ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28-3-2014
Φορολογικές ελαφρύνσεις για εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες με στόχο την τόνωση των πωλήσεων του κλάδου, την ανάσχεση κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας από ιδιώτες καταναλωτές αλλά και από επαγγελματίες του χώρου, την αποκατάσταση αδικιών και βέβαια την αύξηση των κρατικών εσόδων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, τα θέματα που έχουν εξεταστεί και αφορούν στα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων,
-μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης κατά 30%,
-μείωση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κατά 30%,
-αλλαγή του τρόπου φορολόγησης στη χρήση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων,
-ενεργοποίηση και πάλι των πινακίδων «ΔΟΚ» για τους επαγγελματίες του κλάδου,
-«απενεργοποίηση» των πινακίδων «Μ» από τις εφορίες, προκαταβολή των Τελών Κυκλοφορίας με σημαντικές εκπτώσεις αλλά και
-αλλαγές στην καταβολή των Τελών για Ι.Χ .που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες) ή καινούργια που ταξινομούνται κατά το δεύτερο εξάμηνο του κάθε έτους,
-κατάργηση της καταβολής των Τελών στα Ι.Χ. που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες και οδεύουν προς εξαγωγή,
-αλλαγές στη χρήση των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας,
-υψηλά πρόστιμα στους κατόχους επαγγελματικών αυτοκινήτων που τα χρησιμοποιούν ως Ι.Χ. και τα οχήματα που έχουν στην κατοχή τους οι εμπορίες αυτοκινήτων αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα εξαιρούνται από τον νόμο περί υποχρεωτικής ασφάλισής τους.
Επίσης, όπως αναφέρει η εφημερίδα, το μέτρο της απόσυρσης θα λήγει στις 31 αντί για 20 Δεκεμβρίου, ενώ παράλληλα θα παρέχεται δυνατότητα υπαγωγής στις διατάξεις περί επιστροφών και για τα οχήματα για τα οποία έχουν κατατεθεί αιτήσεις επιστροφής του Τέλους Ταξινόμησης από ενδιάμεσους εμπόρους αυτοκινήτων, στους οποίους μεταβιβάστηκαν τα υπό κρίση οχήματα με ολόκληρο το ποσό του Τέλους Ταξινόμησης, τηρουμένων, κατά τα λοιπά, των ισχυουσών διατάξεων.
Τι προβλέπεται για τα αναπηρικά ΙΧ
Στο φορολογικό νομοσχέδιο υπάρχει ρύθμιση και για τα αναπηρικά αυτοκίνητα των οποίων οι δικαιούχοι δεν μπορούσαν να λάβουν βεβαιώσεις από τα ΚΕΠΑ ώστε να απαλλαγούν από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Τέλος ταξινόμησης
Οσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης εξετάστηκε να αλλάξει και να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής αντί της εργοστασιακής αλλά εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων δεν θα αλλάξει προς το παρόν.
Προς κατάργηση ο Φόρος Πολυτελείας
Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο, ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, η αγορά θα λειτουργήσει με ένα σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και βέβαια θα φθηνύνουν τα ακριβά μοντέλα.
Τέλη Κυκλοφορίας
Οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το σενάριο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας, οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες
Μετά από απαίτηση της Ε.Ε. επιτρέπεται η χρήση εταιρικού ΙΧ με ξένες πινακίδες για πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. και το χρησιμοποιούν στη χώρα μας, εφόσον υπάρχει σύμβαση εργασίας ή συμφωνία μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζομένου με την εταιρεία, η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού ΙΧ να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται στη σύμβαση εργασίας και το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα. Παράλληλα ορίζεται ότι η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις.
Διορθώνεται μια μεγάλη αδικία
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (κυρίως δίλιτρων) τα είχαν θέσει σε φορολογική ακινησία εξαιτίας της άδικης επιβολής υψηλών τεκμηρίων αλλά και Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η εφορία δεν λάμβανε καθόλου υπόψη την πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά μόνο την ελληνική πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τα οχήματα να αντιμετωπίζονται ως πολύ νεότερα από ό,τι πραγματικά είναι. Δηλαδή, αν ένα Ι.Χ. είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ε.Ε. το 2003 και είχε εισαχθεί στην Ελλάδα το 2010, η εφορία το φορολογούσε ως μοντέλο του 2010 και ο κάτοχός του δεν είχε ούτε μειώσεις στο τεκμήριο, ενώ αν ήταν και δίλιτρο επιβάλλονταν και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Στο φορολογικό νομοσχέδιο καταργείται αυτή η αδικία και πλέον τα εισαγόμενα θα φορολογούνται με βάση την πραγματική τους ηλικία με εφαρμογή για τις φορολογικές χρήσεις 2013!
Μείωση 30%
Οι 1,1 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν κατατεθεί, οι απώλειες στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, η πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και οι αντιδράσεις των καταναλωτών οδήγησαν το οικονομικό επιτελείο στην πλήρη αναδιάρθρωση του φορολογικού πλαισίου για τα αυτοκίνητα.
Αρχικά έχουμε τη μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30% που συμπαρασύρει και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. Με τα συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν μικρή «ανάσα» οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και ειδικά εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους κάποιο μοντέλο με δίλιτρο ή μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα.
ΠΗΓΗ. acom
Φορολογικές ελαφρύνσεις για εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες με στόχο την τόνωση των πωλήσεων του κλάδου, την ανάσχεση κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας από ιδιώτες καταναλωτές αλλά και από επαγγελματίες του χώρου, την αποκατάσταση αδικιών και βέβαια την αύξηση των κρατικών εσόδων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, τα θέματα που έχουν εξεταστεί και αφορούν στα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων,
-μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης κατά 30%,
-μείωση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κατά 30%,
-αλλαγή του τρόπου φορολόγησης στη χρήση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων,
-ενεργοποίηση και πάλι των πινακίδων «ΔΟΚ» για τους επαγγελματίες του κλάδου,
-«απενεργοποίηση» των πινακίδων «Μ» από τις εφορίες, προκαταβολή των Τελών Κυκλοφορίας με σημαντικές εκπτώσεις αλλά και
-αλλαγές στην καταβολή των Τελών για Ι.Χ .που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες) ή καινούργια που ταξινομούνται κατά το δεύτερο εξάμηνο του κάθε έτους,
-κατάργηση της καταβολής των Τελών στα Ι.Χ. που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες και οδεύουν προς εξαγωγή,
-αλλαγές στη χρήση των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας,
-υψηλά πρόστιμα στους κατόχους επαγγελματικών αυτοκινήτων που τα χρησιμοποιούν ως Ι.Χ. και τα οχήματα που έχουν στην κατοχή τους οι εμπορίες αυτοκινήτων αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα εξαιρούνται από τον νόμο περί υποχρεωτικής ασφάλισής τους.
Επίσης, όπως αναφέρει η εφημερίδα, το μέτρο της απόσυρσης θα λήγει στις 31 αντί για 20 Δεκεμβρίου, ενώ παράλληλα θα παρέχεται δυνατότητα υπαγωγής στις διατάξεις περί επιστροφών και για τα οχήματα για τα οποία έχουν κατατεθεί αιτήσεις επιστροφής του Τέλους Ταξινόμησης από ενδιάμεσους εμπόρους αυτοκινήτων, στους οποίους μεταβιβάστηκαν τα υπό κρίση οχήματα με ολόκληρο το ποσό του Τέλους Ταξινόμησης, τηρουμένων, κατά τα λοιπά, των ισχυουσών διατάξεων.
Τι προβλέπεται για τα αναπηρικά ΙΧ
Στο φορολογικό νομοσχέδιο υπάρχει ρύθμιση και για τα αναπηρικά αυτοκίνητα των οποίων οι δικαιούχοι δεν μπορούσαν να λάβουν βεβαιώσεις από τα ΚΕΠΑ ώστε να απαλλαγούν από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Τέλος ταξινόμησης
Οσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης εξετάστηκε να αλλάξει και να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής αντί της εργοστασιακής αλλά εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων δεν θα αλλάξει προς το παρόν.
Προς κατάργηση ο Φόρος Πολυτελείας
Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο, ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, η αγορά θα λειτουργήσει με ένα σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και βέβαια θα φθηνύνουν τα ακριβά μοντέλα.
Τέλη Κυκλοφορίας
Οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το σενάριο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας, οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες
Μετά από απαίτηση της Ε.Ε. επιτρέπεται η χρήση εταιρικού ΙΧ με ξένες πινακίδες για πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. και το χρησιμοποιούν στη χώρα μας, εφόσον υπάρχει σύμβαση εργασίας ή συμφωνία μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζομένου με την εταιρεία, η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού ΙΧ να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται στη σύμβαση εργασίας και το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα. Παράλληλα ορίζεται ότι η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις.
Διορθώνεται μια μεγάλη αδικία
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (κυρίως δίλιτρων) τα είχαν θέσει σε φορολογική ακινησία εξαιτίας της άδικης επιβολής υψηλών τεκμηρίων αλλά και Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η εφορία δεν λάμβανε καθόλου υπόψη την πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά μόνο την ελληνική πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τα οχήματα να αντιμετωπίζονται ως πολύ νεότερα από ό,τι πραγματικά είναι. Δηλαδή, αν ένα Ι.Χ. είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ε.Ε. το 2003 και είχε εισαχθεί στην Ελλάδα το 2010, η εφορία το φορολογούσε ως μοντέλο του 2010 και ο κάτοχός του δεν είχε ούτε μειώσεις στο τεκμήριο, ενώ αν ήταν και δίλιτρο επιβάλλονταν και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Στο φορολογικό νομοσχέδιο καταργείται αυτή η αδικία και πλέον τα εισαγόμενα θα φορολογούνται με βάση την πραγματική τους ηλικία με εφαρμογή για τις φορολογικές χρήσεις 2013!
Μείωση 30%
Οι 1,1 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν κατατεθεί, οι απώλειες στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, η πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και οι αντιδράσεις των καταναλωτών οδήγησαν το οικονομικό επιτελείο στην πλήρη αναδιάρθρωση του φορολογικού πλαισίου για τα αυτοκίνητα.
Αρχικά έχουμε τη μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30% που συμπαρασύρει και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. Με τα συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν μικρή «ανάσα» οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και ειδικά εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους κάποιο μοντέλο με δίλιτρο ή μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα.
ΠΗΓΗ. acom
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου