Γιατί να χρησιμοποιήσετε οκτώ, ή ακόμα και τέσσερεις κυλίνδρους, όταν ακόμη και ο ένας κύλινδρος είναι αρκετός;
Στην προσπάθεια για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες
εκπομπές με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το κλειδί για να ξεκλειδώσετε
τα οφέλη αυτά μπορεί συχνά να βρίσκεται στην «τέχνη της βελτίωσης».
Απενεργοποίηση κυλίνδρων
Η απενεργοποίηση των κυλίνδρων ονομάζεται επίσης μεταβλητή μετατόπιση. Η αποδεδειγμένη αυτή μέθοδος προκειμένου να εξοικονομηθούν καύσιμα και να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων περιλαμβάνει γενικά τη διακοπή των μισών κυλίνδρων του κινητήρα με τον έλεγχο του σπινθήρα ανάφλεξης και των βαλβίδων.Η απενεργοποίηση των κυλίνδρων ενώ είναι μία αποδεκτή μέθοδος, η προσέγγιση της έχει όμως μειονεκτήματά, ιδιαίτερα σε τομείς ακριβείας, θορύβου και κραδασμών
Για να μεγιστοποιηθούν τα πλεονεκτήματα, χρειάζεται μια προσέγγιση από μια νέα οπτική γωνία σύμφωνα με την Delphi.
Σχήμα: Σχηματική διάταξη απενεργοποίησης κυλίνδρων
Dynamic Skip Fire: Απενεργοποίηση του κυλίνδρου κατά "παραγγελία"
Η δυναμική απενεργοποίηση των κυλίνδρων - Dynamic Skip Fire (DSF®), είναι η πρώτη πλήρως μεταβλητή τεχνολογία ελέγχου βαλβίδων και απενεργοποίησης των κυλίνδρων του κινητήρα κατ΄ επιλογή.Η τεχνολογία αυτή συνδυάζει την μηχανική συνδεσμολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων της Delphi Technologies με το ιδιόκτητο λογισμικό που αναπτύχθηκε από την Tula, συνεργάτη της Silicon Valley, για να σπινθηροδοτήσει τον ακριβή αριθμό κυλίνδρων που απαιτούνται για την ικανοποίηση του αιτήματος του οδηγού για ισχύ και ροπή.
Εάν το αυτοκίνητο χρειάζεται μόνο 25 ίππους και έναν κύλινδρο - τότε αυτό είναι το μόνο που παράγεται. Γιατί άραγε να λειτουργήσουν τέσσερις από τους οκτώ κυλίνδρους ενός κινητήρα, όπως γίνεται μέχρι σήμερα όταν και οι τέσσερεις είναι πολλοί;
Αν πάλι το αυτοκίνητο χρειάζεται περισσότερα σε ισχύ και ροπή τότε μπορούν να δοθούν περισσότερα. Το σύστημα Skip Fire (DSF®) κατά απαίτηση προσαρμόζεται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης.
ΠΗΓΗ. tosynergeio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου