ΤΡΙΤΗ 22-7-2014
Ολοκληρώθηκε το Σάββατο η αποχή από την εργασία, καθώς οι εργολάβοι έκαναν δεκτά πολλά από τα αιτήματα της κινητοποίησης
μισθούς.
Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να απέχουν από το πόστο τους το πρωί της Παρασκευής, αντιδρώντας στο καθεστώς που έχει επιβάλει η «Cosco» και οι εργολάβοι που δουλεύουν για λογαριασμό της.
Πρόκειται για συνθήκες εργασίας προσαρμοσμένες πλήρως στην ανταγωνιστικότητα της κινεζικής πολυεθνικής, που αποτελούν ταυτόχρονα «σήμα κατατεθέν» του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, ιδιαίτερα μετά τις αντεργατικές ανατροπές που επιταχύνθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Με την κινητοποίησή τους, οι εργαζόμενοι στους εργολάβους της «Cosco» διεκδικούσαν:
Ενσημα για Βαρέα και Ανθυγιεινά, αύξηση στα μεροκάματα, πενταμελή πόστα, πληρωμή καβοδεσίας, πληρωμή για τα Σαββατοκύριακα, τις υπερωρίες, τα νυχτερινά, τις αργίες, δήλωση εργατικών ατυχημάτων με σωστό τόπο και στο σωστό χρόνο, με τα πραγματικά αίτια, επίδομα εναερίτη, επίδομα επικινδυνότητας, τριετίες, Συλλογική Σύμβαση και άδεια, δημιουργία πενταμελούς επιτροπής εργαζομένων που θα συζητά τα προβλήματα του λιμένα, διάλειμμα στη διάρκεια του 8ώρου, να πληρωθούν αναδρομικά, όχι κόντρα βάρδια και 16ωρα, δημιουργία Κανονισμού Εργασίας.
-- Οσοι από τους εργαζόμενους έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί από τον αρμόδιο φορέα, αποκτούν την ειδικότητα του λιμενεργάτη, με ταυτόχρονη τροποποίηση της αναγγελίας στην Επιθεώρηση Εργασίας και τροποποίηση της ατομικής τους σύμβασης και ένταξή τους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.
Για όσους δεν έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί, αναλαμβάνεται η δέσμευση να εκπαιδευτούν εντός διμήνου και στη συνέχεια να αλλάξει η σύμβασή τους και να μπουν στα ΒΑΕ.
-- Σε περίπτωση «ατυχήματος», οι πιστοποιημένοι τραυματιοφορείς θα γνωματεύουν για την αναγκαιότητα να κληθεί ασθενοφόρο και να μεταφερθεί ο τραυματίας σε κρατικό νοσοκομείο ή με ιδιωτικό μεταφορικό μέσο σε ιδιωτικό νοσοκομείο («Μetropolitan»), με το οποίο υπάρχει σύμβαση για κάλυψη των εργατικών ατυχημάτων.
-- Στο εξής, η «πόστα» θα αυξάνεται από 4 σε 5 άτομα, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τους επόπτες εργασίας της «Diakinisis Port» (σ.σ. εργολάβος) και τον προϊστάμενο βάρδιας της ΣΕΠ ΑΕ, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη μείωση άλλης «πόστας» στην ίδια βάρδια από 4 σε 3 άτομα.
-- Θα υπάρξει ειδική εκπαίδευση των εργαζομένων μέσα στο επόμενο δίμηνο πάνω στην ασφαλή καβοδεσία.
-- Τέλος, θα συγκροτηθεί επιχειρησιακή επιτροπή, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία, η οποία θα συναντάται με εκπρόσωπο της ΣΕΠ ΑΕ και της «Diakinisis Port» ανά δεκαπενθήμερο για θέματα που έχουν σχέση με την εργασία στους προβλήτες.
Η εργοδοσία προσπαθούσε όλο το βράδυ της Παρασκευής να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό, με απειλές και εκβιασμούς, ενώ στον Τύπο επιχείρησε να παρουσιάσει την κινητοποίηση σαν «αναταραχή» από ορισμένους εργαζόμενους, που ζητούσαν «διευκρινίσεις» για ορισμένα ερωτήματα που υπάρχουν.
Ολα αυτά, καθώς και το γεγονός ότι στο λιμάνι του Πειραιά συγκρούονται ισχυρά ανταγωνιστικά επιχειρηματικά συμφέροντα, πρέπει να σημάνει συναγερμό στους εργαζόμενους και να μην επαναπαυθούν.
Αυτό το στοιχείο ανέδειξαν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, που βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των εργαζομένων και το πρωί του Σαββάτου έκαναν μαζική εξόρμηση στις εγκαταστάσεις της «Cosco» στο Ικόνιο.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να απέχουν από το πόστο τους το πρωί της Παρασκευής, αντιδρώντας στο καθεστώς που έχει επιβάλει η «Cosco» και οι εργολάβοι που δουλεύουν για λογαριασμό της.
Πρόκειται για συνθήκες εργασίας προσαρμοσμένες πλήρως στην ανταγωνιστικότητα της κινεζικής πολυεθνικής, που αποτελούν ταυτόχρονα «σήμα κατατεθέν» του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, ιδιαίτερα μετά τις αντεργατικές ανατροπές που επιταχύνθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Με την κινητοποίησή τους, οι εργαζόμενοι στους εργολάβους της «Cosco» διεκδικούσαν:
Ενσημα για Βαρέα και Ανθυγιεινά, αύξηση στα μεροκάματα, πενταμελή πόστα, πληρωμή καβοδεσίας, πληρωμή για τα Σαββατοκύριακα, τις υπερωρίες, τα νυχτερινά, τις αργίες, δήλωση εργατικών ατυχημάτων με σωστό τόπο και στο σωστό χρόνο, με τα πραγματικά αίτια, επίδομα εναερίτη, επίδομα επικινδυνότητας, τριετίες, Συλλογική Σύμβαση και άδεια, δημιουργία πενταμελούς επιτροπής εργαζομένων που θα συζητά τα προβλήματα του λιμένα, διάλειμμα στη διάρκεια του 8ώρου, να πληρωθούν αναδρομικά, όχι κόντρα βάρδια και 16ωρα, δημιουργία Κανονισμού Εργασίας.
Η διμερής συμφωνία
Από
τα παραπάνω, σε συνάντηση που έγινε το πρωί του Σαββάτου με
αντιπροσωπεία των εργαζομένων, οι εργολαβικές εταιρείες δεσμεύτηκαν με
διμερή συμφωνία στα παρακάτω:-- Οσοι από τους εργαζόμενους έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί από τον αρμόδιο φορέα, αποκτούν την ειδικότητα του λιμενεργάτη, με ταυτόχρονη τροποποίηση της αναγγελίας στην Επιθεώρηση Εργασίας και τροποποίηση της ατομικής τους σύμβασης και ένταξή τους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.
Για όσους δεν έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί, αναλαμβάνεται η δέσμευση να εκπαιδευτούν εντός διμήνου και στη συνέχεια να αλλάξει η σύμβασή τους και να μπουν στα ΒΑΕ.
-- Σε περίπτωση «ατυχήματος», οι πιστοποιημένοι τραυματιοφορείς θα γνωματεύουν για την αναγκαιότητα να κληθεί ασθενοφόρο και να μεταφερθεί ο τραυματίας σε κρατικό νοσοκομείο ή με ιδιωτικό μεταφορικό μέσο σε ιδιωτικό νοσοκομείο («Μetropolitan»), με το οποίο υπάρχει σύμβαση για κάλυψη των εργατικών ατυχημάτων.
-- Στο εξής, η «πόστα» θα αυξάνεται από 4 σε 5 άτομα, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τους επόπτες εργασίας της «Diakinisis Port» (σ.σ. εργολάβος) και τον προϊστάμενο βάρδιας της ΣΕΠ ΑΕ, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη μείωση άλλης «πόστας» στην ίδια βάρδια από 4 σε 3 άτομα.
-- Θα υπάρξει ειδική εκπαίδευση των εργαζομένων μέσα στο επόμενο δίμηνο πάνω στην ασφαλή καβοδεσία.
-- Τέλος, θα συγκροτηθεί επιχειρησιακή επιτροπή, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία, η οποία θα συναντάται με εκπρόσωπο της ΣΕΠ ΑΕ και της «Diakinisis Port» ανά δεκαπενθήμερο για θέματα που έχουν σχέση με την εργασία στους προβλήτες.
Καμιά επανάπαυση!
Από
την εργοδοσία υπήρξε και δέσμευση ότι κανένας από τους εργαζόμενους που
συμμετείχε στις κινητοποιήσεις δε θα απολυθεί. Τα αιτήματα που έχουν
σχέση με αυξήσεις στους μισθούς και με επιδόματα, παραπέμφθηκαν στις
διμερείς συναντήσεις, που ξεκίνησαν χτες.Η εργοδοσία προσπαθούσε όλο το βράδυ της Παρασκευής να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό, με απειλές και εκβιασμούς, ενώ στον Τύπο επιχείρησε να παρουσιάσει την κινητοποίηση σαν «αναταραχή» από ορισμένους εργαζόμενους, που ζητούσαν «διευκρινίσεις» για ορισμένα ερωτήματα που υπάρχουν.
Ολα αυτά, καθώς και το γεγονός ότι στο λιμάνι του Πειραιά συγκρούονται ισχυρά ανταγωνιστικά επιχειρηματικά συμφέροντα, πρέπει να σημάνει συναγερμό στους εργαζόμενους και να μην επαναπαυθούν.
Αυτό το στοιχείο ανέδειξαν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, που βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των εργαζομένων και το πρωί του Σαββάτου έκαναν μαζική εξόρμηση στις εγκαταστάσεις της «Cosco» στο Ικόνιο.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου