCars / ZDF: FerrariDino / ZFA: Fiat / ZFF: Ferrari / 1FB: FordMotorCompany / 1FC: FordMotorCompany / 1FD: FordMotorCompany / 1FM: FordMotorCompany / 1FU:Freightliner / 1FV: Freightliner / 1F9: FWDCorp. / 1G: GeneralMotors / 1GC: Chevrolet / 1GM: Pontiac / 1H: Honda ΗΠΑ / 1L: Lincoln / 1M: Mercury / 1M1: MackTruck / 1M2: MackTruck / 1M3: MackTruck
1
M4: MackTruck / 1N: Nissan ΗΠΑ / 1VW: Volkswagen ΗΠΑ / 1YV: MazdaUSA / 2FB: FordMotorCompany Καναδάς / 2FC: FordMotorCompany Καναδάς / 2FM: FordMotorCompany Καναδάς / 2FT: FordMotorCompany Καναδάς / 2FU: Freightliner / 2FV:Freightliner / 2M: Mercury / 2G: GeneralMotors Καναδάς / 2G1: Chevrolet Καναδάς / 2G1: Pontiac Καναδάς / 2HM: Hyundai Καναδάς / 2WK: WesternStar / 2WL: WesternStar / 2WM: WesternStar / 3FE: FordMotorCompanyMεξικό / 3G: GeneralMotors Μεξικό / 3VW: VolkswagenMεξικό
9
BW: Volkswagen Βραζιλία / 4F: Mazda ΗΠΑ / 4M: Mercury / 4S: Subaru-IsuzuAutomotive / 4US: BMW ΗΠΑ
4
V1: Volvo / 4V2: Volvo / 4V3: Volvo / 4V4: Volvo / 4V5: Volvo / 4V6: Volvo / 4VL: Volvo / 4VM: Volvo / 4VZ: Volvo
5
L: Lincoln / 6F: FordMotorCompany Αυστραλία / 6H: GeneralMotors-Holden / 6MM: MitsubishiMotors Αυστραλία
6
T1: Toyota Αυστραλία
Με τα έτη κατασκευής τι γίνεται;
1971=1 
1972=2
1973=3
1974=4
1975=5
1976=6
1977=7
1978=8
1979=9
1980=A
1981=B
1982=C
1983=D
1984=E
1985=F
1986=G
1987=H
1988=J
1989=K
1990=L
1991=M
1992=N
1993=P
1994=R
1995=S
1996=T
1997=V
1998=W
1999=X
2000=Y
2001=1
2002=2
2003=3
2004=4
2005=5
2006=6
2007=7
2008=8
2009=9
2010=A

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..................


ΠΗΓΗ. 1. autotriti 
         2.  google

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου