ΤΡΙΤΗ 20-8-2013
→Oι 610 εργαζόμενοι στις επισκευαστικές βάσεις περνούν στη νέα εταιρεία
Δύο ημέρες μετά την απόσχιση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερης ως ROSCO, με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ 2014 Β΄της 16/8/2013), πέρασε το σύνολο των μετοχών της στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ για να ξεκινήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο και θα γίνει σε δύο φάσεις. Οι ενδιαφερόμενοι θα διεκδικήσουν μέρος ή το σύνολο των 644.216 μετοχών της ROSCO και θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των επισκευαστικών βάσεων για 30 χρόνια. Στις 14 του μηνός δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και η απόφαση απόσχισης της εταιρείας από τον όμιλο του ΟΣΕ, με τη διευκρίνιση ότι τα έσοδα από την πώληση θα διατεθούν για την απομείωση του χρέους του Οργανισμού προς το Δημόσιο. Δύο είναι τα ενδιαφέροντα στοιχεία της κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών:
* Στο άρθρο 3 παράγραφος 7 ορίζεται σαφώς ότι το σύνολο του προσωπικού που εργαζόταν στις επισκευαστικές βάσεις στις 31 Δεκεμβρίου 2012 και ανερχόταν σε 610 άτομα περνά αυτοδίκαια στη νέα εταιρεία, με αναγνώριση όλων των δικαιωμάτων του. Με άλλη διάταξη μεταφέρονται στη ROSCO και όλες οι εν εξελίξει συμβάσεις προμήθειας υλικών και υπηρεσιών που αφορούν την επισκευαστική βάση και πλέον θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό της.
* Η προς ιδιωτικοποίηση εταιρεία «προικοδοτείται» με έντεκα ακίνητα, με συνολική επιφάνεια 290 στρέμματα, κυρίως επισκευαστικές βάσεις που αφορούν τους σημαντικότερους εμπορευματικούς κόμβους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Εκτός από τις εγκαταστάσεις σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λάρισα, προστέθηκαν ακίνητα σε Πάτρα, Καλαμάτα, Πύργο, Αλεξανδρούπολη και Διακοφτό. Παράλληλα «τρέχει» ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με τα σημερινά δεδομένα οι όμιλοι πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ώς τις 16 Σεπτεμβρίου. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση και όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις θα κληθούν να υποβάλουν την οριστική προσφορά τους.
Οι δύο διαγωνισμοί αναμένεται να κινηθούν παράλληλα, με βασικούς διεκδικητές τους Ρώσους, τους Κινέζους, αλλά και τους Γάλλους. Ηδη έχουν δραστηριοποιηθεί για να αποκτήσουν συνεταίρους από την ελληνική αγορά, κυρίως μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η Ακτωρ και η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Χαρά Τζαναβάρα
ΠΗΓΗ. Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου