ΤΕΤΑΡΤΗ 23-10-2013
Σε ρηχά νερά κινείται ο Προαστιακος Σιδηρόδρομος.
Πάμε για το τέλος του 2013 και το ζήτημα των έργων του Προαστιακου παραμένει σε χειμέρια νάρκη και περιμένουμε σημαντικές κινήσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Στα έργα του Προαστιακού Σιδηρόδρομου δεν βλέπουμε ιδιαίτερες κινήσεις και το μέσο κυριολεκτικά είναι σε αφανισμό. Αν και το δίκτυο υποτίθεται ότι ξεκινά από τον Πειραιά και μέσω της Αθήνας καταλήγει στην Αττική Οδό, ωστόσο το πραγματικά λειτουργικό τμήμα είναι εκείνο που κινείται πάνω στην Αττική Οδό.
ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ
Σχεδόν εξαφανισμένο είναι αυτό το κομμάτι του δικτύου. Δρομολόγια ανά μία ώρα και μάλιστα με τελικό προορισμό το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Οι σταθμοί ενδιάμεσα σε Αθήνα και Πειραιά είναι μόνιμα άδειοι καθώς η συχνότητα είναι τόσο αραιή που ο προγραμματισμός κάνει μαθηματική πράξη μία απλή μεταβίβαση.
ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ
Το μεγαλύτερο ατού του αστικού τμήματος του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου είναι αυτό μεταξύ της Αθήνας και του ΣΚΑ. Περνά από τις πυκνοκατοικημένες δυτικές περιοχές της πρωτεύουσας. Σε αυτό το τμήμα ο Προαστιακό παίζει κυριολεκτικά μόνος τους καθώς δεν υπάρχει άλλο μέσο σταθερής τροχιάς που να περνά από εκεί.
Και εδώ όμως η συγκοινωνιακή πολιτική είναι ανύπαρκτη, ζημιώνοντας το μέσο από σημαντικά έσοδα. Σε αυτό το τμήμα υπάρχουν και δύο σταθμοί, έτοιμοι εδώ και ένα χρόνο οι οποίοι όμως για ενδοεταιρικές διαφορές μεταξύ ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ δεν έχουν παραδοθεί στο κοινό. Το χειρότερο είναι πως κανείς δεν βγαίνει να ζητήσει το λόγο και να επιδιώξει την λειτουργία τους.
Στο σύνολο του το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς-ΣΚΑ περνά από περίπου 15 Δήμους της πρωτεύουσας. Παρόλα αυτά επιμένει να υπολειτουργεί το τμήμα αυτό, απαξιώνοντας το.
ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα δυνατά χαρτιά (έλλειψη ανταγωνισμού άλλωστε) του Προαστιακού είναι οι προορισμοί προς Κιάτο και Αεροδρόμιο. Υπάρχουν όμως σχέδια για πρόσθεση και άλλων δρομολογίων που θα δυναμώσουν το επιχειρησιακό πρόσωπο του Προαστιακού.
Η Χαλκίδα λειτουργεί εδώ και χρόνια αλλά ποτέ δεν εντάχθηκε στο δίκτυο ενώ είναι σε απόσταση που μπορεί να χαρακτηριστεί προαστιακή. Χαρακτηριστικά να πούμε πως η Χαλκίδα είναι πιο κοντά από το Κιάτο.
Η επέκταση προς Λαύριο, δυστυχώς έχει μείνει μακέτα και προεκλογική δέσμευση χωρίς κανένας να την προχωρά τελικά. Τελευταία φορά την είχε θυμηθεί ο πρώην Υπουργός Υποδομών. Έκτοτε αγνοείται η τύχη της..
Ας μην μιλήσουμε για την υποτιθέμενη επέκταση προς Ραφήνα καθώς εκεί θα περάσουμε σε έργα τα οποία δεν είναι στα σχέδια του ΟΣΕ, ούτε καν για την επόμενη δεκαετία.
ΠΗΓΗ. ypodomes
Σε ρηχά νερά κινείται ο Προαστιακος Σιδηρόδρομος.
Πάμε για το τέλος του 2013 και το ζήτημα των έργων του Προαστιακου παραμένει σε χειμέρια νάρκη και περιμένουμε σημαντικές κινήσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Στα έργα του Προαστιακού Σιδηρόδρομου δεν βλέπουμε ιδιαίτερες κινήσεις και το μέσο κυριολεκτικά είναι σε αφανισμό. Αν και το δίκτυο υποτίθεται ότι ξεκινά από τον Πειραιά και μέσω της Αθήνας καταλήγει στην Αττική Οδό, ωστόσο το πραγματικά λειτουργικό τμήμα είναι εκείνο που κινείται πάνω στην Αττική Οδό.
ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ
Σχεδόν εξαφανισμένο είναι αυτό το κομμάτι του δικτύου. Δρομολόγια ανά μία ώρα και μάλιστα με τελικό προορισμό το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Οι σταθμοί ενδιάμεσα σε Αθήνα και Πειραιά είναι μόνιμα άδειοι καθώς η συχνότητα είναι τόσο αραιή που ο προγραμματισμός κάνει μαθηματική πράξη μία απλή μεταβίβαση.
ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ
Το μεγαλύτερο ατού του αστικού τμήματος του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου είναι αυτό μεταξύ της Αθήνας και του ΣΚΑ. Περνά από τις πυκνοκατοικημένες δυτικές περιοχές της πρωτεύουσας. Σε αυτό το τμήμα ο Προαστιακό παίζει κυριολεκτικά μόνος τους καθώς δεν υπάρχει άλλο μέσο σταθερής τροχιάς που να περνά από εκεί.
Και εδώ όμως η συγκοινωνιακή πολιτική είναι ανύπαρκτη, ζημιώνοντας το μέσο από σημαντικά έσοδα. Σε αυτό το τμήμα υπάρχουν και δύο σταθμοί, έτοιμοι εδώ και ένα χρόνο οι οποίοι όμως για ενδοεταιρικές διαφορές μεταξύ ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ δεν έχουν παραδοθεί στο κοινό. Το χειρότερο είναι πως κανείς δεν βγαίνει να ζητήσει το λόγο και να επιδιώξει την λειτουργία τους.
Στο σύνολο του το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς-ΣΚΑ περνά από περίπου 15 Δήμους της πρωτεύουσας. Παρόλα αυτά επιμένει να υπολειτουργεί το τμήμα αυτό, απαξιώνοντας το.
ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα δυνατά χαρτιά (έλλειψη ανταγωνισμού άλλωστε) του Προαστιακού είναι οι προορισμοί προς Κιάτο και Αεροδρόμιο. Υπάρχουν όμως σχέδια για πρόσθεση και άλλων δρομολογίων που θα δυναμώσουν το επιχειρησιακό πρόσωπο του Προαστιακού.
Η Χαλκίδα λειτουργεί εδώ και χρόνια αλλά ποτέ δεν εντάχθηκε στο δίκτυο ενώ είναι σε απόσταση που μπορεί να χαρακτηριστεί προαστιακή. Χαρακτηριστικά να πούμε πως η Χαλκίδα είναι πιο κοντά από το Κιάτο.
Η επέκταση προς Λαύριο, δυστυχώς έχει μείνει μακέτα και προεκλογική δέσμευση χωρίς κανένας να την προχωρά τελικά. Τελευταία φορά την είχε θυμηθεί ο πρώην Υπουργός Υποδομών. Έκτοτε αγνοείται η τύχη της..
Ας μην μιλήσουμε για την υποτιθέμενη επέκταση προς Ραφήνα καθώς εκεί θα περάσουμε σε έργα τα οποία δεν είναι στα σχέδια του ΟΣΕ, ούτε καν για την επόμενη δεκαετία.
ΠΗΓΗ. ypodomes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου