ΤΡΙΤΗ 9-5-2017
Της Μαρίας Μόσχου
Σε σφοδρή κόντρα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΣΥΡΙΖΑ έχει εξελιχθεί το θέμα των αστικών συγκοινωνιών με αφορμή το σκάνδαλο με τις υπεξαιρέσεις χρημάτων στην ΣΤΑΣΥ από πωλήσεις εισιτηρίων.
Κομματικές πηγές σχολιάζουν ότι αν και αυτή η υπόθεση υπεξαίρεσης φαίνεται να είναι η αφορμή, η πραγματική αιτία είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών για κατάργηση της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, η δημιουργία ενός ισχυρού ΟΑΣΑ και τελικά η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Και αυτό γιατί, όπως φαίνεται, οι πιέσεις των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για εξαγορά του μετρό από τις πρώτες ημέρες που αναδείχθηκε προτιμητέος αγοραστής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τελικά αποδίδουν.
Στόχος των Ιταλών είναι να αποκτήσουν τόσο το αστικό όσο και το υπεραστικό κομμάτι των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας μας δημιουργώντας έναν ενιαίο φορέα.
Στο
πλαίσιο αυτό, μάλιστα, οι συγκοινωνιακές εταιρείες εντάσσονται στο νέο
Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Μάλιστα η «ισχυροποίηση» του ΟΑΣΑ ξεκίνησε εδώ και κάποιους μήνες με την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη να δώσει με τροπολογία και στον ΟΑΣΑ το διαφημιστικό χώρο από τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι έκαναν λόγο για απαξίωση της εταιρείας, η οποία οδηγείται σε κατάρρευση.
Κινητοποιήσεις
Τότε ξεκίνησαν κινητοποιήσεις για τις οποίες ο υπουργός Υποδομών στοχοποιεί τους εργαζόμενους που τελικά υποχωρούν και το θέμα καταλαγιάζει.
Η απαξίωση της εταιρείας μέσω της δημιουργίας ελλειμμάτων είχε ξεκινήσει με τη δωρεάν μετακίνηση για δύο εβδομάδες το πρώτο διάστημα εφαρμογής των capital controls και αργότερα τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων που «βούλιαξε» οικονομικά τις αστικές συγκοινωνίες. Αν συνδυάσει κανείς και το κίνημα «δεν πληρώνω» που ξεκίνησε τη δράση του από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και εκτόξευσε την εισιτηριοδιαφυγή ολοκληρώνεται η εικόνα απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών στο σύνολό τους.
Όμως το επόμενο σκάνδαλο ξεσπά λίγες εβδομάδες αργότερα.
Αυτή τη φορά δεν ενοχοποιούνται όμως μόνο οι εργαζόμενοι οι όποιοι εμπλέκονται στο σκάνδαλο υπεξαίρεσης χρημάτων αλλά και η διοίκηση της εταιρείας το 2015.
Όλα όσα συμβαίνουν προκαλούν σύγχυση. Συντάσσεται πόρισμα από την Επιθεωρήτρια Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκηση που προσδιορίζει τη «ζημιά» από τα έσοδα που δεν παραδόθηκαν στον ΟΑΣΑ από τις πωλήσεις εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ στο 1,15 εκατ. ευρώ.
Λίγο μετά συντάσσεται νέο πόρισμα από ελεγκτή του Σώματος Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομικών, μετά από αίτημα ης διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, που μειώνει τη ζημιά στις 16.000 ευρώ.
Ακολουθεί νέο πόρισμα της Επιθεωρήτριας δημόσιας Διοίκησης που την επαναπροσδιορίζει στο 1,15 εκατ. ευρώ. Τα πορίσματα αποστέλλονται στην Εισαγγελία Κατά της διαφθοράς προκειμένου να ασκηθούν διώξεις σε όποιον εμπλέκονται.
Στο τελευταίο πόρισμα της Επιθεωρήτριας εμπλέκεται πλέον και ο νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Γ. Θωμόπουλος, ο οποίος ανέβαλε τα καθήκοντα του τον Αύγουστο του 2016 ενώ η διερευνώμενη περίοδος αφορά το 2015.
Η κατηγορία για τον κ. Θωμόπουλο είναι ότι υλοποίησε την απόφαση του Δ.Σ. για τη διενέργεια του εσωτερικού ελέγχου, την οποία πραγματοποίησε ελεγκτής του υπουργείου Οικονομικών.
Η προϊστορία
Και ενώ οι ποινικές διώξεις αναμένονται, ο κ. Σπίρτζης σπεύδει να ζητήσει τις παραιτήσεις όλου του Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ. Η διοίκηση αρνείται τις κατηγορίες και δηλώνει πως δεν πρόκειται να παραιτηθεί. Αυτή είναι η σημερινή εικόνα μιας ελλειμματικής πλέον εταιρείας, η οποία πριν από τρία χρόνια ήταν κερδοφόρα!
Η διοίκηση της εταιρείας η οποία αποτελεί σαφή επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ και όχι του υπουργού Υποδομών, βρίσκεται πλέον σε σκληρή κόντρα με την ηγεσία του υπουργείου. Δεν είναι μάλιστα κρυφό ότι όταν επιλέχθηκε η νέα διοίκηση ο υπουργός Χ. Σπίρτζης δεν πήγε στη Βουλή προκειμένου να τους «στηρίξει».
Μάλιστα δεν μπορεί κανείς να μην αναφερθεί στο γεγονός ότι ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος Π. Θωμόπουλος αντικατέστησε την επιλογή του υπουργού, Π. Βόγκα, ο οποίος «ξηλώθηκε» από το Μαξίμου καθώς είχε προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις στους εργαζόμενους της εταιρείας.
Από τότε ξεκινούν μια σειρά από ενέργειες κατά της σημερινής διοίκησης που τελικά καταλήγουν να ζητείται η παραίτησή της, ενώ πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας να μιλούν ακόμα και για δίωξη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου κ. Θωμόπουλου για το θέμα της υπεξαίρεσης.
Το ιστορικό της αντιπαράθεσης και η στάση του κόμματος
Από την προηγούμενη Πέμπτη 27 Απριλίου διέρρευσε η είδηση της άσκησης ποινικών διώξεων κατά 12 στελεχών και εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ. Άμεσα ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης ζήτησε τις παραιτήσεις όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ.
Η διοίκηση, διορισμένη από το κόμμα, επικοινωνεί άμεσα με ανώτερα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της κυβέρνησης για τις ζητούμενες παραιτήσεις, ενώ παράλληλα ο κ. Θωμόπουλος είναι εκτός Ελλάδος. Η «γραμμή» από το ΣΥΡΙΖΑ είναι να μην καταθέσουν καμία παραίτηση.
Η συνάντηση με τον υπουργό Χ. Σπίρτζη κρατά μόλις τρία λεπτά και απλά ενημερώνεται ότι θα συνεχίσουν το έργο τους χωρίς καμία παραίτηση. Μάλιστα η διοίκηση με ανακοίνωσή της το βράδυ της Τρίτης 2 Μαΐου, δηλώνει σαφώς ότι ουδείς έχει σκοπό να παραιτηθεί καθώς, όπως αναφέρεται, «η διοίκηση και το Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ συνεχίζουν απερίσπαστα το έργο τους», ενώ δηλώνουν και άγνοια για την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του διευθύνοντος συμβούλου.
«Μέχρι σήμερα 2 Μαΐου 2017 δεν έχει περιέλθει σε γνώση μας καμία άσκηση ποινικής δίωξης σε ό,τι αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Γεώργιο Θωμόπουλο, και ούτε θα μπορούσε να έχει καμία εμπλοκή με τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες.
Πληροφορίες θέλουν την ηγεσία του υπουργείου να επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στο εσωτερικό πόρισμα της εταιρείας, στο οποίο εμφανιζόταν έλλειμμα ύψους 16.000 ευρώ, την ώρα που στο πόρισμα της γενικής επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης το ύψος του έφτανε το 1,15 εκατομμύριο ευρώ.
Από την πλευρά τους πηγές της ΣΤΑΣΥ επισημαίνουν ότι το πόρισμα δεν συντάχθηκε από την εταιρεία αλλά από επιθεωρητή του Σώματος Ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών ώστε να μην υπάρχουν παρεμβάσεις από την διοίκηση. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι τα δύο πορίσματα ελέγχουν διαφορετικά στοιχεία και για τον λόγο αυτό οδηγούνται σε τόσο μεγάλη απόκλιση.
Σημειώνεται ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ μετά την έκδοση του πρώτου πορίσματος έθεσε σε διαθεσιμότητά τους άμεσα εμπλεκόμενους εργαζόμενους στην υπόθεση της υπεξαίρεσης των χρημάτων από πωλήσεις.
Προς το παρόν καμία δίωξη δεν έχει ασκηθεί αλλά αντιθέτως μόνο σε τρεις από τους εμπλεκόμενους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ έχουν αποσταλεί έγγραφα με τα οποία τους απαγορεύεται η έξοδος από τη χώρα. Στην υπόθεση φέρονται εμπλέκονται συνολικά 12 άτομα, από τα οποία τα πέντε είναι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ και όχι μόνο της ΣΤΑΣΥ.
ΠΗΓΗ. imerisia.gr
Της Μαρίας Μόσχου
Σε σφοδρή κόντρα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΣΥΡΙΖΑ έχει εξελιχθεί το θέμα των αστικών συγκοινωνιών με αφορμή το σκάνδαλο με τις υπεξαιρέσεις χρημάτων στην ΣΤΑΣΥ από πωλήσεις εισιτηρίων.
Κομματικές πηγές σχολιάζουν ότι αν και αυτή η υπόθεση υπεξαίρεσης φαίνεται να είναι η αφορμή, η πραγματική αιτία είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών για κατάργηση της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, η δημιουργία ενός ισχυρού ΟΑΣΑ και τελικά η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Και αυτό γιατί, όπως φαίνεται, οι πιέσεις των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για εξαγορά του μετρό από τις πρώτες ημέρες που αναδείχθηκε προτιμητέος αγοραστής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τελικά αποδίδουν.
Στόχος των Ιταλών είναι να αποκτήσουν τόσο το αστικό όσο και το υπεραστικό κομμάτι των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας μας δημιουργώντας έναν ενιαίο φορέα.
Μάλιστα η «ισχυροποίηση» του ΟΑΣΑ ξεκίνησε εδώ και κάποιους μήνες με την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη να δώσει με τροπολογία και στον ΟΑΣΑ το διαφημιστικό χώρο από τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι έκαναν λόγο για απαξίωση της εταιρείας, η οποία οδηγείται σε κατάρρευση.
Κινητοποιήσεις
Τότε ξεκίνησαν κινητοποιήσεις για τις οποίες ο υπουργός Υποδομών στοχοποιεί τους εργαζόμενους που τελικά υποχωρούν και το θέμα καταλαγιάζει.
Η απαξίωση της εταιρείας μέσω της δημιουργίας ελλειμμάτων είχε ξεκινήσει με τη δωρεάν μετακίνηση για δύο εβδομάδες το πρώτο διάστημα εφαρμογής των capital controls και αργότερα τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων που «βούλιαξε» οικονομικά τις αστικές συγκοινωνίες. Αν συνδυάσει κανείς και το κίνημα «δεν πληρώνω» που ξεκίνησε τη δράση του από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και εκτόξευσε την εισιτηριοδιαφυγή ολοκληρώνεται η εικόνα απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών στο σύνολό τους.
Όμως το επόμενο σκάνδαλο ξεσπά λίγες εβδομάδες αργότερα.
Αυτή τη φορά δεν ενοχοποιούνται όμως μόνο οι εργαζόμενοι οι όποιοι εμπλέκονται στο σκάνδαλο υπεξαίρεσης χρημάτων αλλά και η διοίκηση της εταιρείας το 2015.
Όλα όσα συμβαίνουν προκαλούν σύγχυση. Συντάσσεται πόρισμα από την Επιθεωρήτρια Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκηση που προσδιορίζει τη «ζημιά» από τα έσοδα που δεν παραδόθηκαν στον ΟΑΣΑ από τις πωλήσεις εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ στο 1,15 εκατ. ευρώ.
Λίγο μετά συντάσσεται νέο πόρισμα από ελεγκτή του Σώματος Επιθεωρητών του Υπουργείου Οικονομικών, μετά από αίτημα ης διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, που μειώνει τη ζημιά στις 16.000 ευρώ.
Ακολουθεί νέο πόρισμα της Επιθεωρήτριας δημόσιας Διοίκησης που την επαναπροσδιορίζει στο 1,15 εκατ. ευρώ. Τα πορίσματα αποστέλλονται στην Εισαγγελία Κατά της διαφθοράς προκειμένου να ασκηθούν διώξεις σε όποιον εμπλέκονται.
Στο τελευταίο πόρισμα της Επιθεωρήτριας εμπλέκεται πλέον και ο νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Γ. Θωμόπουλος, ο οποίος ανέβαλε τα καθήκοντα του τον Αύγουστο του 2016 ενώ η διερευνώμενη περίοδος αφορά το 2015.
Η κατηγορία για τον κ. Θωμόπουλο είναι ότι υλοποίησε την απόφαση του Δ.Σ. για τη διενέργεια του εσωτερικού ελέγχου, την οποία πραγματοποίησε ελεγκτής του υπουργείου Οικονομικών.
Η προϊστορία
Και ενώ οι ποινικές διώξεις αναμένονται, ο κ. Σπίρτζης σπεύδει να ζητήσει τις παραιτήσεις όλου του Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ. Η διοίκηση αρνείται τις κατηγορίες και δηλώνει πως δεν πρόκειται να παραιτηθεί. Αυτή είναι η σημερινή εικόνα μιας ελλειμματικής πλέον εταιρείας, η οποία πριν από τρία χρόνια ήταν κερδοφόρα!
Η διοίκηση της εταιρείας η οποία αποτελεί σαφή επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ και όχι του υπουργού Υποδομών, βρίσκεται πλέον σε σκληρή κόντρα με την ηγεσία του υπουργείου. Δεν είναι μάλιστα κρυφό ότι όταν επιλέχθηκε η νέα διοίκηση ο υπουργός Χ. Σπίρτζης δεν πήγε στη Βουλή προκειμένου να τους «στηρίξει».
Μάλιστα δεν μπορεί κανείς να μην αναφερθεί στο γεγονός ότι ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος Π. Θωμόπουλος αντικατέστησε την επιλογή του υπουργού, Π. Βόγκα, ο οποίος «ξηλώθηκε» από το Μαξίμου καθώς είχε προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις στους εργαζόμενους της εταιρείας.
Από τότε ξεκινούν μια σειρά από ενέργειες κατά της σημερινής διοίκησης που τελικά καταλήγουν να ζητείται η παραίτησή της, ενώ πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας να μιλούν ακόμα και για δίωξη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου κ. Θωμόπουλου για το θέμα της υπεξαίρεσης.
Το ιστορικό της αντιπαράθεσης και η στάση του κόμματος
Από την προηγούμενη Πέμπτη 27 Απριλίου διέρρευσε η είδηση της άσκησης ποινικών διώξεων κατά 12 στελεχών και εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ. Άμεσα ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης ζήτησε τις παραιτήσεις όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ.
Η διοίκηση, διορισμένη από το κόμμα, επικοινωνεί άμεσα με ανώτερα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της κυβέρνησης για τις ζητούμενες παραιτήσεις, ενώ παράλληλα ο κ. Θωμόπουλος είναι εκτός Ελλάδος. Η «γραμμή» από το ΣΥΡΙΖΑ είναι να μην καταθέσουν καμία παραίτηση.
Η συνάντηση με τον υπουργό Χ. Σπίρτζη κρατά μόλις τρία λεπτά και απλά ενημερώνεται ότι θα συνεχίσουν το έργο τους χωρίς καμία παραίτηση. Μάλιστα η διοίκηση με ανακοίνωσή της το βράδυ της Τρίτης 2 Μαΐου, δηλώνει σαφώς ότι ουδείς έχει σκοπό να παραιτηθεί καθώς, όπως αναφέρεται, «η διοίκηση και το Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ συνεχίζουν απερίσπαστα το έργο τους», ενώ δηλώνουν και άγνοια για την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του διευθύνοντος συμβούλου.
«Μέχρι σήμερα 2 Μαΐου 2017 δεν έχει περιέλθει σε γνώση μας καμία άσκηση ποινικής δίωξης σε ό,τι αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Γεώργιο Θωμόπουλο, και ούτε θα μπορούσε να έχει καμία εμπλοκή με τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες.
Πληροφορίες θέλουν την ηγεσία του υπουργείου να επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στο εσωτερικό πόρισμα της εταιρείας, στο οποίο εμφανιζόταν έλλειμμα ύψους 16.000 ευρώ, την ώρα που στο πόρισμα της γενικής επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης το ύψος του έφτανε το 1,15 εκατομμύριο ευρώ.
Από την πλευρά τους πηγές της ΣΤΑΣΥ επισημαίνουν ότι το πόρισμα δεν συντάχθηκε από την εταιρεία αλλά από επιθεωρητή του Σώματος Ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών ώστε να μην υπάρχουν παρεμβάσεις από την διοίκηση. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι τα δύο πορίσματα ελέγχουν διαφορετικά στοιχεία και για τον λόγο αυτό οδηγούνται σε τόσο μεγάλη απόκλιση.
Σημειώνεται ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ μετά την έκδοση του πρώτου πορίσματος έθεσε σε διαθεσιμότητά τους άμεσα εμπλεκόμενους εργαζόμενους στην υπόθεση της υπεξαίρεσης των χρημάτων από πωλήσεις.
Προς το παρόν καμία δίωξη δεν έχει ασκηθεί αλλά αντιθέτως μόνο σε τρεις από τους εμπλεκόμενους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ έχουν αποσταλεί έγγραφα με τα οποία τους απαγορεύεται η έξοδος από τη χώρα. Στην υπόθεση φέρονται εμπλέκονται συνολικά 12 άτομα, από τα οποία τα πέντε είναι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ και όχι μόνο της ΣΤΑΣΥ.
ΠΗΓΗ. imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου