Ο παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός αποτελεί ένα από τα πολλά όμορφα σημεία της πόλης και ορίζει το τέλος ή την αρχή του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου.
Στις αρχές του 18ου αιώνα η περιοχή αυτή, που βρισκόταν εκτός των τειχών της
πόλης, κατακλυζόταν από θάλασσα.
Γύρω στο 1720, την περίοδο της δεύτερης Τουρκοκρατίας του Ναυπλίου, οι Τούρκοι διαμόρφωσαν την περιοχή με προσχώσεις στολίζοντάς την με ολάνθιστους κήπους και «περίχρυσα περίπτερα» που προορίζονταν για τους Τούρκους αγάδες.
Γύρω στο 1720, την περίοδο της δεύτερης Τουρκοκρατίας του Ναυπλίου, οι Τούρκοι διαμόρφωσαν την περιοχή με προσχώσεις στολίζοντάς την με ολάνθιστους κήπους και «περίχρυσα περίπτερα» που προορίζονταν για τους Τούρκους αγάδες.
Το
1884, η περιοχή αυτή επελέγη για τη δημιουργία του σιδηροδρομικού σταθμού της
πόλης. Τον επόμενο χρόνο κατασκευάστηκαν τα κτίρια του σταθμού και το 1886
άρχισαν τα τακτικά δρομολόγια προς την Αθήνα.
Η παλιά σιδηροδρομική γραμμή του Ναυπλίου λειτούργησε μέχρι το 1963.
Τριάντα
χρόνια
αργότερα, το 1993, η γραμμή επαναλειτούργησε, αλλά ο σταθμός του
Ναυπλίου μεταφέρθηκε στο λιμάνι. Στο μεσοδιάστημα πραγματοποιήθηκαν και
κάποια τουριστικά δρομολόγια στην παλιά γραμμή, όπως φαίνεται και στο
παρακάτω σπάνιο φωτογραφικό ντοκουμέντο από τον Οκτώβρη του 1990.
Φώτο: Ναύπλιο
11/10/1990 – Τουριστική αμαξοστοιχία στην παλιά γραμμή του Ναυπλίου (οδός Αιγίου), κατά την
διάρκεια δρομολογίου με επιβάτες Γερμανούς τουρίστες. Η φωτογραφία
προέρχεται από το προσωπικό αρχείο του φίλου του Σιδηροδρόμου Χρήστου Δρούγκα,
και οι εικονιζόμενοι είναι εργαζόμενοι του ΟΣΕ.
ΠΗΓΗ. argolidatora
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου