ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024

155 χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος




Ήταν 27 Φεβρουαρίου 1869, όταν η ατμομηχανή με τα 6 βαγόνια και με επιβάτες  τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, διπλωμάτες, στρατιωτικούς και άλλους επισήμους ξεκινούσε το πρώτο της δρομολόγιο από το Θησείο στον Πειραιά.

Η σύνδεση με σιδηροδρομικές γραμμές της Αθήνας με τον Πειραιά ήταν πλέον γεγονός και το όνειρο γίνονταν πραγματικότητα. 
Η διαδρομή των 8,5 χιλιομέτρων καλύπτονταν σε 18 λεπτά και η ανταπόκριση των επιβατών ήταν μεγάλη.

Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος σε ολόκληρη τη διαδρομή του έζησε στιγμές μεγαλείου, αλλά και συμφορές. 
Μετέφερε Βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρόν στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 – 1913, βομβαρδίστηκε και επέζησε μέχρι σήμερα, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια και εξυπηρετώντας δισεκατομμύρια επιβάτες.   

Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στην πορεία του Σιδηρόδρομου Πειραιάς – Κηφισιά στα 154 χρόνια λειτουργίας του, ξεχωρίζει κανείς τη στρώση διπλής γραμμής και την έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια, την ηλεκτροδότηση του σιδηρόδρομου το 1904, τη συνεργασία με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ» το 1926, που μετονομάζει τους ΣΑΠ σε ΕΗΣ (Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι), τα εγκαίνια το 1930 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο του υπόγειου σταθμού της Ομόνοιας, την ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνα – Κηφισιά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς, καθώς και τη μετονομασία των ΕΗΣ σε Η.Σ.Α.Π. Α.Ε. το 1976, οπότε και περιήλθαν στο Ελληνικό Δημόσιο.  



Τον Ιούνιο του 2011 συστήνεται η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες και ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών – Πειραιώς συνενώνεται με το Μετρό και το Τραμ, με στόχο τη συμπληρωματικότητα των μέσων σταθερής τροχιάς. 

155 χρόνια μετά, ο εκσυγχρονισμός, η εξέλιξη του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου και των υπολοίπων μέσων σταθερής τροχιάς, καθώς και η μέριμνα για καλύτερη, ταχύτερη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού συνεχίζεται. 



ΠΗΓΗ. metaforespress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου