Ένα κλιματιστικό air condition, λειτουργεί περίπου όπως ένα ψυγείο. Πιο συγκεκριμένα, ας δούμε τι γίνεται, λυτά και κατανοητά:
Ο αεροκομπρέσσορας συμπιέζει(σημείο Β του διαγράμματος) ένα παγωμένο αέριο που το λένε Freon. Έτσι, το αέριο αυτό γίνεται καυτό και έχει υψηλή πίεση.
Αυτό το καυτό αέριο περνάει μέσα από ένα σετ σωλήνων(στο διάγραμμα αναπαρίσταται ως κόκκινοi σωλήνες) και το φυσάει ουσιαστικά ο εξωτερικός ανεμιστήρας ώστε να το κρυώσει (όσο ζεστός και αν είναι ο εξωτερικό αέρας, είναι πάντα πολύ πιο κρύος από την θερμοκρασία του καυτού αερίου). Αυτό το καυτό αέριο κατά τη φάση αυτή(του "φυσίματος"), μετατρέπεται σταδιακά σε υγρό.
Έτσι, κατά τη διαδρομή που διανύει το καυτό αέριο, μετατρέπεται σιγά σιγά σε υγρό.
Στο τέλος όμως αυτής της διαδρομής(σημείο Α του διαγράμματος), το υγρό αυτό καταλήγει και περνάει από μία βαλβίδα εκτόνωσης, όπου από κει και μετά, βρίσκονται άλλοι σωλήνες(οι μπλε βάσει διαγράμματος).
Κατά την εκτόνωση(σκεφτείτε το σαν ψεκαστήρι), το υγρό αυτό εξατμίζεται.
Κατα την εξάτμιση, γίνεται κρύο και μετατρέπεται ουσιαστικά ξανά σε παγωμένο αέριο με χαμηλή πίεση, κυκλοφορώντας ουσιαστικά μέσα στους "μπλε" σωλήνες που βρίσκονται μετά την βαλβίδα εκτόνωσης (στο διάγραμμα αναπαρίστανται ως μπλε σωλήνες).
Ετσι, πολύ απλά, ένας ανεμιστήρας φυσάει τους πλέον παγωμένους απο το αέριο σωλήνες(τους μπλε), με αποτέλεσμα να παράγεται κρύος αέρας μέσα στον χώρο μας.
Αυτό το αέριο κάνει συνέχεια τον κύκλο του, με αποτέλεσμα οι "μπλε" σωλήνες να είναι συνέχεια παγωμένοι και να βγάζει το κλιματιστικό συνεχόμενα παγωμένο αέρα!
Αυτό σημαίνει ότι όταν κάνει το αέριο την "βόλτα" του μέσα στους "μπλε" σωλήνες, στο τέλος υπάρχει ο αεροκομπρέσσορας που το ξανασυμπιέζει, γίνεται καυτό, περνάει στους "κόκκινους" σωλήνες, κ.ο.κ.
Αλλά υπάρχει αρκετό αέριο ώστε να βρίσκεται παράλληλα σε όλες τις φάσεις, γι'αυτό και οι "μπλε" σωλήνες που φυσάει το κλιματιστικό μας, διατηρούνται συνέχεια παγωμένοι.
ΠΗΓΗ. coolweb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου