ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

Τεχνολογία Cylinder on demand (Απενεργοποίηση κυλίνδρων)


Βενζινοκινητήρες μεγάλου κυβισμού λειτουργούν συνήθως στην περιοχή χαμηλού φορτίου. Στην περίπτωση αυτή οι απώλειες της πεταλούδας είναι υψηλές, αφού η πεταλούδα (οι πεταλούδες) ανοίγει (ανοίγουν) ελάχιστα. Αυτό οδηγεί σε χαμηλότερο βαθμό απόδοσης και κακή ειδική κατανάλωση καυσίμου. 

Ένας κινητήρας 4-κυλίνδρων χωρίς πεταλούδα σε υψηλά φορτία είναι στην ειδική κατανάλωση οικονομικότερος από έναν κινητήρα 8 κυλίνδρων με πεταλούδα. 

Σημαντικός λόγος για τον οποίου θεωρείται θετική η απενεργοποίηση κυλίνδρων – ονομάζεται και «cylinder on demand», που σημαίνει «κύλινδροι κατ’ απαίτηση». 

Στην συνέχει γίνεται αναφορά και δίνονται παραδείγματα από έναν οκτακύλινδρο κινητήρα του γκρουπ VAG.



Η κύρια απαίτηση για την απενεργοποίηση των κυλίνδρων ήταν για το λόγο αυτό, οι βαλβίδες ανταλλαγής αερίων των απενεργοποιημένων κυλίνδρων, να παραμένουν κλειστές. Διαφορετικά θα εισέρχονταν πάρα πολύς αέρας στο σύστημα καυσαερίων και ο κινητήρας θα ψύχονταν πολύ γρήγορα.

Με την απενεργοποίηση των τεσσάρων κυλίνδρων θα μειωνόταν λόγω της μειωμένης συχνότητας ανάφλεξης, η ήρεμη λειτουργία του 8-κύλινδρου κινητήρα. Η απενεργοποίηση και ενεργοποίηση των κυλίνδρων θα πρέπει επίσης να γίνεται όσο το δυνατόν πιο άνετα για τους επιβάτες (αποφυγή αλμάτων φορτίου).

Εξέλιξη και πλεονεκτήματα

• Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στον κύκλο οδήγησης κατά περίπου 5%
• περίπου 10 έως 12 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο
• όταν λειτουργεί και σύστημα Start-Stop έως και 24 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρα
• όσο το δυνατόν υψηλότερη περιοχή φορτίου στη λειτουργία 4 κυλίνδρων
• μέγιστη δυνατή ταχύτητα κίνησης σε σταθερή πορεία (πάνω από 140 km/h) στη λειτουργία 4 κυλίνδρων
• άνεση των επιβατών στη λειτουργία των 4 κυλίνδρων


kilindroi2
Σχήμα: Ένδειξη στον πίνακα οργάνων

Τρόπος λειτουργίας

Η απενεργοποίηση των κυλίνδρων πραγματοποιείται με την τεχνολογία AVS (Audi Valvelift System) που έχει αναπτύξει η Audi. 

Κατά τη διαδικασία αυτή, σύμφωνα με τη σειρά ανάφλεξης, απενεργοποιούνται πάντα οι κύλινδροι 2, 3, 5 και 8. Κατά την απενεργοποίηση των κυλίνδρων παραμένουν κλειστές οι βαλβίδες.



ΠΗΓΗ. tosynergeio.gr


BINTEO.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου