ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Άφαντοι» οι Γάλλοι από το διαγωνισμό

ΔΕΥΤΕΡΑ 14-7-2014


Της Μάρως Τσαντήλα
 
Σε πολύ δύσκολη εξίσωση εξελίσσεται ο διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
 
Αν επιβεβαιωθεί η γαλλική απουσία τότε η επιτυχία του διαγωνισμού θεωρείται πολύ δύσκολη. Πολύ καλές οι επιδόσεις της εταιρείας στις εμπορευματικές μεταφορές. 
 

Όλο και μικραίνει το καλάθι των... προσδοκιών για τα αποτελέσματα του εν εξελίξει διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ίδια ώρα που η εταιρεία βελτιώνει τις επιδόσεις της και οι μελλοντικές προοπτικές της καταγράφονται θετικές. 

Η πρόσκληση των ενδιαφερόμενων εταιρειών να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους πηγαίνει οριστικά πλέον για το φθινόπωρο, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται μετάθεσή της ακόμη και για το τέλος του έτους.

Πέρα, όμως, από το πότε θα γίνει η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, το κρίσιμο ερώτημα είναι ποιοι από τους ενδιαφερόμενους θα συμμετάσχουν τελικά στην διαδικασία. 

Το βέβαιο είναι ότι «ζεστό» παραμένει το ρωσικό ενδιαφέρον με τον επικεφαλής των RZD να επανέρχεται συχνά – πυκνά στους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες επιθυμεί να αποκτήσει τις ελληνικές σιδηροδρομικές εταιρείες.

Την ίδια ώρα, πληροφορίες αναφέρουν ότι από την διαδικασία «αγνοούνται» οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι. Η SNCF προσήλθε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού δηλώνοντας το κατ' αρχήν ενδιαφέρον της για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στην συνέχεια όμως το ενδιαφέρον αυτό μάλλον ατόνησε. Πληροφορίες φέρουν τη γαλλική εταιρεία να μην προσήλθε να ενημερωθεί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως έκαναν οι άλλοι δύο ενδιαφερόμενοι, αλλά και να μην ζήτησε στοιχεία για την εταιρεία, όπως είχε το δικαίωμα. 

Οι παρουσιάσεις από το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και ο έλεγχος των στοιχείων ολοκληρώθηκε πρόσφατα και εφόσον επιβεβαιωθεί ότι η SNCF δεν προσήλθε στη διαδικασία, τότε θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανο η γαλλική εταιρεία να προχωρήσει στην κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς.

Σε αυτή την περίπτωση, απομένουν δύο ενδιαφερόμενοι, από την μία οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και οι ιδιωτικοί ρουμανικοί σιδηρόδρομοι GFR. 

Με δεδομένο ότι από την αρχή του διαγωνισμοί η ρουμανική υποψηφιότητα είχε θεωρηθεί ως η πιο αδύναμη από τις τρεις αλλά και τα προβλήματα που έχουν υπάρξει σε διαγωνισμούς στους οποίους συμμετείχαν ρωσικές εταιρείες (πχ ΔΕΠΑ), τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο διαγωνισμός είναι εξαιρετικά δύσκολο να στεφθεί με επιτυχία.

Εξάλλου και ο ίδιος ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο οποίος είχε την προηγούμενη εβδομάδα συνάντηση και με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ζήτησε να μην υπάρξουν παρεμβάσεις τρίτων (ΕΕ – τρόικα) στους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης καθώς επηρεάζονται αρνητικά οι ρωσικές εταιρείες.

Πάντως, να σημειώσουμε ότι δεν λείπουν και εκείνοι που εκτιμούν ότι η συνεχής «γκρίνια» του κ. Γιακούνιν έχει στόχο να πετύχει μείωση του τιμήματος αφού, όπως σημειώνουν, ο Ρώσος αξιωματούχος γνωρίζει καλά ότι για κάποια από τα προαπαιτούμενα που θέτει, π.χ. διαγραφή χρεών, υπάρχει δέσμευση ότι θα υλοποιηθούν εφόσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιηθεί.


ΠΗΓΗ. euro2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου