ΤΡΙΤΗ 22-10-2013
Με μήκος που φτάνει τα 400 μέτρα και χωρητικότητα 18.000 κοντέινερς, τα «Triple E» («Τριπλό Ε») φορτηγά πλοία έχουν πλάτος μεγαλύτερο από εκείνο ενός αυτοκινητόδρομου και ύψος 20όροφου κτιρίου.
Και είναι τόσο μεγάλα που τα λιμάνια της Ευρώπης είναι υποχρεωμένα να πραγματοποιήσουν ριζικές τροποποιήσεις στις υποδομές τους για να μπορέσουν να τα υποδεχτούν.
Ενας στόλος τέτοιων φορτηγών πλοίων αναμένεται να πλεύσει προς την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, καθώς τα πρώτα νέα Triple E θα είναι έτοιμα το ερχόμενο καλοκαίρι, αλλάζοντας τα δεδομένα και τους όρους του εμπορίου.
Προκειμένου να περιγράψει το εξωπραγματικό μέγεθος των εν λόγω πλοίων, σχετικό δημοσίευμα του Guardian αναφέρει: «Εάν τοποθετούσαμε το ένα πάνω στο άλλο όλα τα κοντέινερς που μπορεί να χωρέσει ένα Triple E η στοίβα θα έφτανε σε ύψος τη στρατόσφαιρα, 47 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της γης.
Επιπλέον, εάν τα φορτώναμε πάνω σε τρένο τότε αυτό θα χρειαζόταν να έχει μήκος 110 χιλιομέτρων, ενώ μέσα του θα μπορούσαν να χωρέσουν 36.000 αυτοκίνητα».
Επειδή ακριβώς είναι τόσο μεγάλα, τα Triple E -το όνομα των οποίων δανείζεται τα αρχικά από τις λέξεις Energy efficiency [ενεργειακή αποδοτικότητα] και environmentally improved [περιβαλλοντικά βελτιωμένο]- θα μπορούν να μεταφέρουν τα αγαθά φτηνότερα και αποτελεσματικότερα από κάθε άλλο φορτηγό πλοίο.
Το μέγεθός τους όμως θέτει ένα σημαντικό πρόβλημα, καθώς λίγα λιμάνια στον κόσμο έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν ένα τέτοιο πλοίο: συγκεκριμένα, κανένα λιμάνι στη βόρεια ή νότια Αμερική και εξαιρετικά λίγα στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι εις το εξής αναμένεται να επενδυθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και δολάρια για την τροποποίηση των υποδομών των λιμανιών.
Τέλος, όπως σημειώνει το δημοσίευμα του Guardian, ο εν λόγω στόλος θα αποδειχτεί ιδιαιτέρως κερδοφόρος για την Ευρώπη, η οποία πρόσφατα σύναψε ελεύθερες εμπορικές συμφωνίες με την Κολομβία, το Περού και άλλες χώρες της Κεντρικής Αμερικής, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Κίνα, τον Καναδά και τη Σιγκαπούρη.
Αυτές οι κινήσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την εισροή περίπου 275 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ευρώπης, ποσό το οποίο ισούται με την είσοδο άλλης μιας Αυστρίας στην Ε.Ε.
ΠΗΓΗ. staparaskinia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου