ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Τρένα φάντασμα σε δρομολόγιο – φάντασμα από Τρίπολη προς Καλαμάτα ;;

ΠΕΜΠΤΗ 20-3-2014



Ποιος θα έφερε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος ;

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου

Ρίγη ενθουσιασμού, αλλά και συγκίνησης, στους μέχρι πρότινος χρήστες του σιδηρόδρομου και αγαπημένους φίλους του σκόρπισαν το απόγευμα της Παρασκευής δύο οχήματα ΜΑΝ, τα οποία κινούνταν στο σιδηροδρομικό δίκτυο με κατεύθυνση προς Καλαμάτα.
Η ενημέρωση στην εφημερίδα ήταν άμεση και ήταν διάχυτη η πεποίθηση όσων τα είδαν πως με κάποιον τρόπο είχαμε επαναλειτουργία της γραμμής και γινόταν δοκιμαστικό δρομολόγιο, προκειμένου να ελεγχθούν τυχόν ατέλειες ή διάφορα προβλήματα.
Η πραγματικότητα, όμως, απέχει παρασάγγας… Το συγκεκριμένο δρομολόγιο, όπως πληροφορηθήκαμε, ήταν δρομολόγιο –φάντασμα. 
Έτσι το αποκάλεσαν καλά πληροφορημένες πηγές μας, οι οποίες εξέφρασαν την απορία τους για τη μετακίνηση των δύο οχημάτων.

Ιστορικό και… παρασπονδίες 
 
Τα δύο οχήματα είχαν μετακινηθεί σε άλλα σημεία μετά την αναστολή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
Κατά τις πηγές μας, είχαν «κοπεί» και επανασυναρμολογήθηκαν, ενώ στο πλαίσιο δρομολόγησης των εκδρομικών τρένων και της επαναλειτουργίας της γραμμής προς Μεσσήνη, θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες. 
Όμως, κατά τα φαινόμενα, τα δύο αυτά ενδεχόμενα έχουν απομακρυνθεί.
Οι πληροφορίες αναφέρουν, επίσης, ότι υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες τα δύο οχήματα έφτασαν στο σταθμό της Καλαμάτας κατά τις 7.30 το απόγευμα, χωρίς ωστόσο η μετακίνησή τους να έχει καταγραφεί στο πρόγραμμα κυκλοφορίας, το ευαγγέλιο, όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, της μετακίνησης κάποιου οχήματος για τον ΟΣΕ.
Πιθανολογείται ότι για τη μετακίνησή τους δεν υπήρξε έγκριση και το συγκεκριμένο ζήτημα είναι άγνωστο στη Διεύθυνση  Κυκλοφορίας.

Ευτυχώς, δεν υπήρξε ατύχημα 
 
Το θέμα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν υπήρξε κάποιος σταθμός ανοιχτός, δεν έδωσε εκκίνηση κάποιος σταθμάρχης και, το κυριότερο, δε δόθηκαν πληροφορίες για την κατάσταση της γραμμής, την τυχόν ύπαρξη συνεργείων που εκτελούσαν διάφορες εργασίες (π.χ. κοπή βλάστησης) ή τη λειτουργία των διαβάσεων.
Το ακόμη χειρότερο θα ήταν αν συνέβαινε κάποιο ατύχημα στις διαβάσεις, καθώς οι Μεσσήνιοι έχουν συνηθίσει τη χωρίς έλεγχο διέλευση, αφού έχει σταματήσει η κυκλοφορία των τρένων.
Όπως μας πληροφόρησαν, τα δύο οχήματα «πήγαιναν μαλλιά – κουβάρια και σφυρίζοντας», χωρίς ο οδηγός να επιδεικνύει κάποια προσοχή.
Μάθαμε, επίσης ότι με μια εγκύκλιο, λόγω της έλλειψης προσωπικού, έχει δοθεί η γραμμή στην υπηρεσία γραμμής για επισκευές και θα πρέπει να γίνεται ενημέρωση για το αν κινείται κάποιος.
Αν πρόκειται δε να μετακινηθεί αμαξοστοιχία, θα πρέπει να έχει προηγηθεί ενημέρωση, δύο ημέρες πριν, προκειμένου να αποσυρθούν τα όποια μηχανήματα και να δοθεί έγκριση για το δρομολόγιο.
Όπως, τέλος, μας επισημάνθηκε, έχει καταλυθεί κάθε κανονισμός και, κατά συνέπεια, υπήρχε κίνδυνος από την αυθαίρετη κυκλοφορία των δύο οχημάτων  
ΠΗΓΗ. ΠΕΣΟΣΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου