ΤΕΤΑΡΤΗ 23-10-2013
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΕ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Στην πρέσα οι ναυτεργάτες και τα δικαιώματά τους
Σε εφαρμογή από την 1η Νοέμβρη ο νόμος για δραστικές μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις
Μαζικές
απολύσεις ναυτεργατών από την 1η Νοέμβρη έχουν ανακοινώσει οι
ακτοπλοϊκές εταιρείες στα πληρώματα των πλοίων, στο πλαίσιο της
εφαρμογής του νόμου 4150/2013, για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων
πάνω από 40%, κυρίως στις ειδικότητες των μαγείρων, καμαρότων κ.ά.
Παράλληλα, προωθείται η μείωση των οργανικών συνθέσεων και στα 6 επιβατηγά πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, απ' όπου, σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις, θα πεταχτούν εκτός 214 ναυτεργάτες σε σύνολο 500.
Την ίδια ώρα, η ανεργία στους ναυτεργάτες τσακίζει κόκαλα, γεγονός που δεν μπορούν να κρύψουν ούτε τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.
Για το Σεπτέμβρη δίνουν ακριβώς 4.000 ανέργους, όταν τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ήταν 3.282.
Από τους 4.000 το επίδομα ύψους ...294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 για τους άγαμους, θα πάρουν οι 516, δηλαδή το 12,90%!
Την ίδια ώρα που στα καράβια γίνεται «σφαγή», το Ναυτικό Επιμελητήριο και η Τράπεζα της Ελλάδος, με «μελέτες» και «στοιχεία», επιχειρούν προκλητικά να αντιστρέψουν την πραγματικότητα.
Το ΝΕΕ αναφέρει ότι: «Οταν το homeporting (σ.σ. να είναι ελληνικό λιμάνι, λιμάνι αφετηρίας) των κρουαζιερόπλοιων θα αναπτυχθεί πλήρως, θα δημιουργηθούν περίπου 12.000 νέες θέσεις εργασίας και πάνω από 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα στην ελληνική οικονομία».
Αντίστοιχα, σε μελέτη της ΤτΕ, σημειώνεται ότι οι συνολικές εισπράξεις από ταξιδιώτες κρουαζιέρας ανήλθαν το 2012 σε 519,4 εκατ. ευρώ, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2013 ανήλθαν σε 185 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 9,5% σε σχέση με το 2012.
Σε χτεσινό δελτίο Τύπου, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών), ΠΕΣ/ΝΑΤ
επισημαίνουν ότι, κεφάλαιο, ΕΕ, που προωθούν την άρση του cabotage, κάνουν λόγο για δισ. ευρώ και χιλιάδες θέσεις εργασίας όταν «στο λιμάνι του Πειραιά δεν έχει μείνει ούτε ένα πλοίο με ελληνική σημαία, δεν έχουν ούτε ένα ναυτεργάτη με συγκροτημένα δικαιώματα.
Βασιλεύει το σύγχρονο δουλεμπόριο και η "μαύρη" ανασφάλιστη εργασία».
Σε ό,τι αφορά τα μαγαζιά στον Πειραιά «ένα στα τρία έχουν κλείσει παρότι η κυβέρνηση διατυμπανίζει ότι ήρθαν 17,5 εκ. τουρίστες», ενώ το ΝΑΤ έχει οδηγηθεί σε οργανικό έλλειμμα 1 δισ. ευρώ για το 2013».
Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να προετοιμάσουν σε κάθε χώρο δουλειάς την απεργία στις 6 Νοέμβρη και καλούν σε μαζική συμμετοχή στη σημερινή οργανωτική σύσκεψη (10.30 π.μ., στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ).
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παράλληλα, προωθείται η μείωση των οργανικών συνθέσεων και στα 6 επιβατηγά πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, απ' όπου, σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις, θα πεταχτούν εκτός 214 ναυτεργάτες σε σύνολο 500.
Την ίδια ώρα, η ανεργία στους ναυτεργάτες τσακίζει κόκαλα, γεγονός που δεν μπορούν να κρύψουν ούτε τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.
Για το Σεπτέμβρη δίνουν ακριβώς 4.000 ανέργους, όταν τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ήταν 3.282.
Από τους 4.000 το επίδομα ύψους ...294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 για τους άγαμους, θα πάρουν οι 516, δηλαδή το 12,90%!
Την ίδια ώρα που στα καράβια γίνεται «σφαγή», το Ναυτικό Επιμελητήριο και η Τράπεζα της Ελλάδος, με «μελέτες» και «στοιχεία», επιχειρούν προκλητικά να αντιστρέψουν την πραγματικότητα.
Το ΝΕΕ αναφέρει ότι: «Οταν το homeporting (σ.σ. να είναι ελληνικό λιμάνι, λιμάνι αφετηρίας) των κρουαζιερόπλοιων θα αναπτυχθεί πλήρως, θα δημιουργηθούν περίπου 12.000 νέες θέσεις εργασίας και πάνω από 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα στην ελληνική οικονομία».
Αντίστοιχα, σε μελέτη της ΤτΕ, σημειώνεται ότι οι συνολικές εισπράξεις από ταξιδιώτες κρουαζιέρας ανήλθαν το 2012 σε 519,4 εκατ. ευρώ, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2013 ανήλθαν σε 185 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 9,5% σε σχέση με το 2012.
Σε χτεσινό δελτίο Τύπου, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών), ΠΕΣ/ΝΑΤ
επισημαίνουν ότι, κεφάλαιο, ΕΕ, που προωθούν την άρση του cabotage, κάνουν λόγο για δισ. ευρώ και χιλιάδες θέσεις εργασίας όταν «στο λιμάνι του Πειραιά δεν έχει μείνει ούτε ένα πλοίο με ελληνική σημαία, δεν έχουν ούτε ένα ναυτεργάτη με συγκροτημένα δικαιώματα.
Βασιλεύει το σύγχρονο δουλεμπόριο και η "μαύρη" ανασφάλιστη εργασία».
Σε ό,τι αφορά τα μαγαζιά στον Πειραιά «ένα στα τρία έχουν κλείσει παρότι η κυβέρνηση διατυμπανίζει ότι ήρθαν 17,5 εκ. τουρίστες», ενώ το ΝΑΤ έχει οδηγηθεί σε οργανικό έλλειμμα 1 δισ. ευρώ για το 2013».
Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να προετοιμάσουν σε κάθε χώρο δουλειάς την απεργία στις 6 Νοέμβρη και καλούν σε μαζική συμμετοχή στη σημερινή οργανωτική σύσκεψη (10.30 π.μ., στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ).
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου