ΣΑΒΒΑΤΟ 22-4-2017
Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση εξελίχτηκε η χθεσινή συνάντηση των συνδικαλιστών της ΠΕΠΕ και των Ιταλών συνδικαλιστών.
Η συζήτηση διήρκεσε περίπου 3,30 ώρες και οι Ιταλοί απάντησαν σε κάθε ερώτηση των συναδέλφων.
Αρχικά ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ καλωσόρισε τους Ιταλούς και τους παρουσίασε τα μέλη του προεδρείου.
Το παρών έδωσαν από τους Ιταλούς ο Serbassi Pietro Γενικός Γραμματέας της FastFerroVie και αντιπρόεδρος της ALE, ο D΄ambrosio Angelo Γενικός Γραμματέας Σιδηροδρόμων και Οδηγών και ο Multari Vincenco Γραμματέας Σιδηροδρόμων.
Ακολούθως δόθηκε αναμνηστική πλακέτα στον Serbassi Pietro.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ είπε τα εξής:
Αφορμή της συνάντησης, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Η παρουσία τους είναι μήνυμα προς όλους του εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θέλουμε συνεργασία προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν.
Εδώ στην Ελλάδα υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα υποδομής, τροχαίου υλικού, και τεράστια έλλειψη μηχανοδηγών. Ενδεικτικά το 2016 πληρωθήκαμε 14000 ρεπό. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας έπρεπε να είμαστε 450 και είμαστε 250. Το προσωπικό είναι μεγάλης ηλικίας στο μεγαλύτερο ποσοστό του, καθώς οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν το 1984.
Άλλες ιδιωτικές εταιρείες προσπαθούν να κάνουν πρόσληψη σε συνταξιούχους. Για το θέμα έχουμε ενημερώσει την ALE.
Η
ALE έστειλε επιστολή και προσπαθούμε να σταματήσουμε την διαδικασία
αυτή. Το σωματείο μας στήριξε την αναπτυξιακή πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
διαχρονικά.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείτε με 50 εκ. ευρώ, έχει συνάψει μεγάλες συμφωνίες και παρουσιάζει κέρδη.
ΣΣΕ υπογράψαμε το 2016.
Τον λόγο στην συνέχεια πήραν οι Ιταλοί συνάδελφοι όπου μεταξύ άλλων είπαν:
Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση και την θέληση για συνεργασία. Ήρθαμε 3 για να σας παρουσιάσουμε την διαδικασία ιδιωτικοποίησης που έγινε και στην Ιταλία αλλά και πως έχουν κάνει μια διαδικασία μετατροπής σωματείου Μηχανοδηγών σε ευρύτερο σωματείο. Το 2005 έγινε σωματείο μεταφορών.
Η εταιρεία εκτείνει τις εργασίες και σε άλλες χώρες, έχουν ένα δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το συνδικάτο τόνισαν είχε πάντα μια άποψη υπερεθνική σε θέματα εργασίας.
Μίλησαν με σιγουριά πως η FS θα φέρει την τεχνογνωσία της και στην Ελλάδα όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας και την προστασία των εργαζομένων.
Γνωρίζουν πως στην χώρα μας υπάρχουν 2000 χλμ δίκτυο όπου το 19% είναι ηλεκτροκίνητο και το 81% ντίζελοκίνητο. Οι ταχύτητες είναι μέχρι 80χλμ. και ένα μικρό κομμάτι περίπου 360χλμ είναι με 160.
Ευχήθηκαν καλή δουλειά και ανταποδίδουν την πρόσκληση για την Ρώμη.
Στην συνέχεια ακολούθησαν ερωτήσεις από την ΠΕΠΕ:
Πορεία Ferrovie Dello Strato και τι ακούγεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο Διευθύνων σύμβουλος της FS, όπως είπαν έχει μεγάλα σχέδια για επέκταση της εταιρείας.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπαν πως επενδύουν στην σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης και θέλουν να γίνει γραμμή υψηλών ταχυτήτων όπως χαρακτηρίζουν αντίστοιχα το Ρώμη - Μιλάνο.
Βαθμολογική εξέλιξη του Μηχανοδηγού, πως είναι χωρισμένο το προσωπικό και για τα διπλώματα Μηχανοδήγησης.
Το προσωπικό είναι χωρισμένο με βάση τα οχήματα. Υπάρχουν εταιρείες που ασχολούνται με ένα μόνο αντικείμενο (π.χ μόνο εμπορικά, μόνο τοπικά κλπ).
Για τους Μηχανοδηγούς υπάρχει το ευρωπαϊκό δίπλωμα το οποίο είναι σαν βάση και υπάρχει και το ειδικό δίπλωμα (γρήγορα,εμπορικά κλπ). Ο κρατικός οργανισμός δίνει την πιστοποίηση. Όσον αφορά τους εκπαιδευτές η FS έχει μια ομάδα εκπαιδευτών ως συνήθως μηχανοδηγοί που είναι εκτός κυκλοφορίας.
Πως τοποθετείτε το προσωπικό. Μέχρι το 2000 δεν υπήρχε διαφοροποίηση. Επιλογή στρατηγικού σχεδιασμού της εταιρείας είναι το που θα τοποθετήσει τους Μηχανοδηγούς. Το συνδικάτο πέτυχε να έχει και αυτό συμμετοχή στην διαδικασία επιλογής. Το συνδικάτο δεν έχει επιτρέψει στην εταιρεία να μετακινήσει υπαλλήλους χωρίς την θέλησή τους, και δεν επέτρεψαν ποτέ απολύσεις υπαλλήλων.
Για τους τύπους εργασίας. 1. Μεταφορά υψηλών ταχυτήτων, έχει μια γραμμή αποκλειστικά για υψηλές ταχύτητες. 2. Τοπικές μεταφορές. Κάθε περιφέρεια είναι υπεύθυνη για το δικό της σύστημα μεταφορών. 3. Εμπορευματικές μεταφορές.
Οι κανονισμοί είναι χωρισμένοι για κάθε κατηγορία που δουλεύουν.
Την αμαξοστοιχία μπορεί να επανδρώνουν 1 μηχανοδηγός ή 2 μηχανοδηγοί ή 1 μηχανοδηγός και 1 βοηθός ο οποίος είναι τεχνικός, κάτι σαν επισκέπτης, δεν μπορεί να οδηγήσει ξέρει όμως όλα τα υπόλοιπα, κανονισμό, φωτοσήματα, συστήματα φρένων κλπ. Αυτό γίνεται μόνο στα εμπορικά που κυκλοφορούν από τις 5 το πρωί έως τις 12 το βράδυ.
Ωράρια εργασίας, ώρες μηχανοδήγησης:
Σε όλους τους τύπους των μηχανών ισχύει εβδομαδιαία μέσος όρος 38 ώρες την εβδομάδα.
30 ώρες την εβδομάδα είναι το μίνιμουμ , και το μάξιμουμ 44 την εβδομάδα. Ο μέσος εβδομαδιαίος όρος τον μήνα πρέπει να βγαίνει πάντα 38 ώρες.
Ο καταμερισμός του μέσου όρου εργασίας είναι από το 2012. Μέχρι τότε ήταν 36 ώρες.
Στα νυχτερινά απαγορεύεται να είναι 1 μηχανοδηγός και δεν ξεπερνάει τις 7 ώρες εργασίας. Ανάληψη υπηρεσίας μετά από νυχτερινή υπηρεσία είναι μετά από 18 ώρες. Ανάληψη υπηρεσίας μετά από τις υπόλοιπες βάρδιες είναι μετά από 14 ώρες.
Γενικά 10 ώρες μάξιμουμ Τοπικά και ταχείες 8,30 ώρες μάξιμουμ (αν με την θέληση του Μηχανοδηγού γίνει 10ωρο τότε προβλέπεται έξτρα αμοιβή) 2 μηχανοδηγοί το μάξιμουμ 10 1 μηχανοδηγός 8 ώρες μάξιμουμ
Ώρες μηχανοδήγησης: Συνεχείς 5 ώρες σε τοπικές, ενώ αν δεν είναι συνεχείς 5,30 ώρες. Στις ταχείες 6 ώρες συνεχείς (λόγω ότι είναι μεγάλες οι αποστάσεις)
Μισθολογικά: Μισθολογική βάση ίδια για όλες τις κατηγορίες. Η βάση είναι 1870 ως βασικός μισθός. Από εκεί και πέρα έχει μπόνους παραγωγικότητας που πάει στις ώρες που δουλεύεις, ανάλογα με τον τύπο εργασίας.
Το μισθολογικό επίπεδο των μηχανοδηγών όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, είναι λίγο παρακάτω από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Αυτά είναι κατάκτηση του σωματείου. Ο μισθός είναι υψηλός γιατί αντικατοπτρίζει το επίπεδο ευθύνης. Τα υπόλοιπα σωματεία ήθελαν να έχουν όλοι οι εργαζόμενοι τον ίδιο μισθό, αλλά όποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη παίρνει και μεγαλύτερο μισθό, κάτι ου συμφώνησε και η εταιρεία. Τα υπόλοιπα 4 σωματεία εναντιώνονταν αλλά τελικά αποδέχθηκαν την πρόταση των μηχανοδηγών ύστερα από απεργία που έκαναν. Οι μηχανοδηγοί σε σχέση με όλο το γκρουπ της FS είναι μειονότητα.
Προσλήψεις και διαβάθμιση Μηχανοδηγών Οι κατηγορίες Μηχανοδηγού είναι, Β1, Β2, Β3
Πρόσληψη για πρώτη φορά σαν εκπαιδευόμενοι με περίπου κατά 250 ευρώ λιγότερα από τον βασικό μισθό. Η εκπαίδευση είναι 4 μήνες θεωρητική και 180 ημέρες πρακτική, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή οδηγία. Μετά τα 4 χρόνια τελειώνει η σύμβαση σαν εκπαιδευόμενος και πάει σε σύμβαση αορίστου. Τότε πάει στην κατηγορία Β3. Σε 4-6 χρόνια φτάνει στα 1870 ευρώ. Οι πτυχιούχοι Μηχανοδηγοί μπορούν να έχουν καλύτερη εξέλιξη, και να φτάσουν μέχρι και σε θέση Διευθυντή.
Συνταξιοδοτικό.
Και στους 3 τομείς (τύπους εργασίας) υπάρχει ισορροπία. Παλιά βγαίναν στα 58 Με την μεταρρύθμιση των συντάξεων πάνε στα 67. Μπορούν να πάρουν σύνταξη και στα 62 με 40 χρόνια εργασίας. Έχουν ξεκινήσει πρωτοβουλίες και σχέδιο νόμου ώστε να πούνε ότι είναι αδύνατον να βγαίνουν στα 67, λόγω της φύσης της εργασίας.
Δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης στο δίπλωμα του μηχανοδηγού και αυτό είναι πρόβλημα.
Προγράμματα εργασίας Τα προγράμματα εργασίας τα εκπονούν ειδική ομάδα (μπορεί να είναι μηχανοδηγοί). Κάποτε το σωματείο έκανε μόνο του τον προγραμματισμό.
Υπάρχει ένα λογισμικό για τον προγραμματισμό εργασίας. Για εμπορικά και τρένα υψηλής ταχύτητας ο προγραμματισμός είναι εθνικός. Για τα τοπικά γίνεται στις περιφέρειες.
Διερεύνηση ατυχημάτων και αν συμμετέχουν Μηχανοδηγοί
Δεν συμμετέχουν. Υπάρχουν 3 επιτροπές. Μια υπουργική, μία εταιρική επιτροπή και μία δικαστική επιτροπή. Το συνδικάτο συμμετέχει στην υπεράσπιση των εργαζομένων.
Μετακίνηση εργαζομένων
Για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους είναι δωρεάν στα τρένα. Στα τρένα υψηλής ταχύτητας είναι ένα ποσό στάνταρ που πληρώνει ο εργαζόμενος και τα μέλη. Τα ίδια ισχύουν και για τους συνταξιούχους.
Συνδικαλιστικός νόμος
Υπάρχει μια συμφωνία όπου ο συνδικαλιστής έχει κάποιες ημέρες πληρωμένες ως άδεια για να ασκεί τα καθήκοντά του. Σε περίπτωση πλήρους απαλλαγής μπορεί μια εταιρεία να σταματήσει να πληρώνει έναν συνδικαλιστή, αλλά μετά το πέρας της θητείας του (4 χρόνια) είναι υποχρεωμένη να τον ξαναπροσλάβει. Τότε τον πληρώνει το συνδικάτο.
Απεργία προκυρήσει το συνδικάτο όσο μικρό ή μεγάλο είναι. Υπάρχει ανεξάρτητη επιτροπή που αποφασίζει την νομιμότητα της απεργίας. Και λαμβάνει ως προϋπόθεση να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας αν χρειάζεται να γίνουν κάποια τρένα.
Η επιτροπή (ορίζεται από την κυβέρνηση) μπορεί να τιμωρήσει και το συνδικάτο και την εταιρεία αν παραβιάζονται οι προϋποθέσεις που θέτει.
Η επιτροπή κατά το παρελθόν έχει βγάλει άκυρες απεργίες και έχουν καταλήξει στα δικαστήρια.
Δεν συμμετέχουν εργαζόμενοι στο ΔΣ της εταιρείας. Η εταιρεία όμως ενημερώνει για τα επιχειρησιακά σχέδιά της το συνδικάτο.
Αλλαγή από δημόσιο σε ιδιωτικό τομέα και τι αλλαγές επέφερε στους Μηχανοδηγούς
Πριν οι κανονισμοί, οι πληρωμές ήταν νόμοι του κράτους χωρίς να γίνονται διαπραγματεύσεις. Με την αλλαγή το συνδικάτο διαπραγματεύεται πλέον με την εταιρεία. Αυτή ήταν η πιο σημαντική αλλαγή. Όλα απορρέουν από την ΣΣΕ. Πριν δεν υπήρχε η λέξη απόλυση, τώρα με τις ιδιωτικές εταιρείες πρέπει να έρχονται σε διαπραγμάτευση σε περίπτωση που κάποιος κινδυνεύει με απόλυση.
Άλλες απαντήσεις σε ερωτήσεις που έγιναν Η κράτηση της εισφοράς για το σωματείο κυμαίνεται περίπου στο 1% του μισθού και γίνεται αυτόματα.
Η εταιρεία όπου φτιάχνει θυγατρικές ακολουθεί το δίκαιο της εκεί χώρας σε εργασιακά, μισθολογικά κλπ.
Υπάρχουν και εκεί γυναίκες μηχανοδηγοί που ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα με τους άντρες και εργάζονται σε όλους τους τύπους των τρένων.
Ο Μηχανοδηγός κάνει παραλαβή και παράδοση όπως και εδώ.
Ερώτηση για αγορά ΕΕΣΣΤΥ, Μετρό και εμπλοκή στην συντήρηση της υποδομής
Στο επιχειρηματικό σχέδιο που παρουσίασαν στο συνδικάτο μίλησαν μόνο για τις Σιδηροδρομικές μεταφορές. Θέλουν να μπουν στον τομέα της κατασκευής γιατί έχει επιδότηση 100% από την ΕΕ.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ ευχαρίστησε τους Ιταλούς για την παρουσία τους. Από την πλευρά των Ιταλών ειπώθηκε χαρακτηριστικά ότι νιώθουμε ότι βρισκόμαστε μεταξύ φίλων. Ευχαρίστησαν για την συνάντηση. Μπορούμε να οργανώσουμε αντίστοιχη συνάντηση στην Ρώμη και να είναι παρών και στέλεχος της FS.
Το βράδυ η ΠΕΠΕ δεξιώθηκε την Ιταλική αντιπροσωπεία.
ΠΗΓΗ. ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση εξελίχτηκε η χθεσινή συνάντηση των συνδικαλιστών της ΠΕΠΕ και των Ιταλών συνδικαλιστών.
Η συζήτηση διήρκεσε περίπου 3,30 ώρες και οι Ιταλοί απάντησαν σε κάθε ερώτηση των συναδέλφων.
Αρχικά ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ καλωσόρισε τους Ιταλούς και τους παρουσίασε τα μέλη του προεδρείου.
Το παρών έδωσαν από τους Ιταλούς ο Serbassi Pietro Γενικός Γραμματέας της FastFerroVie και αντιπρόεδρος της ALE, ο D΄ambrosio Angelo Γενικός Γραμματέας Σιδηροδρόμων και Οδηγών και ο Multari Vincenco Γραμματέας Σιδηροδρόμων.
Ακολούθως δόθηκε αναμνηστική πλακέτα στον Serbassi Pietro.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ είπε τα εξής:
Αφορμή της συνάντησης, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Η παρουσία τους είναι μήνυμα προς όλους του εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θέλουμε συνεργασία προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν.
Εδώ στην Ελλάδα υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα υποδομής, τροχαίου υλικού, και τεράστια έλλειψη μηχανοδηγών. Ενδεικτικά το 2016 πληρωθήκαμε 14000 ρεπό. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας έπρεπε να είμαστε 450 και είμαστε 250. Το προσωπικό είναι μεγάλης ηλικίας στο μεγαλύτερο ποσοστό του, καθώς οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν το 1984.
Άλλες ιδιωτικές εταιρείες προσπαθούν να κάνουν πρόσληψη σε συνταξιούχους. Για το θέμα έχουμε ενημερώσει την ALE.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείτε με 50 εκ. ευρώ, έχει συνάψει μεγάλες συμφωνίες και παρουσιάζει κέρδη.
ΣΣΕ υπογράψαμε το 2016.
Τον λόγο στην συνέχεια πήραν οι Ιταλοί συνάδελφοι όπου μεταξύ άλλων είπαν:
Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση και την θέληση για συνεργασία. Ήρθαμε 3 για να σας παρουσιάσουμε την διαδικασία ιδιωτικοποίησης που έγινε και στην Ιταλία αλλά και πως έχουν κάνει μια διαδικασία μετατροπής σωματείου Μηχανοδηγών σε ευρύτερο σωματείο. Το 2005 έγινε σωματείο μεταφορών.
Η εταιρεία εκτείνει τις εργασίες και σε άλλες χώρες, έχουν ένα δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το συνδικάτο τόνισαν είχε πάντα μια άποψη υπερεθνική σε θέματα εργασίας.
Μίλησαν με σιγουριά πως η FS θα φέρει την τεχνογνωσία της και στην Ελλάδα όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας και την προστασία των εργαζομένων.
Γνωρίζουν πως στην χώρα μας υπάρχουν 2000 χλμ δίκτυο όπου το 19% είναι ηλεκτροκίνητο και το 81% ντίζελοκίνητο. Οι ταχύτητες είναι μέχρι 80χλμ. και ένα μικρό κομμάτι περίπου 360χλμ είναι με 160.
Ευχήθηκαν καλή δουλειά και ανταποδίδουν την πρόσκληση για την Ρώμη.
Στην συνέχεια ακολούθησαν ερωτήσεις από την ΠΕΠΕ:
Πορεία Ferrovie Dello Strato και τι ακούγεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο Διευθύνων σύμβουλος της FS, όπως είπαν έχει μεγάλα σχέδια για επέκταση της εταιρείας.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπαν πως επενδύουν στην σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης και θέλουν να γίνει γραμμή υψηλών ταχυτήτων όπως χαρακτηρίζουν αντίστοιχα το Ρώμη - Μιλάνο.
Βαθμολογική εξέλιξη του Μηχανοδηγού, πως είναι χωρισμένο το προσωπικό και για τα διπλώματα Μηχανοδήγησης.
Το προσωπικό είναι χωρισμένο με βάση τα οχήματα. Υπάρχουν εταιρείες που ασχολούνται με ένα μόνο αντικείμενο (π.χ μόνο εμπορικά, μόνο τοπικά κλπ).
Για τους Μηχανοδηγούς υπάρχει το ευρωπαϊκό δίπλωμα το οποίο είναι σαν βάση και υπάρχει και το ειδικό δίπλωμα (γρήγορα,εμπορικά κλπ). Ο κρατικός οργανισμός δίνει την πιστοποίηση. Όσον αφορά τους εκπαιδευτές η FS έχει μια ομάδα εκπαιδευτών ως συνήθως μηχανοδηγοί που είναι εκτός κυκλοφορίας.
Πως τοποθετείτε το προσωπικό. Μέχρι το 2000 δεν υπήρχε διαφοροποίηση. Επιλογή στρατηγικού σχεδιασμού της εταιρείας είναι το που θα τοποθετήσει τους Μηχανοδηγούς. Το συνδικάτο πέτυχε να έχει και αυτό συμμετοχή στην διαδικασία επιλογής. Το συνδικάτο δεν έχει επιτρέψει στην εταιρεία να μετακινήσει υπαλλήλους χωρίς την θέλησή τους, και δεν επέτρεψαν ποτέ απολύσεις υπαλλήλων.
Για τους τύπους εργασίας. 1. Μεταφορά υψηλών ταχυτήτων, έχει μια γραμμή αποκλειστικά για υψηλές ταχύτητες. 2. Τοπικές μεταφορές. Κάθε περιφέρεια είναι υπεύθυνη για το δικό της σύστημα μεταφορών. 3. Εμπορευματικές μεταφορές.
Οι κανονισμοί είναι χωρισμένοι για κάθε κατηγορία που δουλεύουν.
Την αμαξοστοιχία μπορεί να επανδρώνουν 1 μηχανοδηγός ή 2 μηχανοδηγοί ή 1 μηχανοδηγός και 1 βοηθός ο οποίος είναι τεχνικός, κάτι σαν επισκέπτης, δεν μπορεί να οδηγήσει ξέρει όμως όλα τα υπόλοιπα, κανονισμό, φωτοσήματα, συστήματα φρένων κλπ. Αυτό γίνεται μόνο στα εμπορικά που κυκλοφορούν από τις 5 το πρωί έως τις 12 το βράδυ.
Ωράρια εργασίας, ώρες μηχανοδήγησης:
Σε όλους τους τύπους των μηχανών ισχύει εβδομαδιαία μέσος όρος 38 ώρες την εβδομάδα.
30 ώρες την εβδομάδα είναι το μίνιμουμ , και το μάξιμουμ 44 την εβδομάδα. Ο μέσος εβδομαδιαίος όρος τον μήνα πρέπει να βγαίνει πάντα 38 ώρες.
Ο καταμερισμός του μέσου όρου εργασίας είναι από το 2012. Μέχρι τότε ήταν 36 ώρες.
Στα νυχτερινά απαγορεύεται να είναι 1 μηχανοδηγός και δεν ξεπερνάει τις 7 ώρες εργασίας. Ανάληψη υπηρεσίας μετά από νυχτερινή υπηρεσία είναι μετά από 18 ώρες. Ανάληψη υπηρεσίας μετά από τις υπόλοιπες βάρδιες είναι μετά από 14 ώρες.
Γενικά 10 ώρες μάξιμουμ Τοπικά και ταχείες 8,30 ώρες μάξιμουμ (αν με την θέληση του Μηχανοδηγού γίνει 10ωρο τότε προβλέπεται έξτρα αμοιβή) 2 μηχανοδηγοί το μάξιμουμ 10 1 μηχανοδηγός 8 ώρες μάξιμουμ
Ώρες μηχανοδήγησης: Συνεχείς 5 ώρες σε τοπικές, ενώ αν δεν είναι συνεχείς 5,30 ώρες. Στις ταχείες 6 ώρες συνεχείς (λόγω ότι είναι μεγάλες οι αποστάσεις)
Μισθολογικά: Μισθολογική βάση ίδια για όλες τις κατηγορίες. Η βάση είναι 1870 ως βασικός μισθός. Από εκεί και πέρα έχει μπόνους παραγωγικότητας που πάει στις ώρες που δουλεύεις, ανάλογα με τον τύπο εργασίας.
Το μισθολογικό επίπεδο των μηχανοδηγών όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, είναι λίγο παρακάτω από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Αυτά είναι κατάκτηση του σωματείου. Ο μισθός είναι υψηλός γιατί αντικατοπτρίζει το επίπεδο ευθύνης. Τα υπόλοιπα σωματεία ήθελαν να έχουν όλοι οι εργαζόμενοι τον ίδιο μισθό, αλλά όποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη παίρνει και μεγαλύτερο μισθό, κάτι ου συμφώνησε και η εταιρεία. Τα υπόλοιπα 4 σωματεία εναντιώνονταν αλλά τελικά αποδέχθηκαν την πρόταση των μηχανοδηγών ύστερα από απεργία που έκαναν. Οι μηχανοδηγοί σε σχέση με όλο το γκρουπ της FS είναι μειονότητα.
Προσλήψεις και διαβάθμιση Μηχανοδηγών Οι κατηγορίες Μηχανοδηγού είναι, Β1, Β2, Β3
Πρόσληψη για πρώτη φορά σαν εκπαιδευόμενοι με περίπου κατά 250 ευρώ λιγότερα από τον βασικό μισθό. Η εκπαίδευση είναι 4 μήνες θεωρητική και 180 ημέρες πρακτική, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή οδηγία. Μετά τα 4 χρόνια τελειώνει η σύμβαση σαν εκπαιδευόμενος και πάει σε σύμβαση αορίστου. Τότε πάει στην κατηγορία Β3. Σε 4-6 χρόνια φτάνει στα 1870 ευρώ. Οι πτυχιούχοι Μηχανοδηγοί μπορούν να έχουν καλύτερη εξέλιξη, και να φτάσουν μέχρι και σε θέση Διευθυντή.
Συνταξιοδοτικό.
Και στους 3 τομείς (τύπους εργασίας) υπάρχει ισορροπία. Παλιά βγαίναν στα 58 Με την μεταρρύθμιση των συντάξεων πάνε στα 67. Μπορούν να πάρουν σύνταξη και στα 62 με 40 χρόνια εργασίας. Έχουν ξεκινήσει πρωτοβουλίες και σχέδιο νόμου ώστε να πούνε ότι είναι αδύνατον να βγαίνουν στα 67, λόγω της φύσης της εργασίας.
Δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης στο δίπλωμα του μηχανοδηγού και αυτό είναι πρόβλημα.
Προγράμματα εργασίας Τα προγράμματα εργασίας τα εκπονούν ειδική ομάδα (μπορεί να είναι μηχανοδηγοί). Κάποτε το σωματείο έκανε μόνο του τον προγραμματισμό.
Υπάρχει ένα λογισμικό για τον προγραμματισμό εργασίας. Για εμπορικά και τρένα υψηλής ταχύτητας ο προγραμματισμός είναι εθνικός. Για τα τοπικά γίνεται στις περιφέρειες.
Διερεύνηση ατυχημάτων και αν συμμετέχουν Μηχανοδηγοί
Δεν συμμετέχουν. Υπάρχουν 3 επιτροπές. Μια υπουργική, μία εταιρική επιτροπή και μία δικαστική επιτροπή. Το συνδικάτο συμμετέχει στην υπεράσπιση των εργαζομένων.
Μετακίνηση εργαζομένων
Για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους είναι δωρεάν στα τρένα. Στα τρένα υψηλής ταχύτητας είναι ένα ποσό στάνταρ που πληρώνει ο εργαζόμενος και τα μέλη. Τα ίδια ισχύουν και για τους συνταξιούχους.
Συνδικαλιστικός νόμος
Υπάρχει μια συμφωνία όπου ο συνδικαλιστής έχει κάποιες ημέρες πληρωμένες ως άδεια για να ασκεί τα καθήκοντά του. Σε περίπτωση πλήρους απαλλαγής μπορεί μια εταιρεία να σταματήσει να πληρώνει έναν συνδικαλιστή, αλλά μετά το πέρας της θητείας του (4 χρόνια) είναι υποχρεωμένη να τον ξαναπροσλάβει. Τότε τον πληρώνει το συνδικάτο.
Απεργία προκυρήσει το συνδικάτο όσο μικρό ή μεγάλο είναι. Υπάρχει ανεξάρτητη επιτροπή που αποφασίζει την νομιμότητα της απεργίας. Και λαμβάνει ως προϋπόθεση να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας αν χρειάζεται να γίνουν κάποια τρένα.
Η επιτροπή (ορίζεται από την κυβέρνηση) μπορεί να τιμωρήσει και το συνδικάτο και την εταιρεία αν παραβιάζονται οι προϋποθέσεις που θέτει.
Η επιτροπή κατά το παρελθόν έχει βγάλει άκυρες απεργίες και έχουν καταλήξει στα δικαστήρια.
Δεν συμμετέχουν εργαζόμενοι στο ΔΣ της εταιρείας. Η εταιρεία όμως ενημερώνει για τα επιχειρησιακά σχέδιά της το συνδικάτο.
Αλλαγή από δημόσιο σε ιδιωτικό τομέα και τι αλλαγές επέφερε στους Μηχανοδηγούς
Πριν οι κανονισμοί, οι πληρωμές ήταν νόμοι του κράτους χωρίς να γίνονται διαπραγματεύσεις. Με την αλλαγή το συνδικάτο διαπραγματεύεται πλέον με την εταιρεία. Αυτή ήταν η πιο σημαντική αλλαγή. Όλα απορρέουν από την ΣΣΕ. Πριν δεν υπήρχε η λέξη απόλυση, τώρα με τις ιδιωτικές εταιρείες πρέπει να έρχονται σε διαπραγμάτευση σε περίπτωση που κάποιος κινδυνεύει με απόλυση.
Άλλες απαντήσεις σε ερωτήσεις που έγιναν Η κράτηση της εισφοράς για το σωματείο κυμαίνεται περίπου στο 1% του μισθού και γίνεται αυτόματα.
Η εταιρεία όπου φτιάχνει θυγατρικές ακολουθεί το δίκαιο της εκεί χώρας σε εργασιακά, μισθολογικά κλπ.
Υπάρχουν και εκεί γυναίκες μηχανοδηγοί που ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα με τους άντρες και εργάζονται σε όλους τους τύπους των τρένων.
Ο Μηχανοδηγός κάνει παραλαβή και παράδοση όπως και εδώ.
Ερώτηση για αγορά ΕΕΣΣΤΥ, Μετρό και εμπλοκή στην συντήρηση της υποδομής
Στο επιχειρηματικό σχέδιο που παρουσίασαν στο συνδικάτο μίλησαν μόνο για τις Σιδηροδρομικές μεταφορές. Θέλουν να μπουν στον τομέα της κατασκευής γιατί έχει επιδότηση 100% από την ΕΕ.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ ευχαρίστησε τους Ιταλούς για την παρουσία τους. Από την πλευρά των Ιταλών ειπώθηκε χαρακτηριστικά ότι νιώθουμε ότι βρισκόμαστε μεταξύ φίλων. Ευχαρίστησαν για την συνάντηση. Μπορούμε να οργανώσουμε αντίστοιχη συνάντηση στην Ρώμη και να είναι παρών και στέλεχος της FS.
Το βράδυ η ΠΕΠΕ δεξιώθηκε την Ιταλική αντιπροσωπεία.
ΠΗΓΗ. ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου