ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Ερώτηση του ΚΚΕ για τη φορολογία και τα προνόμια των εφοπλιστών

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21-2014

 
 Οι Ελληνες εφοπλιστές πρωτοστατούν στις παραγγελίες νεότευκτων και «δεύτερο χέρι» πλοίων, συνολικής αξίας 18,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2013, τάση που συνεχίζεται και το 2014
 
Τον φορολογικό παράδεισο που έχουν διαμορφώσει διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις της χώρας για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, καθεστώς που ενισχύει και η σημερινή συγκυβέρνηση, την ίδια ώρα που εξαπολύει ανελέητη φοροληστεία σε βάρος της εργατικής τάξης, συνολικά του λαού, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ, με Ερώτηση και Αίτηση για κατάθεση εγγράφων, που κατέθεσαν οι βουλευτές του Κόμματος Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης και Νίκος Καραθανασόπουλος.
 Από το 2012 μέχρι και σήμερα σε βάρος των ναυτεργατών έχει επιβληθεί αύξηση της φορολογίας τους κατά 300%. 
Αυξήθηκε το όριο ηλικίας συνταξιοδότησής τους κατά 2 χρόνια, μειώθηκαν οι συντάξεις τους πάνω από 50%, η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε ιστορικά ρεκόρ, με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) να δίνει για το Γενάρη 5.112 εγγεγραμμένους ανέργους. 

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΓΕΝΕ, στους καταλόγους του Γραφείου εγγράφεται το ένα τρίτο των ανέργων. 
Και όχι μόνο αυτό, αλλά από τους 5.112 επίδομα ανεργίας πήραν, λόγω των απαγορευτικών προϋποθέσεων που προβλέπονται, μόλις οι 887, δηλαδή το 17,35%. Και όταν λέμε «επίδομα», μιλάμε για ένα ποσό ύψους 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους.

Σε πλήρη εξέλιξη από κυβέρνηση και εφοπλιστές είναι και η επιχείρηση κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών και η επιβολή ατομικών συμβάσεων, για να μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια για την παραπέρα αύξηση της ήδη τρελής κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Επισημαίνεται στην Ερώτηση: 
«Την ίδια στιγμή που είναι σε εξέλιξη η σφοδρή αντιλαϊκή επίθεση της ΕΕ, της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου ενάντια στην εργατική τάξη και στα άλλα λαϊκά στρώματα, που ζουν σε συνθήκες μαζικής ανεργίας και φτώχειας, συνεχίζονται οι προκλητικές κρατικές επιδοτήσεις, οι φοροαπαλλαγές, η διαγραφή χρεών στα διάφορα τμήματα του κεφαλαίου (εφοπλιστικό, χρηματοπιστωτικό, βιομηχανικό κ.ά.)

Οι εφοπλιστές μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, τις σκανδαλώδεις κρατικές επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές ακόμη και την περίοδο της κρίσης αποκομίζουν κέρδη, πρωτοστατούν στις παραγγελίες νεότευκτων και "δεύτερο χέρι" πλοίων συνολικής αξίας 18,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2013, τάση που συνεχίζεται και το 2014. 

Με τους αντιλαϊκούς νόμους 2687/53, 25/75 κ.ά. μεταξύ των άλλων προνομίων απολαμβάνουν 56 προκλητικές φοροαπαλλαγές. 
Οι φορολογικές υποχρεώσεις των εφοπλιστών εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα "tonnage tax" και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους.

Το ΚΚΕ έγκαιρα κατήγγειλε ότι η δημαγωγική καμπάνια των εφοπλιστών και της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ότι δήθεν το εφοπλιστικό κεφάλαιο θα συμβάλει στα φορολογικά έσοδα της χώρας, αποτελεί απάτη. 
Το ΚΚΕ είναι το μοναδικό κόμμα που έχει διαχρονικά αντιταχθεί στη συνταγματική κατοχύρωση των εφοπλιστικών προνομίων. Ζητούσε και ζητάει την κατάργηση των αντιλαϊκών νόμων 2687/53, 25/75 κ.ά. σε όλες τις διαδικασίες συνταγματικής αναθεώρησης από το 1974 μέχρι σήμερα».

Με βάση τα παραπάνω οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας, καταθέτοντας και τα σχετικά έγγραφα με τα στοιχεία:
  • Τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του νόμου 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ίδιου νόμου;
  • Πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013 με βάση το «συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών»;
  • Ποια είναι τα φορολογικά έσοδα από τις ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (off-shore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2013;
  • Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά;
Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, καθώς και τι ενέργειες έχουν γίνει ώστε να εισπραχθούν από το Δημόσιο και το ΝΑΤ;
 
 
 
 
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου