ΣΑΒΒΑΤΟ 12-10-2013
ΑΜΑΞΩΜΑ
Όλα τα εξωτερικά μέρη ενός αυτοκινήτου (πόρτες, παράθυρα, οροφή κ.λπ.) αποτελούν το αμάξωμά του. Ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος διαχωρίζουμε τα αυτοκίνητα σε διάφορες κατηγορίες όπως σεντάν, λίφτμπακ, στέισον βάγκον, κουπέ κ.ά.
Τα μέρη ενός αμαξώματος ενώνονται με το πλαίσιο είτε με βίδες, είτε με συγκολλήσεις οι οποίες σε όλα τα σύγχρονα εργοστάσια γίνονται αποκλειστικά από ρομπότ.
Η συναρμολόγηση των μερών του αμαξώματος γίνεται και αυτή από ρομπότ ενώ μεγάλη προσοχή δίνεται στην ποιότητα συναρμογής τους.
Μεγάλο ρόλο για την εμφάνιση ενός αμαξώματος πέρα από τη σχεδίαση και την ποιότητα συναρμογής του παίζει και η βαφή.
Πριν όμως βαφεί για να στρώσει καλύτερα το χρώμα περνάει από έναν "κάδο" με υδατοδιαλυτές ρητίνες που κολλάνε στο αμάξωμα για να στρώσει καλύτερα το χρώμα.
Όταν τελειώσει η διαδικασία της βαφής, περνάει από τον ποιοτικό τελικό έλεγχο όπου ελέγχεται προσεκτικά για πιθανές ατέλειες στο φινίρισμα.
ΥΛΙΚΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ
Το συνηθέστερο υλικό κατασκευής των μερών του αμαξώματος στα περισσότερα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής είναι το ατσάλι.
Έχει χαμηλό κόστος, είναι εύκολο στην κατεργασία, αλλά έχει αυξημένο βάρος. Το αλουμίνιο, το οποίο χρησιμοποιείται είτε για την κατασκευή ολόκληρου του αμαξώματος (Audi A8, Land Rover Defender), είτε για μεμονωμένα μέρη (καπό, πόρτες, φτερά), είναι ένα μέταλλο το οποίο είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, αλλά πιο δύσκολο στην κατεργασία από το σίδηρο και έχει μεγαλύτερο κόστος.
Το μαγνήσιο χρησιμοποιείται για την κατασκευή μερών του αμαξώματος σε ακριβά και σπορ αυτοκίνητα, είναι ακόμα πιο ελαφρύ από το αλουμίνιο αλλά έχει ακόμα πιο μεγάλο κόστος.
Τα σύνθετα υλικά αποτελούνται από πολυμερή μήτρα με ενίσχυση από ίνες άλλων υλικών (ίνες άνθρακα, κέβλαρ κ.λπ.).
ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ
Αεροδυναμική δεν είναι μόνο η ελαχιστοποίηση της αντίστασης και της άνωσης.
Υπάρχουν πολλοί ακόμα παράγοντες που βελτιώνουν τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου, όπως την ευπάθεια σε πλάγιους ανέμους, την ψύξη του κινητήρα και των φρένων μέχρι και το πόσο εύκολα λερώνουν οι καθρέφτες.
Η ανάπτυξη των υπολογιστών βοήθησε κατά μεγάλο ποσοστό στη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, κάτι που έχει θετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση, τις επιδόσεις, τη μείωση των ρύπων και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου.
Το μεγαλύτερο μέρος(80 %) της συνολικής αεροδυναμικής αντίστασης προκαλείται από τη ροή στο πάνω και το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και το υπόλοιπο μέρος οφείλεται στη ροή ψύξης του κινητήρα.
Η τριβή του αέρα στην οροφή και στο υπόλοιπο μέρος του αμαξώματος αντιστοιχεί μόνο με το ένα έβδομο της συνολικής αντίστασης ενώ το μεγαλύτερο μέρος της αντίστασης προκαλείται από τις δίνες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Για αυτόν το λόγο οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές μπορούν να αποδώσουν καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή σε ένα μεγάλο αμάξωμα παρά σε ένα μικρό.
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ . ΕΔΩ
Τι είναι ο Αριθμός Πλαισίου Αυτοκινήτου (στα αγγλικά VIN: Vehicle Identification Number);
Ο αριθμός πλαισίου ξεκίνησε να γράφεται στα οχήματα κατά τη δεκαετία του '50 όταν άρχισε η μαζική τους παραγωγή. Ο αριθμός αυτός μπαίνει από τον κατασκευαστή, είναι μοναδικός για κάθε όχημα και αποτελείται από 17 χαρακτήρες.
Είναι κάτι σαν το DNA του αυτοκινήτου.
Που θα βρω τον αριθμό πλαισίου;
Ο αριθμός πλαισίου είναι σφραγισμένος πάνω σε ένα μικρό μεταλλικό ταμπελάκι που είναι συνήθως τοποθετημένο στην κάτω δεξιά γωνία του παρμπρίζ ή στην μεσαία κολώνα στην πλευρά του οδηγού.
Είναι όμως πάντα και σφραγισμένο πάνω στο σασί.Τι δείχνει και που χρησιμεύει;
Μέσα στο 17ψηφίο αριθμό πλαισίου βρίσκονται γράμματα και αριθμοί που δείχνουν τον τύπο του οχήματος, τη χώρα της κατασκευάστριας εταιρίας και το εργοστάσιο όπου το όχημα κατασκευάστηκε, τον αύξοντα αριθμό του οχήματος, ακόμη και πληροφορίες για τον προαιρετικό εξοπλισμό.
Ο αριθμός αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις ανάκλησης παρτίδας ελαττωματικών αυτοκινήτων (ή εξαρτημάτων), τροχαίων ατυχημάτων και κλοπής, επίσης είναι χρήσιμος για να δούμε αν αυτό που μας πουλάνε είναι αυτό που λένε.
Αναλυση του αριθμού πλαισίου
Oι χαρακτήρες 1-3 προσδιορίζουν τον κατασκευαστή και την χώρα του
Ο χαρακτήρας 4 δηλώνει τον τύπο του αμαξώματος
Ο χαρακτήρας 5 τον τύπο της μηχανής
Ο χαρακτήρας 6 τον τύπο του συστήματος φρένων του οχήματος
Οι χαρακτήρες 7-8 το μοντέλο (πχ 9Ν)
Ο χαρακτήρας 9 είναι ένα ψηφίο ελέγχου.
Ο χαρακτήρας 10 που θεωρείται και σημαντικός, δείχνει το έτος παραγωγής του αυτοκινήτου
Ο χαρακτήρας 11 δείχνει το εργοστάσιο παραγωγής του οχήματος ή καλύτερα την χώρα που κατασκευάστηκε
Οι χαρακτήρες 12-17 είναι οι αύξων αριθμός παραγωγής.
Standard
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
Ε.Ε & Βόρεια Αμερική
|
Έστω λοιπόν ότι έχουμε το εξής πλαίσιο: WVWZZZ9NZ3Y090215.
Αναλύεται ως εξής:
W=Χώρα κατασκευής (Γερμανία)
VW= Kατασκευαστής Volkswagen, τύπος επιβατικό αυτοκίνητο
Ζ= 3πορτο αμάξωμα
Ζ= Τύπος κινητήρα
Ζ= Σύστημα πέδησης
9Ν= Μοντέλο (Polo 9N)
Z= Ψηφίο ελέγχου
3= Έτος κατασκευής 2003
Υ= Εργοστάσιο παραγωγής (Ισπανία)
090215= Αριθμός παραγωγής του αυτοκινήτου
Οι χώρες προέλευσης των κατασκευάστριων εταιριών, έχουν ως εξής:Inthenotationbelow, assumethatlettersprecedenumbersandthatzeroisthelastnumber. For example, 8X-82 denotes 8X, 8Y, 8Z, 81, 82. In particular this does not include 80.
A–H = Αφρική
|
J–R = Ασία
|
S–Z = Ευρώπη
|
S–Z = Ευρώπη
|
1–5 = Β. Αμερική
|
6–7 = Ωκεανία
|
8–9 = Ν. Αμερική
|
AA-AHSouth Africa
AJ-AN Ivory Coast AP-A0 not assigned BA-BE Angola BF-BK Kenya BL-BR Tanzania BS-B0 not assigned CA-CE Benin CF-CK Madagascar CL-CR Tunisia CS-C0 not assigned DA-DE Egypt DF-DK Morocco DL-DR Zambia DS-D0 not assigned EA-EE Ethiopia EF-EK Mozambique EL-E0 not assigned FA-FE Ghana FF-FK Nigeria FL-F0 not assigned GA-G0 not assigned HA-H0 not assigned |
JA-JTJapan
KA-KE Sri Lanka KF-KK Israel KL-KR Korea (South) KS-K0 not assigned LA-L0 China MA-ME India MF-MK Indonesia ML-MR Thailand MS-M0 not assigned NF-NK Pakistan NL-NR Turkey NS-N0 not assigned PA-PE Philippines PF-PK Singapore PL-PR Malaysia PS-P0 not assigned RA-RE United Arab Emirates RF-RK Taiwan RL-RR Vietnam RS-R0 not assigned |
SA-SMUnited Kingdom
SN-ST Germany SU-SZ Poland S1-S4 Latvia TA-TH Switzerland TJ-TP Czech Republic TR-TV Hungary TW-T1 Portugal T2-T0 not assigned UA-UG not assigned UH-UM Denmark UN-UT Ireland UU-UZ Romania U1-U4 not assigned U5-U7 Slovakia U8-U0 not assigned VA-VE Austria VF-VR France VS-VW Spain VX-V2 Serbia V3-V5 Croatia V6-V0 Estonia WA-W0 Germany XA-XE Bulgaria XF-XK Greece |
SA-SMUnited Kingdom
SN-ST Germany XL-XR Netherlands XS-XW USSR XX-X2 Luxembourg X3-X0 Russia YA-YE Belgium YF-YK Finland YL-YR Malta YS-YW Sweden YX-Y2 Norway Y3-Y5 Belarus Y6-Y0 Ukraine ZA-ZR Italy ZS-ZW not assigned ZX-Z2 Slovenia Z3-Z5 Lithuania Z6-Z0 not assigned |
1A-10United States
2A-20 Canada 3A-3W Mexico 3X-37 Costa Rica 38-30 Cayman Islands 4A-40 United States 5A-50 United States |
6A-6WAustralia
6X-60 not assigned 7A-7E New Zealand 7F-70 not assigned |
8A-8EArgentina
8F-8K Chile 8L-8R Ecuador 8S-8W Peru 8X-82 Venezuela 83-80 not assigned 9A-9E Brazil 9F-9K Colombia 9L-9R Paraguay 9S-9W Uruguay 9X-92 Trinidad & Tobago 93–99 Brazil 90 not assigned |
Ορισμένες από τις κατασκευάστριες εταιρίες (Brand Names) συμβολίζονται ως εξής:A: Isuzu / JF: FujiHeavyIndustries (Subaru) / JH: Honda / JM: Mazda / JN: Nissan / JS: Suzuki / JT: Toyota / KL: Daewoo / KMH: Hyundai / KN: Kia / SAL: LandRover /SAJ: Jaguar / SCC: LotusCars / TRU: Audi / VF1: Renault / VF3: Peugeot / VF7: Citroën / VSS: SEAT / WAU: Audi / WBA: BMW / WBS: BMWM / WDB: Mercedes-Benz / WMW: MINI / WP0: Porsche / WP1: Porsche / W0L: Opel / WVW: Volkswagen / WV1:Volkswagen / WV2: Volkswagen Φορτηγά/Πούλμαν / YK1: Saab / YS3: Saab / YV1: VolvoCars / ZDF: FerrariDino / ZFA: Fiat / ZFF: Ferrari / 1FB: FordMotorCompany / 1FC: FordMotorCompany / 1FD: FordMotorCompany / 1FM: FordMotorCompany / 1FU:Freightliner / 1FV: Freightliner / 1F9: FWDCorp. / 1G: GeneralMotors / 1GC: Chevrolet / 1GM: Pontiac / 1H: Honda ΗΠΑ / 1L: Lincoln / 1M: Mercury / 1M1: MackTruck / 1M2: MackTruck / 1M3: MackTruck
1M4: MackTruck / 1N: Nissan ΗΠΑ / 1VW: Volkswagen ΗΠΑ / 1YV: MazdaUSA / 2FB: FordMotorCompany Καναδάς / 2FC: FordMotorCompany Καναδάς / 2FM: FordMotorCompany Καναδάς / 2FT: FordMotorCompany Καναδάς / 2FU: Freightliner / 2FV:Freightliner / 2M: Mercury / 2G: GeneralMotors Καναδάς / 2G1: Chevrolet Καναδάς / 2G1: Pontiac Καναδάς / 2HM: Hyundai Καναδάς / 2WK: WesternStar / 2WL: WesternStar / 2WM: WesternStar / 3FE: FordMotorCompanyMεξικό / 3G: GeneralMotors Μεξικό / 3VW: VolkswagenMεξικό
9BW: Volkswagen Βραζιλία / 4F: Mazda ΗΠΑ / 4M: Mercury / 4S: Subaru-IsuzuAutomotive / 4US: BMW ΗΠΑ
4V1: Volvo / 4V2: Volvo / 4V3: Volvo / 4V4: Volvo / 4V5: Volvo / 4V6: Volvo / 4VL: Volvo / 4VM: Volvo / 4VZ: Volvo
5L: Lincoln / 6F: FordMotorCompany Αυστραλία / 6H: GeneralMotors-Holden / 6MM: MitsubishiMotors Αυστραλία
6T1: Toyota Αυστραλία
1M4: MackTruck / 1N: Nissan ΗΠΑ / 1VW: Volkswagen ΗΠΑ / 1YV: MazdaUSA / 2FB: FordMotorCompany Καναδάς / 2FC: FordMotorCompany Καναδάς / 2FM: FordMotorCompany Καναδάς / 2FT: FordMotorCompany Καναδάς / 2FU: Freightliner / 2FV:Freightliner / 2M: Mercury / 2G: GeneralMotors Καναδάς / 2G1: Chevrolet Καναδάς / 2G1: Pontiac Καναδάς / 2HM: Hyundai Καναδάς / 2WK: WesternStar / 2WL: WesternStar / 2WM: WesternStar / 3FE: FordMotorCompanyMεξικό / 3G: GeneralMotors Μεξικό / 3VW: VolkswagenMεξικό
9BW: Volkswagen Βραζιλία / 4F: Mazda ΗΠΑ / 4M: Mercury / 4S: Subaru-IsuzuAutomotive / 4US: BMW ΗΠΑ
4V1: Volvo / 4V2: Volvo / 4V3: Volvo / 4V4: Volvo / 4V5: Volvo / 4V6: Volvo / 4VL: Volvo / 4VM: Volvo / 4VZ: Volvo
5L: Lincoln / 6F: FordMotorCompany Αυστραλία / 6H: GeneralMotors-Holden / 6MM: MitsubishiMotors Αυστραλία
6T1: Toyota Αυστραλία
Με τα έτη κατασκευής τι γίνεται;
1971=1
1972=2 1973=3 1974=4 1975=5 1976=6 1977=7 1978=8 1979=9 1980=A |
1981=B
1982=C 1983=D 1984=E 1985=F 1986=G 1987=H 1988=J 1989=K 1990=L |
1991=M
1992=N 1993=P 1994=R 1995=S 1996=T 1997=V 1998=W 1999=X 2000=Y |
2001=1
2002=2 2003=3 2004=4 2005=5 2006=6 2007=7 2008=8 2009=9 2010=A |
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..................
ΠΗΓΗ. 1. autotriti
2. google
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου