ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας - Ποια αυτοκίνητα επιβαρύνονται, σε ποια θα γίνουν μειώσεις

ΚΥΡΙΑΚΗ 15-11-2015






Της Μαρίας Βουργάνα







Τέλη κυκλοφορίας πολλών ταχυτήτων με αυξήσεις αλλά και μικρές μειώσεις ανάλογα με το έτος ταξινόμησης, τον κυβισμό και τους ρύπους των αυτοκίνητων ετοιμάζεται να ανακοινώσει τη Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης.

Οι ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016 που «κλείδωσαν» αναμένεται να φέρουν:
  • επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες αυτοκίνητων τα οποία κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους μετά την 1η Νοεμβρίου 2010,
  • επιβαρύνσεις σε εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους αυτοκινήτων μεσαίου και μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.358 κυβικών) τα οποία ταξινομήθηκαν την πενταετία 2006-2010,
  • μικρή μείωση στα νέα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να περιμένουν όσοι έχουν στην κατοχή τους παλιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, αφού στόχος της κυβέρνησης είναι να περιοριστεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων που παρατηρείται την τελευταία πενταετία. Οι μειώσεις θα είναι της τάξης του 5% -10% και θα αφορούν τα αυτοκίνητα 1.928 κυβικών εκατοστών και άνω που ταξινομήθηκαν την περίοδο 2001-2005.
Τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή των νέων τελών κυκλοφορίας αναμένεται να αναρτηθούν στο Taxisnet μέχρι το τέλος του μήνα με την προθεσμία να λήγει κανονικά στο τέλος Δεκεμβρίου και ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης.

Το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας - Ποια αυτοκίνητα επιβαρύνονται, σε ποια θα γίνουν μειώσεις

Το σχέδιο
 
Το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 προβλέπει:


• Μείωση του ορίου ρύπων από τα 100 γραμμάρια στα 90 γραμμάρια κάτω από το οποίο υπάρχει απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής τελών κυκλοφορίας. 

Η αλλαγή αφορά στα ΙΧ που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010. Με το «αφορολόγητο» των 100 γραμμαρίων, μέχρι σήμερα απαλλάσσονται περίπου 100.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά τα 100.000 ΙΧ ανήκε στην κατηγορία των 90-100 γραμμαρίων. 

Όλα αυτά τα αυτοκίνητα θα κληθούν τώρα να πληρώσουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τέλος του συγκεκριμένου κλιμακίου θα διαμορφωθεί στο 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο. 

 Έτσι, ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 95 γραμμάρια και το οποίο μέχρι σήμερα δεν πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας θα επιβαρυνθεί με 86 ευρώ. 

Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 95.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά τέλη κυκλοφορίας, ενώ λιγότερα από 4.000 Ι.Χ. θα εξακολουθούν να απαλλάσσονται από τα τέλη.

Το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας - Ποια αυτοκίνητα επιβαρύνονται, σε ποια θα γίνουν μειώσεις

• Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για όλα ανεξαιρέτως τα ΙΧ που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010. 

Πρόκειται για περίπου 400.000 αυτοκίνητα τα οποία σήμερα επιβαρύνονται με 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο έως και με 3,4 ευρώ ανά γραμμάριο. 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για κάθε γραμμάριο, θα προστεθούν από 10 λεπτά έως και 30 λεπτά ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων. Όσο πιο ρυπογόνο το ΙΧ τόσο μεγαλύτερη η αύξηση των τελών σε λεπτά του ευρώ. 

Έτσι Ι.Χ που εκπέμπει από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, πλήρωνε μέχρι σήμερα 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο ή 108 ευρώ συνολικά για το 2016, θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 10-12 ευρώ.

• Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυβισμού άνω των 1.358 που ταξινομήθηκαν την περίοδο 2006-2010 και τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κινητήρα. 

Οι αυξήσεις θα είναι της τάξης των 10 έως 40 ευρώ. Ετσι, σε αντίθεση με ένα δίλιτρο ΙΧ 15ετίας το οποίο μπορεί να πληρώσει λιγότερα σε σχέση με πέρυσι ένα δίλιτρο 6ετίας ή 7ετίας θα επιβαρυνθεί με υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

• Θέσπιση μειωτικού συντελεστή 5%-10% για τα αυτοκίνητα που έχουν συμπληρώσει περισσότερα από δέκα χρόνια κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους.

Συγκεκριμένα τα τέλη κυκλοφορίας για όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από το 2001 έως και το 2005 και είναι άνω των 1.928 κ.ε. θα υπάρξει μείωση της τάξης των 10 έως 40 ευρώ.

Πάντως η καθυστέρηση ανακοίνωσης του τελικού σχεδίου για τα τέλη κυκλοφορίας έχει δημιουργήσει αναστάτωση στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς καταγράφεται μείωση στις πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων της τάξης του 17,6%, τη δεύτερη μεγαλύτερη σε ετήσια βάση εντός του 2015.

Την ίδια στιγμή η αγορά αναμένει και τις εξελίξεις σχετικά με το θέμα της απόσυρσης.
Η ισχύς του μέτρου λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2015 και ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές οι προθέσεις της κυβέρνησης για παράταση της ευνοϊκής ρύθμισης και για το 2016.

Οι 3 ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας
  • Αύξηση τελών κατά 10 έως 40 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και είναι άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών.
  • Μείωση τελών από 10 έως 40 ευρώ για τα οχήματα άνω των 1.928 κυβικών που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2001 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2005.
    - Μείωση του ορίου της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας από τα 100 στα 90 γραμμάρια.
  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας από 10 έως 30 ευρώ ανά γραμμάριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα για τα ΙΧ που πρωτοκυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.


ΠΗΓΗ. imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου