ΤΕΤΑΡΤΗ 19-2-2014
Στο πλαίσιο της προώθησης της ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής της ΕΕ, γίνεται το συνέδριο του «Economist» με θέμα
«H θάλασσα της Ευρώπης:
Διαγράφοντας τον χάρτη της οικονομικής ανάκαμψης» που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας.
Ουσιαστικά στο συνέδριο γίνεται «προσφορά» πλούτου στα μονοπώλια από την ελληνική κυβέρνηση, στα πλαίσια της επιδίωξης γεωστρατηγικής αναβάθμισης της Ελλάδας στην περιοχή της Αν. Μεσογείου και των Βαλκανίων.
Σχεδιασμοί από τους οποίους κανένα όφελος δεν θα έχουν οι εργαζόμενοι.
Στο συνέδριο μεταξύ άλλων μίλησαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλος, ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Κούρκουλας, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών, Σιμ Καλλάς, η Μαρία Δαμανάκη, Επίτροπος Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας, εκπρόσωποι επιχειρηματικών ομίλων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης κ.ά.
Παρουσιάζοντας τους τομείς με δυναμική, η Μ. Δαμανάκη ανέφερε τη θαλάσσια ενέργεια, τον τουρισμό, τη βιοτεχνολογία, την ιχθυοκαλλιέργεια και την εξόρυξη από το θαλάσσιο βυθό (φυσικό αέριο, πετρέλαιο).
Στο πλαίσιο αυτό θα διατεθούν κονδύλια για παραγωγή ενέργειας από ανεμογεννήτριες, αλλά και από λιγότερο αξιοποιημένες μορφές, όπως η παλιρροιακή ή η εκμετάλλευση των κυμάτων ή των θαλάσσιων υπόγειων ρευμάτων, του θαλάσσιου θερμοδυναμικού, της περιεκτικότητας σε αλάτι κλπ.
Πρόσθεσε ότι «μεγάλες προοπτικές έχει και η εξόρυξη ορυκτών από το θαλάσσιο βυθό (seabed mining) που έως το 2030 αναμένεται να παράγει τζίρο 10 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Ο Σιμ Καλλάς, αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών, με τη διασύνδεση των ευρωπαϊκών λιμανιών με τα σιδηροδρομικά δίκτυα και στους κοινοτικούς πόρους που θα διατεθούν για τέτοια έργα και θα είναι αυξημένοι (τριπλάσιοι).
Οπως είπε, η Ελλάδα θα πάρει σημαντικούς πόρους για τις σιδηροδρομικές της διασυνδέσεις με τα γειτονικά κράτη, αλλά και για τη χρηματοδότηση οδικών δικτύων υπερεθνικής σημασίας, καθώς βρίσκεται πάνω στον άξονα που συνδέει τον ευρωπαϊκό βορρά με το νότο, μέχρι την Κύπρο.
Επιπλέον ανέφερε ότι επιδίωξη είναι μέχρι το 2020, να χρησιμοποιείται για τις θαλάσσιες μεταφορές, υγροποιημένο φυσικό αέριο και να υπάρχουν εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο υφπουργός Εξωτερικών Δ. Κούρκουλας, αναφέρθηκε στον προγραμματισμό του υπουργείου για την ανάπτυξη του δικτύου Οικονομικών και Εμπορικών Γραφείων με στόχο «να παράσχουμε ακόμη υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες στις ενδιαφερόμενες εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις, συνδράμοντας στη διεκδίκηση σημαντικότερων μεριδίων από τις διεθνείς αγορές».
Ειδικότερα, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων σε πόλεις όπως το Ναϊρόμπι (Κένυα) και το Λάγος (Νιγηρία). Στην Αστάνα (Καζακστάν) και στο Γκουανγκζού (Κίνα). Στην Αγία Πετρούπολη (Ρωσία) και στην Πόλη του Μεξικού. Και, τέλος, νέα Γραφεία στην Ντόχα (Κατάρ) και στο Κουβέιτ.
Προτεραιότητα επίσης αποτελεί η Αφρική και ειδικότερα η Υποσαχάρια Αφρική.
Επιπλέον αναφέρθηκε στην κατασκευή του αγωγού ΤΑP που ανοίγει νέες προοπτικές επιχειρηματικής συνεργασίας με το Αζερμπαϊτζάν, «στην προσπάθεια αξιοποίησης των ενεργειακών πηγών της χώρας, τόσο στη στεριά όσο και (ιδίως) στη θάλασσα, στον συντονισμό με την Κύπρο για το θέμα των θαλασσίων ζωνών».
Σύμφωνα
με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της νορβηγικής PGS που διενεργεί τις
σεισμικές έρευνες για υδρογονάνθρακες στη χώρα μας, τόσο στο Ιόνιο και
τη Δυτική Ελλάδα όσο και στη θαλάσσια περιοχή της Κρήτης, «το 2014 θα
είναι μια χρονιά με μεγάλη δραστηριότητα στην περιοχή της λεκάνης της
Μεσογείου και της Ευρώπης».
Με τη σειρά του ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Eurogas, ανέφερε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να αντιμετωπίσει το πολύ υψηλό ενεργειακό κόστος για τους επενδυτές και αυτό μπορεί να γίνει αν προωθηθεί η σύνδεση της ΕΕ με γειτονικές χώρες στα ανατολικά, τα βόρεια αλλά και τα νότια της Ενωσης, που διαθέτουν τεράστια αποθέματα υδρογονανθράκων καθώς και αν δοθεί έμφαση στην εξόρυξη του σχιστολιθικού αερίου και στην υποστήριξη στις ΑΠΕ. Σ' αυτή την προοπτική «η Ελλάδα μπορεί να γίνει κέντρο υδρογονανθράκων για την ανατολική Ευρώπη, όπως και εφοδιασμού της Ευρώπης με υδρογονάνθρακες».
Στα τρία έργα που προωθεί η ΔΕΠΑ για τον εφοδιασμό της αγοράς της νοτιοανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο, αναφέρθηκε ο επικεφαλής του Τμήματος Αερίου και Διεθνών Εργων.
Το πρώτο αφορά την έναρξη κατασκευής του ελληνο-βουλγαρικού αγωγού μεταφοράς αερίου η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2015.
Το δεύτερο αφορά τη δημιουργία σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Καβάλα.
Και το τρίτο, αφορά την κατασκευή ενός αγωγού που θα τροφοδοτεί την Ευρώπη με αέριο από τη λεκάνη της Λεβαντίνης.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο πλαίσιο της προώθησης της ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής της ΕΕ, γίνεται το συνέδριο του «Economist» με θέμα
«H θάλασσα της Ευρώπης:
Διαγράφοντας τον χάρτη της οικονομικής ανάκαμψης» που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας.
Ουσιαστικά στο συνέδριο γίνεται «προσφορά» πλούτου στα μονοπώλια από την ελληνική κυβέρνηση, στα πλαίσια της επιδίωξης γεωστρατηγικής αναβάθμισης της Ελλάδας στην περιοχή της Αν. Μεσογείου και των Βαλκανίων.
Σχεδιασμοί από τους οποίους κανένα όφελος δεν θα έχουν οι εργαζόμενοι.
Στο συνέδριο μεταξύ άλλων μίλησαν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλος, ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Κούρκουλας, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών, Σιμ Καλλάς, η Μαρία Δαμανάκη, Επίτροπος Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας, εκπρόσωποι επιχειρηματικών ομίλων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης κ.ά.
Παρουσιάζοντας τους τομείς με δυναμική, η Μ. Δαμανάκη ανέφερε τη θαλάσσια ενέργεια, τον τουρισμό, τη βιοτεχνολογία, την ιχθυοκαλλιέργεια και την εξόρυξη από το θαλάσσιο βυθό (φυσικό αέριο, πετρέλαιο).
Στο πλαίσιο αυτό θα διατεθούν κονδύλια για παραγωγή ενέργειας από ανεμογεννήτριες, αλλά και από λιγότερο αξιοποιημένες μορφές, όπως η παλιρροιακή ή η εκμετάλλευση των κυμάτων ή των θαλάσσιων υπόγειων ρευμάτων, του θαλάσσιου θερμοδυναμικού, της περιεκτικότητας σε αλάτι κλπ.
Πρόσθεσε ότι «μεγάλες προοπτικές έχει και η εξόρυξη ορυκτών από το θαλάσσιο βυθό (seabed mining) που έως το 2030 αναμένεται να παράγει τζίρο 10 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Ο Σιμ Καλλάς, αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών, με τη διασύνδεση των ευρωπαϊκών λιμανιών με τα σιδηροδρομικά δίκτυα και στους κοινοτικούς πόρους που θα διατεθούν για τέτοια έργα και θα είναι αυξημένοι (τριπλάσιοι).
Οπως είπε, η Ελλάδα θα πάρει σημαντικούς πόρους για τις σιδηροδρομικές της διασυνδέσεις με τα γειτονικά κράτη, αλλά και για τη χρηματοδότηση οδικών δικτύων υπερεθνικής σημασίας, καθώς βρίσκεται πάνω στον άξονα που συνδέει τον ευρωπαϊκό βορρά με το νότο, μέχρι την Κύπρο.
Επιπλέον ανέφερε ότι επιδίωξη είναι μέχρι το 2020, να χρησιμοποιείται για τις θαλάσσιες μεταφορές, υγροποιημένο φυσικό αέριο και να υπάρχουν εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Ο υφπουργός Εξωτερικών Δ. Κούρκουλας, αναφέρθηκε στον προγραμματισμό του υπουργείου για την ανάπτυξη του δικτύου Οικονομικών και Εμπορικών Γραφείων με στόχο «να παράσχουμε ακόμη υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες στις ενδιαφερόμενες εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις, συνδράμοντας στη διεκδίκηση σημαντικότερων μεριδίων από τις διεθνείς αγορές».
Ειδικότερα, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων σε πόλεις όπως το Ναϊρόμπι (Κένυα) και το Λάγος (Νιγηρία). Στην Αστάνα (Καζακστάν) και στο Γκουανγκζού (Κίνα). Στην Αγία Πετρούπολη (Ρωσία) και στην Πόλη του Μεξικού. Και, τέλος, νέα Γραφεία στην Ντόχα (Κατάρ) και στο Κουβέιτ.
Προτεραιότητα επίσης αποτελεί η Αφρική και ειδικότερα η Υποσαχάρια Αφρική.
Επιπλέον αναφέρθηκε στην κατασκευή του αγωγού ΤΑP που ανοίγει νέες προοπτικές επιχειρηματικής συνεργασίας με το Αζερμπαϊτζάν, «στην προσπάθεια αξιοποίησης των ενεργειακών πηγών της χώρας, τόσο στη στεριά όσο και (ιδίως) στη θάλασσα, στον συντονισμό με την Κύπρο για το θέμα των θαλασσίων ζωνών».
Επιχειρηματικοί όμιλοι
Με τη σειρά του ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Eurogas, ανέφερε ότι η Ευρώπη θα πρέπει να αντιμετωπίσει το πολύ υψηλό ενεργειακό κόστος για τους επενδυτές και αυτό μπορεί να γίνει αν προωθηθεί η σύνδεση της ΕΕ με γειτονικές χώρες στα ανατολικά, τα βόρεια αλλά και τα νότια της Ενωσης, που διαθέτουν τεράστια αποθέματα υδρογονανθράκων καθώς και αν δοθεί έμφαση στην εξόρυξη του σχιστολιθικού αερίου και στην υποστήριξη στις ΑΠΕ. Σ' αυτή την προοπτική «η Ελλάδα μπορεί να γίνει κέντρο υδρογονανθράκων για την ανατολική Ευρώπη, όπως και εφοδιασμού της Ευρώπης με υδρογονάνθρακες».
Στα τρία έργα που προωθεί η ΔΕΠΑ για τον εφοδιασμό της αγοράς της νοτιοανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο, αναφέρθηκε ο επικεφαλής του Τμήματος Αερίου και Διεθνών Εργων.
Το πρώτο αφορά την έναρξη κατασκευής του ελληνο-βουλγαρικού αγωγού μεταφοράς αερίου η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2015.
Το δεύτερο αφορά τη δημιουργία σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Καβάλα.
Και το τρίτο, αφορά την κατασκευή ενός αγωγού που θα τροφοδοτεί την Ευρώπη με αέριο από τη λεκάνη της Λεβαντίνης.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου