Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως που
τίθεται σε ισχύ στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το Μέρος Β’ περιλαμβάνει τον Κανονισμό Κυκλοφορίας και Ελιγμών και στόχο έχει την εναρμόνιση του εγχώριου
νομοθετικού πλαισίου με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια και τη
διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, καθώς και την ανάγκη για ενσωμάτωση
διατάξεων για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής
Κυκλοφορίας (ERTMS).
Σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, πριν από
μερικές ημέρες, τονιζόταν ότι το νομοθετικό πλαίσιο που τίθεται σε ισχύ
αντικαθιστά το υφιστάμενο που χρονολογείται από το 1974.
“Επί της ουσίας, ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης αποτελεί τον
“Κ.Ο.Κ” του σιδηροδρόμου και η επικαιροποίηση του ήταν επιβεβλημένη, λόγω
και του ανοίγματος της αγοράς
εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών”, ανέφερε το υπουργείο.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το νέο Κανονισμό η κυκλοφορία των
αμαξοστοιχιών θα υλοποιείται από τον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό, ο οποίος
σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει την αποκλειστική ευθύνη για την
κυκλοφορία της αμαξοστοιχίας.
Για λόγους ασφάλειας, προβλέπεται το δεύτερο άτομο στην
καμπίνα μηχανοδήγησης να είναι μηχανοδηγός, τουλάχιστον έως ότου ολοκληρωθεί σε
όλο το δίκτυο η λειτουργία του ETCS (σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου