ΠΕΜΠΤΗ 27-3-2014
Καινούρια
προσπάθεια, να λειτουργήσουν τις δρεζίνες στην παλιά σιδηροδρομική
γραμμή της κοιλάδας των Τεμπών, ξεκίνησαν οι σιδηροδρομικοί της Λάρισας.
Στόχος, να εξασφαλιστεί άδεια από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που προϋποθέτει την
ασφάλεια διέλευσης της γραμμής, από πτώσεις βράχων κλπ.
Το
Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών, ήδη έστειλε έγγραφο υπηρεσιακά στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να αναλάβει προσωπικό, γραμμής τον περιοδικό έλεγχο της
γραμμής, σε μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, που θα γίνονται τα εκδρομικά
δρομολόγια.
Τέτοιο προσωπικό, λόγω και των συνεχών μειώσεων προσωπικού
δεν υπάρχει στη Λάρισα, παρά στο Λιανοκλάδι.
Σε πρώτη φάση, το ζητούμενο
είναι να ξεκινήσουν τα δρομολόγια τον Μάιο και για το καλοκαίρι. Τα
έξοδα κίνησης θα τα αναλάβουν οι σιδηροδρομικοί.
Για
τα σχέδια αυτά μίλησε στην «Ε» ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου
Σιδηροδρομικών κ. Γιάννης Μάνθος, που σημείωσε ότι αν ξεκινήσουν οι
διαδρομές, θα καθιερωθούν, γιατί υπάρχει ζήτηση από σχολεία.
Υπάρχει και
μια συνεργασία με τον Δήμο Τεμπών, που ήδη κατάρτισε προμελέτη, στην
οποία συμμετείχε ο αρχιτέκτων κ. Αποστ. Κατσαρός, που προβλέπει
κατασκευή και πεζογεφυρών κοντά στη γραμμή, που θα ενώνουν τις δύο όχθες
του Πηνειού.
Παράλληλα, θα επιδιώξουν να γίνει στάση της νέας διπλής
γραμμής, κοντά στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό των Τεμπών, ώστε να
έρχεται κόσμος με τον Προαστιακό. Αυτό προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό
της διπλής γραμμής, αλλά στη συνέχεια το σχετικό κονδύλι διατέθηκε
αλλού... Εφόσον λειτουργήσει η γραμμή στο κομμάτι από τον παλιό σταθμό
Τεμπών μέχρι περίπου τη Ραψάνη (στο ύψος που αρχίζει η νέα διπλή
σήραγγα), θα μπορεί και να επεκταθεί μέχρι και την παλιά μεταλλική
σιδηροδρομική γέφυρα των Τεμπών και να υπάρχει ακόμα και πρόγραμμα
δρομολογίων, για τους εκδρομείς.
Η
παλιά γραμμή μπορεί να συνδεθεί με την καινούρια διπλή γραμμή. Κι ως
επιχείρημα είναι ότι η παλιά γραμμή θα μπορεί έτσι να χρησιμοποιηθεί ως
εναλλακτική διαδρομή, αν συμβεί κάποιο ατύχημα στις διπλές σήραγγες.
Μάλιστα, οι έξοδοι διαφυγής των διπλών σηράγγων βγαίνουν πάνω στην παλιά
γραμμή. Είναι και θέμα ασφάλειας, σε περίπτωση ατυχημάτων, να συνδέεται
η παλιά γραμμή με την καινούρια, τη διπλή.
Η συγκυρία είναι ιδανική,
γιατί επιχειρεί να αναβιώσει παλιές διαδρομές, σε διάφορες περιοχές της
χώρας, η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού
(ΕΕΣΣΤΥ).
Η περίπτωση των δρεζινών των Τεμπών, είναι μια ιδανική
περίπτωση, και χωρίς μεγάλα έξοδα...
Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΗΓΗ. eleftheria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου