ΠΕΜΠΤΗ 8-9-2016
Νεοελληνική γλώσσα,( γλώσσα και λογοτεχνία) Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά είναι τα τέσσερα μαθήματα τα οποία οι μαθητές του γυμνασίου θα συνεχίσουν να εξετάζονται με τον παραδοσιακό τρόπο στο τέλος της σχολικής χρονιάς για να λάβουν απολυτήριο.
Αντίθετα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, παραλείπονται από τις εξετάσεις μαθήματα όπως τα Αρχαία, τα θρησκευτικά, τα Αγγλικά, η Χημεία και η Βιολογία.
Στα μαθήματα αυτά ο βαθμός θα προκύπτει από τα ωριαία διαγωνίσματα και στο δεύτερο τετράμηνο από τις συνθετικές εργασίες.
Ερώτημα είναι γιατί γίνεται διάκριση στον τρόπο εξέτασής τους ανάμεσα στην Φυσική, την Χημεία και την Βιολογία καθώς οι τρεις αυτές συναφείς επιστήμες συνθέτουν στο αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου ένα διδακτικό αντικείμενο.
Το νέο έτος θα χωρίζεται σε τετράμηνα και όχι τρίμηνα ενώ αναμένεται το υπουργείο να προχωρήσει σε ψαλιδίσματα της ύλης όπως ήδη έχει εξαγγείλει χωρίς ωστόσο αλλαγή βιβλίων.
Επίσης, χωρίζεται ο διδακτικός χρόνος σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα.
Όπως σημειώνουν στο ΥΠ.Π.Ε.Θ «Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου).
Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους».
Μία ακόμη αλλαγή είναι η επέκταση της ενισχυτικής εκπαίδευσης μετά τη λήξη του έτους για όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα.
Σε αυτούς τους μαθητές το σχολείο θα προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Επόμενη αλλαγή είναι η πιλοτική εφαρμογή στα πειραματικά και σε άλλα σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης της περιγραφικής αξιολόγησης.
Διευκρινίζεται ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.
Τέλος, και σε ότι αφορά στο περιεχόμενο σπουδών, το Υπουργείο σημειώνει ότι δημιουργήθηκαν επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΙΕΠ, σχολικοί σύμβουλοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί οι οποίες εργάστηκαν με στόχο τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης.
Ο εν λόγω εξορθολογισμός, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου θα αφορά στα:
α) ωρολόγια προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά,
β) τα δεδομένα σχολικά βιβλία
γ) την ανάγκη συμβατότητας με τις γνώσεις των προηγούμενων και των επόμενων τάξεων.
Σύμφωνα με το ΥΠ.Π.Ε.Θ το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.
Τέλος οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων.
Ειδικότερα:
α) Οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο.
Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.
β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης.
Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.
Θεσπίστηκε ήδη για τη Γ΄ τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού».
Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕ.ΣΥ.Π. θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης κάθε σχολικής μονάδας.
ΠΗΓΗ. imerisia.gr
Νεοελληνική γλώσσα,( γλώσσα και λογοτεχνία) Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά είναι τα τέσσερα μαθήματα τα οποία οι μαθητές του γυμνασίου θα συνεχίσουν να εξετάζονται με τον παραδοσιακό τρόπο στο τέλος της σχολικής χρονιάς για να λάβουν απολυτήριο.
Αντίθετα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, παραλείπονται από τις εξετάσεις μαθήματα όπως τα Αρχαία, τα θρησκευτικά, τα Αγγλικά, η Χημεία και η Βιολογία.
Στα μαθήματα αυτά ο βαθμός θα προκύπτει από τα ωριαία διαγωνίσματα και στο δεύτερο τετράμηνο από τις συνθετικές εργασίες.
Ερώτημα είναι γιατί γίνεται διάκριση στον τρόπο εξέτασής τους ανάμεσα στην Φυσική, την Χημεία και την Βιολογία καθώς οι τρεις αυτές συναφείς επιστήμες συνθέτουν στο αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου ένα διδακτικό αντικείμενο.
Το νέο έτος θα χωρίζεται σε τετράμηνα και όχι τρίμηνα ενώ αναμένεται το υπουργείο να προχωρήσει σε ψαλιδίσματα της ύλης όπως ήδη έχει εξαγγείλει χωρίς ωστόσο αλλαγή βιβλίων.
Επίσης, χωρίζεται ο διδακτικός χρόνος σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα.
Όπως σημειώνουν στο ΥΠ.Π.Ε.Θ «Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου).
Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους».
Μία ακόμη αλλαγή είναι η επέκταση της ενισχυτικής εκπαίδευσης μετά τη λήξη του έτους για όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα.
Σε αυτούς τους μαθητές το σχολείο θα προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Επόμενη αλλαγή είναι η πιλοτική εφαρμογή στα πειραματικά και σε άλλα σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης της περιγραφικής αξιολόγησης.
Διευκρινίζεται ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.
Τέλος, και σε ότι αφορά στο περιεχόμενο σπουδών, το Υπουργείο σημειώνει ότι δημιουργήθηκαν επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΙΕΠ, σχολικοί σύμβουλοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί οι οποίες εργάστηκαν με στόχο τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης.
Ο εν λόγω εξορθολογισμός, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου θα αφορά στα:
α) ωρολόγια προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά,
β) τα δεδομένα σχολικά βιβλία
γ) την ανάγκη συμβατότητας με τις γνώσεις των προηγούμενων και των επόμενων τάξεων.
Σύμφωνα με το ΥΠ.Π.Ε.Θ το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.
Τέλος οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων.
Ειδικότερα:
α) Οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο.
Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.
β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης.
Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.
Θεσπίστηκε ήδη για τη Γ΄ τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού».
Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕ.ΣΥ.Π. θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης κάθε σχολικής μονάδας.
ΠΗΓΗ. imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου