ΠΕΜΠΤΗ 6-4-2017
Το καμάρι του μηχανοκίνητου αθλητισμού έκανε πρεμιέρα στα τέλη Μαρτίου στην Αυστραλία και, όπως όλοι είδαμε, τα νέα μονοθέσια έγιναν ακόμα ταχύτερα.
Το καμάρι του μηχανοκίνητου αθλητισμού έκανε πρεμιέρα στα τέλη Μαρτίου στην Αυστραλία και, όπως όλοι είδαμε, τα νέα μονοθέσια έγιναν ακόμα ταχύτερα.
Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς επέτρεψαν γρηγορότερους
γύρους, αν και πλέον οι απαιτήσεις για τους πιλότους είναι σαφώς πιο
αυξημένες.
Πλέον τα περάσματα από τις στροφές είναι τρομακτικά γρήγορα και οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις που πλησιάζουν ακόμα και τα 8G. Μηχανή και άνθρωπος καταπονούνται σε πρωτόγνωρα επίπεδα και είναι σίγουρο πως το πρωτάθλημα του 2017 θα μας χαρίσει απολαυστικότατες στιγμές.
Κάτι που επιβεβαίωσε εξάλλου και ο ίδιος ο Lewis Hamilton: «Είναι απίστευτα! Το να οδηγώ το φετινό μονοθέσιο είναι η καλύτερη εμπειρία που είχα ποτέ. Η πρόσφυση είναι φανταστική, η αεροδυναμική απόδοση έχει αλλάξει δραστικά. Μπορείς πλέον να πιέσεις πολύ και στις στροφές».
Κάτι που κάνει όλους τους λάτρεις της F1 να μονολογούν πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα από την εποχή που η Alfa Romeo κυριαρχούσε στα Grand Prix του 1950 ή από τα χρόνια που ο θρύλος Jackie Stewart θριάμβευε στις δεκαετίες του 1960 και του 1970.
Πόσο; Κάπου τόσο…
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 ξεκίνησε επισήμως το 1950, αν και τα μονοθέσια δεν θα έλεγαν τίποτα στον σημερινό πιστό οπαδό.
Η Alfa Romeo κυριάρχησε στην παρθενική χρονιά με το μοντέλο 158, παίζοντας ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο και παίρνοντας έξι νίκες σε εφτά αγώνες…
Μέχρι τα μέσα του 1950, οι κανονισμοί άρχισαν να περιορίζουν τους θηριώδεις κινητήρες, κι έτσι οι ομάδες χρησιμοποιούσαν τώρα turbo και turbochargers.
Το 1958 καθιερώθηκε μάλιστα η απλή βενζίνη ως καύσιμο και όχι όλα αυτά τα πειραματικά μείγματα με αλκοόλ που είχαν δοκιμαστεί. Εδώ ο μεγάλος Stirling Moss στη Lotus 18 της ομάδας του Rob Walker το 1960…
Το 1968 οι ομάδες έκαναν παπάδες σε όρους αεροδυναμικής, ρίχνοντας εκεί όλο το βάρος της πρωτοπορίας. Η χρονιά ήταν ωστόσο τραγική σε όρους δυστυχημάτων, διεκδικώντας τελικά τη ζωή πέντε πιλότων.
Στο τέλος οι κανονισμοί απαγόρευσαν τις εξαλλοσύνες και υιοθέτησαν άρον άρον μέτρα προστασίας των ανθρώπων πίσω από το αγωνιστικό βολάν. Εδώ ο Jo Siffert στη Lotus 49B του Rob Walker στη θρυλική Nurburgring…
Η δεκαετία του 1970 σηματοδότησε την κάθοδο των μονοθέσιων με τη μορφή που τα ξέρουμε σήμερα.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες έρχονταν πια ταχύτατα και μαζικά. Ο Mario Andretti κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών του 1978 με τη Lotus 79 του και την πρωτοποριακή για την εποχή αεροδυναμική της…
Το Renault RS01 ήταν το πρώτο σύγχρονο μονοθέσιο που φόρεσε turbocharger, παρά το γεγονός ότι οι κανονισμοί το επέτρεπαν εδώ και μια δεκαετία!
Το μοντέλο είχε ωστόσο πολλά τεχνικά προβλήματα στην αρχή και οι λευκοί καπνοί που έβγαιναν ξοπίσω του ήταν συχνότατα θέαμα. Το 1979 απέδειξε ωστόσο τη μαχητική του αξία και πολλές ομάδες έσπευσαν να υιοθετήσουν το turbo…
Το θρυλικό πλέον McLaren MP4/1 του 1981 μπορεί να μη μοιάζει σήμερα καθόλου επαναστατικό, ήταν ωστόσο το πρώτο μονοθέσιο εξολοκλήρου καμωμένο από ανθρακονήματα! Κάτι που το έκανε απίστευτα ελαφρύ και στιβαρό.
Κι αν όταν παρουσιάστηκε όλοι ανησυχούσαν για το πώς θα ανταποκρινόταν στα ατυχήματα, σύντομα θα γινόταν το απόλυτο πρότυπο για το πώς φτιάχνεις ένα σωστό μονοθέσιο της F1…
Το 1983 είδε τη Formula 1 να εισάγει ακόμα πιο αυστηρούς περιορισμούς και οι ομάδες μπήκαν σε μεγάλους μπελάδες να αντισταθμίσουν τις νέες απαγορεύσεις.
Η αεροδυναμική των μονοθέσιων άλλαξε δραστικά και το Brabham BMW BT52 του Nelson Piquet το αποδεικνύει περίτρανα. Οι αλλαγές δεν θα ζούσαν ωστόσο πολύ, καθώς την επόμενη κιόλας χρονιά θα εισάγονταν νέοι περιορισμοί και θα άλλαζε ριζικά η κατάσταση…
Το 1989 άλλαξαν και πάλι όλα. Έπειτα από μερικές τρελές σεζόν κτηνώδους δύναμης και ταχύτητας, κάτι που έκανε τη Formula 1 ακόμα δημοφιλέστερη, το turbo απαγορεύεται ξανά.
Ο Ayrton Senna πρέπει να βολευτεί πια με το «φυσικότερο» 3,5 λίτρων McLaren MP4/5 για τα Grand Prix της χρονιάς…
Η Formula 1 μετρούσε μια ολόκληρη δεκαετία χωρίς απώλεια ζωής μέχρι εκείνο το τραγικό Grand Prix του Σαν Μαρίνο το 1994, όταν ο μύθος Ayrton Senna, μέσα στη Williams Renault FW16, έχανε τραγικά τη ζωή του, έχοντας μόλις προειδοποιήσει ότι η απαγόρευση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του οδηγού θα αποδεικνυόταν επικίνδυνη. Ο θάνατός του θα πυροδοτούσε μια νέα σειρά απαγορεύσεων και περιορισμών…
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2000, οι κούρσες της F1 είχαν γίνει σχετικά βαρετές, χάρη στα ισάξια, αξιόπιστα και εντελώς ασφαλή πια μονοθέσια.
Τώρα οι περιορισμοί μετατράπηκαν σε δόσεις ελευθερίας, επιτρέποντας την αλλαγή της αεροδυναμικής καταμεσής του αγώνα. Αυτή η Ferrari F150 ήταν ένα από τα πρώτα πετυχημένα αποτελέσματα της νέας ντιρεκτίβας…
Το 2014 τα πράγματα άλλαξαν και πάλι, όταν εισήχθησαν μικρότεροι μεν κινητήρες (turbocharged των 1,6 λίτρων), αλλά με νέα συστήματα ανάκτησης ενέργειας από τα φρεναρίσματα.
Εδώ η Infiniti Red Bull Racing δοκιμάζει το ολοκαίνουριο RB10 σε πίστα της Ισπανίας…
Για το 2017, όλη η έμφαση έχει δοθεί στα προσπεράσματα, καθώς πολλοί αεροδυναμικοί περιορισμοί έχουν χαλαρώσει.
Οι ιθύνοντες της F1 θέλουν τα μονοθέσια γρηγορότερα στις στροφές και το θέαμα πραγματικό υπερθέαμα. Τα νέα αγωνιστικά, σαν αυτό των πρωταθλητών της Mercedes AMG Petronas Motorsport, είναι χαμηλότερα αλλά με πολύ φαρδύτερα λάστιχα…
ΠΗΓΗ. newsbeast.gr
Πλέον τα περάσματα από τις στροφές είναι τρομακτικά γρήγορα και οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις που πλησιάζουν ακόμα και τα 8G. Μηχανή και άνθρωπος καταπονούνται σε πρωτόγνωρα επίπεδα και είναι σίγουρο πως το πρωτάθλημα του 2017 θα μας χαρίσει απολαυστικότατες στιγμές.
Κάτι που επιβεβαίωσε εξάλλου και ο ίδιος ο Lewis Hamilton: «Είναι απίστευτα! Το να οδηγώ το φετινό μονοθέσιο είναι η καλύτερη εμπειρία που είχα ποτέ. Η πρόσφυση είναι φανταστική, η αεροδυναμική απόδοση έχει αλλάξει δραστικά. Μπορείς πλέον να πιέσεις πολύ και στις στροφές».
Κάτι που κάνει όλους τους λάτρεις της F1 να μονολογούν πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα από την εποχή που η Alfa Romeo κυριαρχούσε στα Grand Prix του 1950 ή από τα χρόνια που ο θρύλος Jackie Stewart θριάμβευε στις δεκαετίες του 1960 και του 1970.
Πόσο; Κάπου τόσο…
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 ξεκίνησε επισήμως το 1950, αν και τα μονοθέσια δεν θα έλεγαν τίποτα στον σημερινό πιστό οπαδό.
Η Alfa Romeo κυριάρχησε στην παρθενική χρονιά με το μοντέλο 158, παίζοντας ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο και παίρνοντας έξι νίκες σε εφτά αγώνες…
Μέχρι τα μέσα του 1950, οι κανονισμοί άρχισαν να περιορίζουν τους θηριώδεις κινητήρες, κι έτσι οι ομάδες χρησιμοποιούσαν τώρα turbo και turbochargers.
Το 1958 καθιερώθηκε μάλιστα η απλή βενζίνη ως καύσιμο και όχι όλα αυτά τα πειραματικά μείγματα με αλκοόλ που είχαν δοκιμαστεί. Εδώ ο μεγάλος Stirling Moss στη Lotus 18 της ομάδας του Rob Walker το 1960…
Το 1968 οι ομάδες έκαναν παπάδες σε όρους αεροδυναμικής, ρίχνοντας εκεί όλο το βάρος της πρωτοπορίας. Η χρονιά ήταν ωστόσο τραγική σε όρους δυστυχημάτων, διεκδικώντας τελικά τη ζωή πέντε πιλότων.
Στο τέλος οι κανονισμοί απαγόρευσαν τις εξαλλοσύνες και υιοθέτησαν άρον άρον μέτρα προστασίας των ανθρώπων πίσω από το αγωνιστικό βολάν. Εδώ ο Jo Siffert στη Lotus 49B του Rob Walker στη θρυλική Nurburgring…
Η δεκαετία του 1970 σηματοδότησε την κάθοδο των μονοθέσιων με τη μορφή που τα ξέρουμε σήμερα.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες έρχονταν πια ταχύτατα και μαζικά. Ο Mario Andretti κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών του 1978 με τη Lotus 79 του και την πρωτοποριακή για την εποχή αεροδυναμική της…
Το Renault RS01 ήταν το πρώτο σύγχρονο μονοθέσιο που φόρεσε turbocharger, παρά το γεγονός ότι οι κανονισμοί το επέτρεπαν εδώ και μια δεκαετία!
Το μοντέλο είχε ωστόσο πολλά τεχνικά προβλήματα στην αρχή και οι λευκοί καπνοί που έβγαιναν ξοπίσω του ήταν συχνότατα θέαμα. Το 1979 απέδειξε ωστόσο τη μαχητική του αξία και πολλές ομάδες έσπευσαν να υιοθετήσουν το turbo…
Το θρυλικό πλέον McLaren MP4/1 του 1981 μπορεί να μη μοιάζει σήμερα καθόλου επαναστατικό, ήταν ωστόσο το πρώτο μονοθέσιο εξολοκλήρου καμωμένο από ανθρακονήματα! Κάτι που το έκανε απίστευτα ελαφρύ και στιβαρό.
Κι αν όταν παρουσιάστηκε όλοι ανησυχούσαν για το πώς θα ανταποκρινόταν στα ατυχήματα, σύντομα θα γινόταν το απόλυτο πρότυπο για το πώς φτιάχνεις ένα σωστό μονοθέσιο της F1…
Το 1983 είδε τη Formula 1 να εισάγει ακόμα πιο αυστηρούς περιορισμούς και οι ομάδες μπήκαν σε μεγάλους μπελάδες να αντισταθμίσουν τις νέες απαγορεύσεις.
Η αεροδυναμική των μονοθέσιων άλλαξε δραστικά και το Brabham BMW BT52 του Nelson Piquet το αποδεικνύει περίτρανα. Οι αλλαγές δεν θα ζούσαν ωστόσο πολύ, καθώς την επόμενη κιόλας χρονιά θα εισάγονταν νέοι περιορισμοί και θα άλλαζε ριζικά η κατάσταση…
Το 1989 άλλαξαν και πάλι όλα. Έπειτα από μερικές τρελές σεζόν κτηνώδους δύναμης και ταχύτητας, κάτι που έκανε τη Formula 1 ακόμα δημοφιλέστερη, το turbo απαγορεύεται ξανά.
Ο Ayrton Senna πρέπει να βολευτεί πια με το «φυσικότερο» 3,5 λίτρων McLaren MP4/5 για τα Grand Prix της χρονιάς…
Η Formula 1 μετρούσε μια ολόκληρη δεκαετία χωρίς απώλεια ζωής μέχρι εκείνο το τραγικό Grand Prix του Σαν Μαρίνο το 1994, όταν ο μύθος Ayrton Senna, μέσα στη Williams Renault FW16, έχανε τραγικά τη ζωή του, έχοντας μόλις προειδοποιήσει ότι η απαγόρευση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του οδηγού θα αποδεικνυόταν επικίνδυνη. Ο θάνατός του θα πυροδοτούσε μια νέα σειρά απαγορεύσεων και περιορισμών…
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2000, οι κούρσες της F1 είχαν γίνει σχετικά βαρετές, χάρη στα ισάξια, αξιόπιστα και εντελώς ασφαλή πια μονοθέσια.
Τώρα οι περιορισμοί μετατράπηκαν σε δόσεις ελευθερίας, επιτρέποντας την αλλαγή της αεροδυναμικής καταμεσής του αγώνα. Αυτή η Ferrari F150 ήταν ένα από τα πρώτα πετυχημένα αποτελέσματα της νέας ντιρεκτίβας…
Το 2014 τα πράγματα άλλαξαν και πάλι, όταν εισήχθησαν μικρότεροι μεν κινητήρες (turbocharged των 1,6 λίτρων), αλλά με νέα συστήματα ανάκτησης ενέργειας από τα φρεναρίσματα.
Εδώ η Infiniti Red Bull Racing δοκιμάζει το ολοκαίνουριο RB10 σε πίστα της Ισπανίας…
Για το 2017, όλη η έμφαση έχει δοθεί στα προσπεράσματα, καθώς πολλοί αεροδυναμικοί περιορισμοί έχουν χαλαρώσει.
Οι ιθύνοντες της F1 θέλουν τα μονοθέσια γρηγορότερα στις στροφές και το θέαμα πραγματικό υπερθέαμα. Τα νέα αγωνιστικά, σαν αυτό των πρωταθλητών της Mercedes AMG Petronas Motorsport, είναι χαμηλότερα αλλά με πολύ φαρδύτερα λάστιχα…
ΠΗΓΗ. newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου